Advertenties

tikkend geluid onder dashboard

Gestart door Francois, 19 juni 2013, 18:08:18

Vorige topic - Volgende topic

Francois

Hallo ik een vagik heb sinds kort bij mijn coupe uit 98 een tikkend geluid onder mn dashboard links voor.
Het is net of er steeds een klep van de ventilator dicht slaat.Ok merk ik dat wanneer dat gebeurd en wat minder of meer lucht uit ventilator komt.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en waar ik zou moeten zoeken?
Alvast bedankt.

Heatzone (Mark)

Heb je het ook als je de auto start dat hij tikt? Of als je schakelt tussen binnen circuleren of lucht van buiten af?

BadEend

Tedo

Hoor je dat ook als je op een tweebaans weg een vrachtwagen als tegenligger krijgt (en dus luchtverplaatsing)? Dan is het inderdaad de recirculatieklep. Schijnt lastig te vervangen te zijn, en dus prijzige reparatie.

Francois

Het is al gelijk als ik start.als ik schakel tussen binnen en buiten dan veranderd het geluid wel iets namelijk.waar zit die klep precies? En hoe kom ik daar bij?

Digiver

Is al veel over geschreven, de luchtcirculatie zodanig zetten dat de klap maximaal open gaat. Daarna onder de parafan het stekkertje losmaken. Dan heb je geen recirculatie meer (gebruik je eigenlijk nooit) en het geklep is weg.  :)

Francois

Ok, en stekker onder parafaan zit dan aan bestuurderskant toch? Hoe is hij maximaal open?

Digiver

Maximaal open is als de blower op zijn hardst staat en er veel lucht uit de roosters komt. De plaats van het stekkertje is afhankelijk van de uitvoering van jouw auto. Bij een phase 1 zit hij bij de bijrijderskant, naast (achter) de accu en bij andere uitvoeringen aan de bestuurderskant. Even de parafan los maken bij de bijrijderskant, eventueel de accu eruit halen en het onderste stekkertje van het blok dat dan zichtbaar wordt eruit halen.

Francois

Oke erg bedankt, ga ik van de week gelijk proberen als ik vrij ben.

Francois

Weet je toevallig ook welke kleur stekker? Met welke kleur draden?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev