Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 60

Gestart door Stefan, 19 juni 2013, 20:55:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Renegade (Mark)

Het maakt in principe niets uit voor de banden :) goed op druk houden en geen extreem gekke dingen ermee doen en het is even veilig als een "normale" band. De velgen die blijven hoor :q van de winter zijn ze  gepolijst alleen, je houd altijd steentjes op de weg en met hele dunne bandjes/blootliggende velgranden botst dat wel eens 8)7

Stefan

Ik blijf het gevaarlijk vinden dat rijden op die getrokken banden.
De remweg zal er niet beter van worden om te beginnen en de wegligging ook zeker niet.. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Heatzone (Mark)

Het zal ongetwijfeld wel het verbruik ten goede komen zulke smalle bandjes  :D.
Vind het wel vet staan hoor. Qua veiligheid, volgens mij zal dat wel meevallen zolang de spanning goed is zullen ze net zo goed presteren als niet getrokken banden.

Rogier

@ Stefan, de remweg en de wegligging zijn bij mij het zelfde gebleven mijn banden zijn ook aardig getrokken. Het komt alleen absoluut niet ten goed van je benzine verbruik aangezien je meer band oppervlakte op de weg hebt.

Heatzone (Mark)

Als je van bredere banden naar minder brede getrokken banden gaat? Minder rolweerstand want tenslotte raakt minder rubber het wegdek? Moet ten goede komen van je verbruik lijkt mij


matthew

@Rogier
Jij hebt 205 breed, en Mark nu 165.

Ik meen wel dat met 165 breed op 7,5j dat je echt regelmatig je banden moet op pompen.
In het verleden had een belg hier Nick dat gedaan en die is later naar 185 gegaan.

mark

Ligt er natuurlijk ook aan hoe je rijd. Als ik netjes als een oud omaatje ga rijden dan haal ik netjes 1 op 17, met die sloffen van mij. (195/45R16)  :P

Meestal scheur ik wel stevig door en dan haal ik alsnog 1 op 15.  o-)


Renegade (Mark)

Ach, dat regelmatig oppompen heb ik er wel voor over o-) moest met de 185-35 ook.

Paul

Citaat van: mark op  2 juli 2013, 23:06:10
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je rijd. Als ik netjes als een oud omaatje ga rijden dan haal ik netjes 1 op 17, met die sloffen van mij. (195/45R16)  :P

Meestal scheur ik wel stevig door en dan haal ik alsnog 1 op 15.  o-)

je hebt automatisch een lager verbruik als je een kleinere bandenmaat monteerd. ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Yorick

Automatten besteld :)

Ribtapijt met een geel randje en een geel hakstuk.

mark

Het eerste half jaar dat ik mijn megane had, haalde ik nooit beter als 1 op 16 op energy savers. (175/64R14). Maargoed toen was er 12 jaar lang super rustig meer gereden.  :D

Zal er ook wel mee te maken hebben dat m'n motor nu helemaal schoon is gebrand.  :D

Back on topic: heb nu eindelijk 2 deurpanelen klaar om te spuiten.
Heb het stoffen gedeelte helemaal in de polyester gezet en glad geschuurd.

Hopelijk heb ik zaterdag alles klaar en dan volgen er uiteraard een paar foto's.  !-!

bks

Op gas haal ik 1 op 10, fabriekswaarde voor benzine (voor cabrio) ligt op 1:13.7. Zit daar nog veel ruimte voor verbetering in?

Tedo

Ach, het is inmiddels toch wel bekend dat niemand de fabrieksopgave voor verbruik haalt?
Ze halen die waardes door de auto met 1 liter in de tank onder ideale omstandigheden te laten rijden, met alle naden en kieren afgeplakt, dunne bandjes eronder etc. etc.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev