Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 60

Gestart door Stefan, 19 juni 2013, 20:55:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Zo ook van mij kant ff wat updates, als eerste de achterklep spoiler heeft zijn update gekregen, verder eigenlijk enkel dingen die je niet ziet, nieuwe d-riem (plus toebehoren), 2 keeringen ook meteen vervangen, gasslang vernieuwd, nieuwe APK en een kleine beurt. Dus geld is op maar de Meg kan weer ff vooruit, als leen auto kreeg ik btw een Dacia Lodgy mee...... En dat reed helemaal niet verkeerd moet ik zeggen, 1,5 dci met 6 bak maakt het gewoon een lekker vlotte auto, en deze was ook best ruim uitgerust, het is dat ik met de Meg nog ff door wil rijden en als ie weg gaat dan of iets kleiners (maar wel rapper) of een cabrio komt, maar als je op zoek bent naar een (heeeel) ruime gezins auto die ook gewoon goed rijd dan zou ik deze toch zeker niet voorbij lopen. ;)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

vincent

ik heb ook wat nieuws op mijn cc tje helaas
een vette zijschade aan r portier en ra scherm
de ... dader helaas onbekend ik heb fotoos maar lukt me niet met plaatsen sorry
gelukkig ben ik all risc maar toch
baal als een stekker

JB

Hopen dat je verzekering dat dekt ondanks je All Risc. !-!

Karin

Vincent, klote zeg dat je dader onbekend is. Sterkte met het afhandelen.

Roadkill (Michiel)

Dat vergoed de verzekering gewoon hoor, maar evengoed zwaar balen natuurlijk!
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!


matthew

Ja dat is balen, dat je het maar snel mag oplossen.

Mark V.

#157
4 nieuwe all season rubbertjes laten monteren

Vredestein Quatrac3  185/55/R15/ 82H M+S



en de remklauwen en remtrommels voorzien van een zilver laagje (wel zo netjes  o-) )



Mvg. Mark

mark

#158
Goed bezig.  !-! Maar deze banden zijn natuurlijk niet zo goed als echte winterbanden.  o-)
Maar het is natuurlijk crisis dus ik begrijp je keuze.  ;) !-!

Mark V.

#159
@ mark: Heeft niets met crisis te maken. 'k Vind het onnodig om 2 sets banden te hebben.
             Die keer dat er eens een beetje sneeuw valt. Afgelopen winter ook nergens last van gehad en toen reed ik
             met een  Volvo V70 2.5 automaat met een bandenmaat van 205 en 2-3 millimeter profiel diepte.
             En ik ben van mening dat als je profiel vol zit met sneeuw er niet meer bij kan (vol = vol).   
Mvg. Mark

Tedo

De afgelopen winter was inderdaad een lachertje. Maar in 2010 en 2011 was ik toch wel erg blij met mijn winterbanden.

Mark V.

#161
Ik rij al sinds 1986 auto en heb nog nooit winterbanden ondere mijn auto's gehad.
Weet dus ook niet of het idd verschil maakt.......desalnietemin: wat je niet hebt....mis je ook niet
(ook voor mijn werk rij ik zo'n 80d km per jaar met een Iveco Daily,
daar heb ik ook geen winterbanden onderliggen)

Daarbij....vele willen mooie wielen onder hun wagen maar de meeste rijden 's winters met
lelijke zwarte stalen velgen, ze geven wel geld uit aan winterbanden maar om het nog een beetje mooi te laten lijken adviseer ik: Doe er dan ook een setje wieldoppen op......dan lijkt het nog ergens op!!  :D
Mvg. Mark

Paul

#162
als je een keer winterbanden hebt gehad, dan wil je niet anders meer.

die quatrac zijn prima voor ons nedrlandse klimaat. ze zijn dacht ik ook voorzien van een winterband merkje.

moet wel bekennen dat ik bij mijn cabrio geen winterbanden heb, maar rij erg weinig.

op de Laguna heb ik 17"lmv met winterbanden en 18" met zomerbanden.
kijkt het altijd netjes. stalen velgen vind ik echt geen gezicht. ( en gebruikt bijna net zo duur als lichtmetaal)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

mark

Als ik vorige winter met een auto moest testrijden en die stond op zomerbanden dan glibberde ik alle kanten op.
En als die begon te glijden dan was er ook totaal geen controle over. En moest ik gewoon stapvoets door de gladde bochten.  :shocked:

Ter vergelijking: Mijn megane op winterwielen is supermakkelijk weer bij te corrigeren als die begint te glijden.
Ik kan er dan zelfs lekker mee spelen. (nu is dat niet de bedoeling op de openbare weg  :police: maar het kan)

Quatracs zijn wel goede banden maar het blijft natuurlijk een compromie tussen zomen en winter.  ;)

Mark V.

#164
De Quatrac 3 heeft idd het winterband merkje....vandaar ook dat het een 4 seizoenen band is.

Gezien het profiel wat ik onder de Volvo V70 en Megane HAD liggen denk ik dat ik hier,
met deze Vredesteins, de winter wel door kom hoor. :)
Mvg. Mark

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev