Advertenties


Oproep aan alle Megane Phase 1 2.0 16V IDE eigenaren.

Gestart door Marcel Severein, 22 september 2004, 18:19:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

laatsterenault

#60
Wat er mis is met de dealer? De dealer heeft:
a) bij de aankoopkeuring gemist dat de km stand een paar K is teruggedraaid
b) bij de aankoopkeuring gemist dat er een ongelukje is geweest (niks ernstigs maar je kan het zien als je heel goed oplet)
c) Me 3x laten terugkomen, om het numer op te zoeken van de auto (kun je ook tijdens de keuring doen als je weet dat ik terugkom voor reparaties), te weinig tijd gewoon slechte planning, even vergeten af te bellen dat de onderdelen niet zijn aangekomen.
d) de volgende dealer kijkt ernaar geeft geen zinnige info en vraagt daar 80 euro voor.
e) ow ja de laatste dealer wilde alle injectoren vervangen omdat je toch nooit kan uitvinden welke van de 4 kapot is. Mijn garage kon me zo vertellen welke 2 er vervangen diende te worden omdat ie niet te lui was om ze even om te wisselen.

De reparaties waren op zich wel goed uitgevoerd maar veel te duur als je het mij vraagt vergeleken met een garage die moet werken voor zijn geld.

Voor 900 euri krijg je:
een nieuwe antenne-motor
een nieuw gasklephuis
doen ze de stekker van de achterlampjes goed

Stom inderdaad gekocht zonder garantie, ik had net iets te goede ervaringen met mijn laatste auto.

Vandaag komt mijn autootje weer terug en ik moet zeggen dat ik m wel gemist heb, dus hij krijgt nog een eerlijke kans.

Risk

@laatste renault,

Ik heb zelf ook een IDE.
Geweldige auto als je eenmaal die kuren eruit hebt laten halen. De onderdelen die je hebt laten vervangen heb ik ook laten vervangen en daarna reed ie weer goed. Wat ik zelf ook altijd doe is V-Power tanken en af en toe een busje reiniger er in gooien in de tank. Dat helpt ook goed.

Ik heb mijn auto ook altijd bij de renault dealer gehad en die kwamen altijd met onnodige reparaties en toren hoge kosten. Nu heb ik hem bij een hele goeie garage die niet duur is. Ik rij nu al meer dan een jaar zonder reparaties of vervelende kosten.

8) 8) 8)

Paul

Citaat van: laatsterenault op 15 maart 2006, 09:43:22

e) ow ja de laatste dealer wilde alle injectoren vervangen omdat je toch nooit kan uitvinden welke van de 4 kapot is. Mijn garage kon me zo vertellen welke 2 er vervangen diende te worden omdat ie niet te lui was om ze even om te wisselen.


De kans is wel aanwezig dat de 2 andere injectoren ook nog stuk gaan.
Dan niet zeuren h? ;) ;D
Is een zwak punt van de ide.
en wat risk al zegt, af en toe een busje reiniger in de tank erbij voorkomt vervuiling van de injectoren.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

laatsterenault

Ok dus wer 1000 Eur aan reparaties verder,, gaat 3000 km goed en... hij huppelt weer (slaat cilinder over)  l-, waneer de motor warm is en wanneer de wagen zwaar beladen is. Als ie weer koud is gaat het prima. Tevens is er een rammelend geluid rechtsachter, iemand een idee? Eigenlijk ben ik die k-auto al redelijk zat. Ook sprak ik een renault dealer die aangaf dat als de ide motor eenmaal mank gaat in de cilinder de kans bestaat dat ie nooit meer goed komt  :x
Nu heb ik een andere motor gevonden zou het verstandiger zijn om die erin te laten zetten dat dit apparaat de hele tijd op te lappen?
Ik weet het eigenlijk echt niet meer... behalve dat ik leegloop.

Paul

#64
Citaat van: laatsterenault op 15 april 2006, 22:51:34
Ook sprak ik een renault dealer die aangaf dat als de ide motor eenmaal mank gaat in de cilinder de kans bestaat dat ie nooit meer goed komt  :x

Wat is dat nou weer voor bullsh*t, alles is te maken.
Misschien weer een injector, zie bovenstaande post
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

laatsterenault

Nee is geen injector ik heb ze voor de zekerheid toch maar allemaal laten vervangen.

pietje_cabrio

heb zelf ook een ide cabrio.

In het begin begon het storingslampje te branden,dus weer terug naar garage.

Ze hebben de benzinedruk regelaar vervangen,en ik rij nu al (gelukkig maar) een half jaar zonder problemen rond.

Mijn auto heeft wel al zijn modeficaties(ofzoiets) gehad.

Vind het echt een topauto,en nu het mooie weer eraan komt helemaal  8)

Big Pimpin

Goeiemorgen,

Ik ben ff benieuwd hoe het nu precies zit met die IDE motoren.

Toen ik op zoek was naar een 2.0 16V Coupe werd mij eigenlijk afgeraden om geen IDE te nemen aangezien die storings gevoeilig waren. De IDE's zouden tot juni 2001 geleverd zijn. Ik heb nu een 2.0i 16V uit  feb 2002, deze heb ik dus gekocht omdat het geen IDE zou zijn.

Maar als ik nu mijn kenteken hier invul http://www.hbase.nl/ dan staat er wel bij dat het een IDE is  8)7

Als je wel een IDE hebt staat dat dan op je kenteken bewijs en op je motorblok?? Kunnen IDE eigenaren mij daar een antwoord op geven?

Alvast bedankt!


rombartus

Naar mijn weten is de megane phase 2 2.0 16v alleen maar geleverd met een IDE motor.

Paul

De laatste 2.0 16v's zijn uigevoerd met de gewone motor uit de espace en de laguna.Deze motor levert ook 140pk alleen minder koppel.
Dit is dus geen ide meer.
Op het motorblok kan het ook staan, dan staat er bovenop 2.0 ide.
Het blok wat jij hebt ziet er hetzelfde uit als de 1.6 16v.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Jeroen

Citaat van: Bart op 27 mei 2006, 11:30:54
Naar mijn weten is de megane phase 2 2.0 16v alleen maar geleverd met een IDE motor.


Nope, aangezien de IDE motor te veel problemen gaf is deze later vervangen door een "gewone" 2.0 16v

2.0 16v IDE (November 2000-Juni 2001)

2.0 16v (Juni 2001-November 2002)

@ Big Pimpin, het kan zijn dat je auto een tijdje in de showroom of op voorraad heeft gestaan en dat hij pas op feb 2002 op kenteken is gezet.
Als je het niet zeker weet, rij dan eens naar een Renault dealer en vraag het daar na.

Remco v.K.

Maar dan nog, als het een IDE motor is staat dit duidelijk op het kenteken.

Robin van der Giessen

Ik denk dat er bij Renault echt een belletje is gaan rinkelen, hoe?, daar kom ik straks op terug.
Om te beginnen heb ik mijn IDE een jaar oud met 4500 km gekocht, buiten het feit dat'ie rond de 5500 toeren in de derde en vierde versnelling een beetje hikt heb ik nooit problemen met hem gehad. Op zijn vijfde verjaardag maart 2005 ben ik bij mijn vaste dealer voor een grote beurt+ distributieriem geweest, ze vonden toen een olie lekkage waarvoor de kop gedeeltelijk gedemonteerd moest worden, ze hebben toen al tegen mij gezegd dat de motor sterk verkoold was en hebben een reiniger in de benzinetank gedaan. Ook heb ik het advies gekregen om v-power te tanken. De rekening was 1400 euro, ik heb ze nog een kans gegeven om een weerwoord te geven over dit belachelijke bedrag en daarna ben ik er niet meer geweest. (ze hebben ook een pomp en als ik daar met een lege tank zou staan duw ik hem gewoon naar de volgende)
Maar goed, echte problemen had ik nog steeds niet. Afgelopen maart heeft mijn coupe een klein beurtje bij bij een universele garage gehad, en nog steeds geen problemen. Een maandje later, BINGO!, het bekende lampje begon te knipperen bij stationairloop en het vermogen viel bij het optrekken soms volledig weg. De auto dus naar de universele garage(ze doen trouwens wel erg veel met Renaults) daar bleek dus dat het verkolen zijn tol begon te eisen. Ze hebben dat gedeeltelijk verholpen, niet de kop losgehad, maar het lampje bleef branden. Goede raad is niet duur, maar staat tegenwoordig gewoon op internet en dus ook op dit forum. Ik heb een busje Forte injectorcleaner in de tank gegooid en ben daarna een middagje het nieuwe rijden maar dan omgekeerd gaan doen. (de kleppen vlogen net niet door het kleppendeksel) Voorlopig hielp deze doe-het-zelf methode wel en het lampje was uit. 7 juni, mijn papa was jarig, KNAL!!!!
Het is al eerder beschreven, het zwarte doosje rechts naast de motor, als je ervoor staat, aan gort. De universele garage gebeld en hij heeft het doosje besteld, citaat van hem " gebeurd nooit, de importeur heeft het alleen wel op voorraad" licht cynisch dus. Ik heb een tering hekel aan knallen dus ik durfde gewoon niet meer met mijn auto te rijden. Ondertussen had ik op problemcar.nl gelezen dat de importeur wel degeljik enige coulance kent. Ik had eind april contact gehad met de Renault-dealer in Gorinchem, over iets totaal anders, maar ik heb wel heel veel vertrouwen in die mensen. Hun manier van werken is gewoon honderden procenten beter en zij communiceren gewoon goed met hun klanten, ook als je nieuw voor ze bent. Na een telefoontje met de aftersales manager ben ik gelijk mijn auto gaan brengen. Ze hebben de afgelopen week van alles gemeten en vanochtend ben ik gebeld en mij verteld wat ik eigenljik al wist, sterke verkoling en wellicht zaten de zuigerveren ook vast, kosten 2500 euro. Ik heb hem gevraagd contact op te zoeken met Renault over eventuele coulance, hij verwachte geen resultaat omdat de auto al ouder dan 5 jaar is, ik heb wel aangekaard dat er maar 45000km op mijn teller staat. Vanmiddag heeft hij me terug gebeld met de mededeling dat Renauult een fors gedeelte van mijn kosten op zich neemt. Zo zie je maar dat niet iedere Renault-dealer een (vul maar in) is, maar dat er nog wel degeljik betere te vinden zijn, WORDT VERVOLGD

Robin van der Giessen

Nog een kleine noot

Het helpt misschien wel een beetje als je niet gaat lopen stressen en je dealer rustig de tijd laat nemen, ik heb misschien wel makkelijk praten met 2 auto's, maar het helpt wel

Groeten Robin

Robin van der Giessen

vervolg

Gisteren mijn auto opgehaald, de motor is zo goed als helemaal uit elkaar geweest en loopt weer als nieuw.
De rekening was € 370,- waarvan 70 vloeistoffen die niet te claimen waren en ongeveer 300 voor remschijven + blokken.

Groeten Robin

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev