Advertenties


Oproep aan alle Megane Phase 1 2.0 16V IDE eigenaren.

Gestart door Marcel Severein, 22 september 2004, 18:19:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Risk

@Tuyo
Die knal heb ik ook gehad. Ik heb wel geen cabrio, maar wel hetzelfde probleem gehad. Er zit een zwart plastic dingetje met een slang naar het motorblok (luchtinlaat). Dit is niet zo heel erg sterk en wanneer er een scheurtje inzit komt er lucht bij waardoor dat dingetje kan knallen.
Deze kun je gewoon nieuw bestellen en er weer opzetten. Is bij mij ook gedaan. Kosten bedroegen hiervoor ongeveer ?60,- inclusief er op zetten.
Viel dus allemaal nog wel mee.  :D :D :-\

Ik ga zelf nooit meer naar een renault dealer heen, maar naar een gewone garage bij ons in de buurt. Deze is echt goed en zal je nooit een oor aannaaien zoals de dealer dat wel heeft gedaan en zal blijven doen.  >:D

johan hulshof

de mega klapper ,ik hep sinds feb 2005 een ide en tot vorige maand nooit problemen gehad.
18000 km gereden met de auto staat nu op 74000 km.
toen begon de ellende, errst de start onderbreker,wou er wel op maar niet af.
naar de daeler ermee,aan de kast gezet en uitgelezen kast gaf storing aan bij de contact ring .
sleutel op nieuw uit laten lezen en een niuewe ring in het contact slot.
viel nog mee 100 euro, nu is ie goed zie de daeler.
2 dagen later weer zelfde probleem,met een nieuw probleem auto hield in en wou met koude motor niet aanpakken. weer terug naar de daeler.
weer aan de kast motor uitlezen,nokkenaszensor foutcode (gebeurt normaal nooit zeiden ze) ondertussen 2 dagen verder.
haal de auto weer op rij er mee, maar storings lampje gaat na een dag weer branden en de motor houd weer in.
maar het probleem met start onderbreker is verholpen.
weer na de daeler voor de derde keer auto weer aan de kast, en ja hoor fout code benzine druk te laag, conclusie nieuwe brandstof druk regelaar (200 euro),hep toen ook gelijk distrubuti riem laten vervangen.
auto totaal 5 dagen kwijt geweest.
toen kwam de verassing, de envolop van de dealer, rekening.
rekening van 950 euro, ik dacht best veel geld, maar toen zat er nog 1 achter van 750 euro.
dus dure maand gehad, 1700 euro.
ik ben er wel achter dat ik nooit meer bij de daeler kom.
auto had trouwens wel alle modificatie's gehad, en is altijd bij een dealer in onderhoud geweest,maar dat zegt dus niets.

RaymondTroost

tja jonge.. Echt ik wordt er een beetje moe van, van renault dan.. 1 probleem na het andere en dan niet alleen de ide.. Ik nu ook weer nu maakt die dus ergens sluiting.. achterlicht, teller verlichting, kentekenplaat en stadslicht.. alle 4 de zekering maken sluiting.. en dat zonder de subwoofer aangesloten! dus er zit weer 1 of andere tering fout in de auto.. Ook de nog nieuwere moddelen hebben weer problemen.. Sorry maar als dit zo doorgaat voor mij geen renault meer.. Btw ondehoudsgevoelig zijn ze ook 8)

Remco v.K.

Met een ferrari kan je net zo goed veel ellende hebben? ::) Snap overigens de link subwoofer -> verlichting niet (verkeerd aangesloten??) maar back on topic:

Mijn IDE uit feb. 2000 (87.000 km / 2500 per maand) vertoond tot heden geen kuren. Ik blijf erbij, tanken bij de betere merken en zo nu en dan een reiniger erdoorheen gooien (+/- 10000 km).

Paul

Citaat van: johan hulshof op  9 december 2005, 21:20:35
nokkenaszensor foutcode (gebeurt normaal nooit zeiden ze)
Echt wel

Citaat van: johan hulshof op  9 december 2005, 21:20:35
fout code benzine druk te laag, conclusie nieuwe brandstof druk regelaar (200 euro),
Dit is ook een standaard probleem en zat ook bij de modificaties

Citaat van: johan hulshof op  9 december 2005, 21:20:35
ik ben er wel achter dat ik nooit meer bij de daeler kom.
Kan je dealer toch niks aan doen dat je auto stuk gaat?ze hebben het toch elke keer opgelost.
Rekening is idd wel erg hoog.
Nu zijn alle zwakke punten vervangen,(wel regelmatig injectiereiniger bijgooien), dus zou hij er weer tegen moeten kunnen.

Succes :D
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Paul

Citaat van: RaymondTroost op 10 december 2005, 17:21:04
tja jonge.. Echt ik wordt er een beetje moe van, van renault dan.. 1 probleem na het andere en dan niet alleen de ide.. Ik nu ook weer nu maakt die dus ergens sluiting.. achterlicht, teller verlichting, kentekenplaat en stadslicht.. alle 4 de zekering maken sluiting.. en dat zonder de subwoofer aangesloten! dus er zit weer 1 of andere tering fout in de auto.. Ook de nog nieuwere moddelen hebben weer problemen.. Sorry maar als dit zo doorgaat voor mij geen renault meer.. Btw ondehoudsgevoelig zijn ze ook 8)
Zal wel sluiting in je lexus lampen zitten,(niet org.Renault) :(
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

johan hulshof

#51
zo bedoel ik het niet van de dealer ze hebben me wel netjes geholpen.
maar na vervanging van contactring zeiden ze, nou moet de auto goed zijn.
terwijl ze niet eens verder gekeken hebben.
de motor zelf hadden ze niet uitgelezen.
dus het het ook in 1 dag gekundt in plaats van 5.
scheelt weer kosten van leen auto.
dit is 1 van die dingen dat ik er niet meer kom.



Kan je dealer toch niks aan doen dat je auto stuk gaat?ze hebben het toch elke keer opgelost.
Rekening is idd wel erg hoog.
Nu zijn alle zwakke punten vervangen,(wel regelmatig injectiereiniger bijgooien), dus zou hij er weer tegen moeten kunnen.

Succes :D

johan hulshof

Citaat van: Remco v.K. op 11 december 2005, 11:56:36
Met een ferrari kan je net zo goed veel ellende hebben? ::) Snap overigens de link subwoofer -> verlichting niet (verkeerd aangesloten??) maar back on topic:

Mijn IDE uit feb. 2000 (87.000 km / 2500 per maand) vertoond tot heden geen kuren. Ik blijf erbij, tanken bij de betere merken en zo nu en dan een reiniger erdoorheen gooien (+/- 10000 km).
ik tank trouwens altijd euro 98 van de esso dus moet goed zijn toch.
ik hep gewoon een keer pech gehad.

RaymondTroost

tja.. maar het gebeurd zomaar opeens.. heb de lampen btw ook al afgekoppeld en dan nog klapt ze zekering.. Op een begeven moment wordt je er een beetje moedeloos van vind ik..

Volgens de anwb is de meest gesleepte wagen een Renault!

EyesOnly


MB82

Bekend verhaal van de anwb ;) Toen ze mij moesten helpen met de kapotte bobine zei die man hetzelfde.

SlamDub

Citaat van: Risk op 21 november 2005, 10:13:38
@Tuyo
Die knal heb ik ook gehad. Ik heb wel geen cabrio, maar wel hetzelfde probleem gehad. Er zit een zwart plastic dingetje met een slang naar het motorblok (luchtinlaat). Dit is niet zo heel erg sterk en wanneer er een scheurtje inzit komt er lucht bij waardoor dat dingetje kan knallen.
Deze kun je gewoon nieuw bestellen en er weer opzetten. Is bij mij ook gedaan. Kosten bedroegen hiervoor ongeveer ?60,- inclusief er op zetten.
Viel dus allemaal nog wel mee.? :D :D :-\

Ik ga zelf nooit meer naar een renault dealer heen, maar naar een gewone garage bij ons in de buurt. Deze is echt goed en zal je nooit een oor aannaaien zoals de dealer dat wel heeft gedaan en zal blijven doen.? >:D

We hebben het er zelf op gezet. Maar lijkt wel of de boel ontregeld is door die knal. Auto loopt als een trein, maar zet je hem na het rijden een half uurtje uit, dan slaat hij gewoon niet meer aan. Uurtje later dus weer wel. Electrische storingslampje brand af en toe eens bij het starten, lijkt me ook niet helemaal gezond.

laatsterenault

Misschien had ik deze topic iets eerder moeten lezen voordat ik mijn Renaultje Cabrio aanschafte ook een 2.0 IDE dus. Hij ziet er fantastisch uit maar dat is volgens mij voorlopig ook het enige aan de auto. Hiervoor een Golfje 1 cabrio gehad (nog steeds eigenlijk en voorlopig durf ik m niet weg te doen) en 120 euri aan reparaties in 5 jaar tijd. Inmiddels 3 maanden een Megane, de eerste rekening van 900 binnen, nog eentje van 80 voor het advies gooi er maar V-Power in. Ow dat is ook het moment geweest waarop ik besloot naar een echte garage te gaan en NOOIT meer naar een Renault dealer. Maar goed om verder te gaan met het verhaal, de Megane staat nu dus inmiddels 5 dagen bij een echte garage en er is een kapotte boubine, een paar kapotte kabeltjes en 2 injectoren moeten vervangen worden. Kijk het dus nog 2 maanden aan maar als er nog kuren komen vliegt ie er net zo hard uit, als dat ie optrekt wanneer die het goed doet. (positieve note als ie het goed doet rijdt het fantastisch)

RaymondTroost

Mischien gekocht met achterstallig onderhoud ???

elmar

@ laatste renault

Wat is er mis met de dealer dan? als je een dikke rekening betaald en het is niet opgelost heb je toch reparatie garantie en ga je toch terug?
En wat hebben ze voor 900 euro gadaan dan?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev