Advertenties


Oproep aan alle Megane Phase 1 2.0 16V IDE eigenaren.

Gestart door Marcel Severein, 22 september 2004, 18:19:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

zoef100

#105
De injectoren zijn de schuldige van het inhouden van je motor.
Aan jouw verhaal nu te lezen loopt onze auto precies hetzelfde.
heb laatst de bobine nog kosteloos laten doormeten omdat de monteur zeker wist dat het de bobine betreft maar had hem al gezegd dat het daar niet aan ligt en dat klopte ook want de bobine was goed. (Kabels zijn ook goed en getest).
Nieuwe injectoren (duur) of ultrasoon laten reinigen werkt het beste , maar gooi zelf af en toe een injector cleaner in van Abcon injectie cleaner erin (online besteld)

ps deze link zou je eens kunnen lezen .
http://www.abconproducten.nl/shop/product_info.php?products_id=57

Thijsje

Dat de injectoren de schuldige zijn klinkt inderdaad erg logisch, ook omdat hij op injectiereiniger nog nét ietsje mooier loopt. Maar!

Het vreemde is dat de auto aan de computer is geweest tijdens het rijden, en met heel erg stotteren en inhouden heeft de motor geen storingen in het inspuitsysteem gegeven. Mijn garage is er om die reden van uit gegaan dat de injectoren goed zijn.

Mijn auto liep tot gisteren erg goed, maar helaas stak zich toen een nieuw probleem de kop op. Ik kan het gaan uitleggen, maar dit topic: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13062.0 geeft exact hetzelfde probleem weer.

Nog meer mensen bekend met dit probleem? Het gaat om het handrem+'stop'lampje, die gaan knipperen en daarna valt de motor uit. Zonder stotteren oid, gewoon net alsof je de sleutel omdraait. 2,5 week geleden is de EGR afgedopt, bij de schrijver van het topic hielp het afkoppelen van de EGR. Geeft de auto een storing wanneer dit gebeurt? Zoals gezegd, hij is al afgedopt, dus hij zit absoluut dicht wanneer hij wordt losgekoppeld.

Thijsje

Kleine update: de storing is weg nadat de EGR is afgekoppeld. De auto loopt nu dus weer perfect.

Iemand die ervaring heeft met deze storing? Ik wil natuurlijk niet ergens halverwege een lange rit komen te staan.

Thijsje

#108
Goed. Het verhaal vervolgt! De auto wordt gelukkig steeds beter!

Waar ik nu mee zit is dat de auto ontzettend mooi loopt op injectiereiniger (van Justice Bros). Na 2/3x tanken is dit spul bijna verdwenen uit de tank en begint het gedoe* weer. Omdat de brandstof niet langs de kleppen gaat lijkt het mij dat hier het probleem dan ook niet zit.

Met mijn beperkte autokennis trek ik daardoor de conclusie dat het probleem bijna wel in de injectoren moet zitten, aangezien het gasklephuis recentelijk is schoongemaakt. Ik twijfel nu of het zin zou hebben de injectoren ultrasoon te laten reinigen.

Voor de duidelijkheid: 10 km nadat ik een flesje reinigingsvloeistof in de tank heb gegooid is er helemaal niks meer van het hele probleem merkbaar. Dit komt weer terug nadat de vloeistof uit de tank is verdwenen (ik tank overigens altijd v-power).

* gedoe is: stotteren, inhouden, heel af en toe voorzien van oranje spiraaltje (brandstofdrukregelaar is 2 maanden geleden vervangen). Probleem doet zich met name voor op de snelweg en vooral met koude motor.

200016v


zoef100

#110
Joh het is een gebed zonder end auto ! je hebt nu gedaan wat je kon doen of je moet je injectoren vernieuwen (1100 euries ) en je blok inwendig laten reinigen XXX euries . Die injectoren blijven voor problemen zorgen , ontwerp fout die NIET te verhelpen is helaas. (alleen tijdelijk) 
de injectoren zijn door de vervuiling waarschijnlijk  iets beschadigd geraakt , dit komt zeer nauw een iepsiepietsie verandering heeft grote gevolgen voor de correcte inspuiting .

Die injectie reiniger erin blijven gooien en V power blijven tanken is wat ik nu zou kunnen bedenken om deze auto  "mooi " zou het eerder op z`n best noemen te laten lopen . En vlammen met die auto als deze op z`n best loopt !!!!! gewoon tot iets in het rode gebied door trekken met een volledig opgewarmd motorblok om de eventuele inwendige vervuiling eruit te branden. 

Het enige wat ik nog doe aan die auto is 2 x per jaar olie + filter vernieuwen met een goeie 5W40 vol syntheet olie  , V power tanken , injector cleaner erin en af en toe intake cleaner van Wynns in de inlaat spuiten.

Vind het mooie auto om te zien maar NOOIT geen IDE meer, dat ietsje stotteren bij gas intrappen neem ik maar voor lief . (ben d`r aan gewend , gewoon terug schakelen dan gaat tie wel )

PS afdoppen van de EGR geeft geen storing aangezien de klep gewoon zowel mechanisch als elektrisch werkt . Er zitten geen voelers in het traject die dit eventueel zou kunnen meten . 

bavaria

Beste ide megane rijders

Ten eerste wist ik niet eens dat de IDE motor nogal problemen gaf eigelijk valt het probleem best mee alleen werkt renault niet voor goede oplossing.... en nu deze auto 10 jaar oud is kunnen zelfs zeggen we stoppen met leveren van deze onderdelen...

Maar er is nog goede hoop en goedkoop om deze auto's nog goed leven te geven....ik heb zelf nu laguna gekocht met IDE motor en al defect valt uit na 5 minuten deze auto heeft dus het probleem met overdruk schakelaar die niet meer goed werkt haal ik overdruk sensor los dan loopt ie wel weer maar in noodloop.... renault gebeld tja ..... das moeilijk ... en prijzig....ruim 250 euro..

Nu zijn deze auto's veel voor export gegaan polen tsjechie enz enz nu zijn deze mensen ook niet dom en best vindingrijk!
Op mijn speurwerk op buitlandse site's ben ik op poolse site terecht gekomen met iemand die dit probleem redelijk verhelpt!
met testen dat auto ruim 250d al heeft gelopen zonder enige problemen

De Poolse site
F5R.pl

engelse site
https://sites.google.com/site/renault20ide/

Mijn eerste reactie met chris was alsvolgt:

Hello,
thanks for the feedback! The website in the Polish version (F5R.pl) is a few year old, but English version just months because I do not have time to work on it. I repair these engines for years and decided to help users because the Renault services sales this components for a stupid money.

The biggest problem of this engine is the pressure regulator, pressure sensor damage is very rare. If you disconnect the pressure sensor, the engine computer can not read the fuel  pressure and with cause of safety the regulator goes to open, fuel pressure drops to about 20 bar. When pressure is under 35 bar the engine goes to save mode.

The regulator can be permanently modified and stand as much as the engine. (aprox 250.000km). If you are interested in modification of the regulator I invite on eBay.


Ik heb deze aangepast regulater gekocht voor 50 euro en deposit extra van 50 euro als ik de oude terug stuur.
Ik wil diegene die dit ook hebben alleen onder aandacht brengen dat niet duur hoeft tezijn.

Greetz richard


   

bavaria

ff update ik houd jullie wel op de hoogte als ie binnen is en of resultaat heeft,

Hi, Richard
regulator has sent, please read the instructions:

Very important!
The regulator can be removed only when the engine is cold. For safety reasons, be sure to have a fire
extinguisher nearby. An attempt to remove the valve, when engine is hot, can cause a fire. The fuel is
under high pressure and temperature is about 100°C. Unsealing such system leads to the immediate boiling
of gasoline and throwing it out, which can cause ignition and explosion or burns.
After unscrewing two torx screws turn the valve so that the ear is overhanging the edge of the rail.
Then pry the valve up with the ear. Be careful not to tilt the valve from side to side as it can easily
damage the slot in the rail. Installation is to push it vertically into the slot and tighten. Do not
tilt the controller from side to side because it can cause abnormal position of the O-rings sealing. If
a slot in the bottom of the regulator has even a small scratch, it won't be leakproof.

The tightness of the system is essential for the proper engine work and safety. Therefore, the Renault
service procedure does not provide removal of the regulator but only replacement with the injection
rail, due to the difficulty in obtaining a good seal connection. Therefore, all the operations you
perform is at your own risk.

After igniting the engine start to venting injection system and because of the strange design can take a long
time. The regulator is like a glass turned upside-down, so the air collects at the top of the regulator,
and is compressed to pressure of about 100 bar. Under the influence of the regulator piston it slowly
escapes through the drain valve. Unfortunately, the fuel system has no return line to the tank and air
from the regulator returns back to the high pressure pump and then back to the injection rail. As a
result air circulates in the system until it is pushed out by the injectors. This can cause the engine
to run rough at the beginning or a fuel injection system control can light (and even move into emergency
mode). Sometimes it takes a few minutes, but usually can take longer. A full venting should be over
after the engine has warmed up, cooled down, and again warmed up.

At the end you have to make adaptation. You have to drive several kilometers and then leave the engine
running until the fan turns on and turns off. Then you can turn the engine off and the computer will
remember the optimal settings.

bavaria


Boris-Djurre

Bavaria: Is het wat geworden (liefst hoor ik een succes :-)) met die gemodificeerde regulator (drukregelaar)?

En vraag aan de anderen, die hierboven de tip geven om de EGR preventief af te doppen met een metalen plaatje: Hebben jullie dat plaatje zelf geknipt uit een stukje dun 316? Of ergens (online) gekocht?

Ik heb zelf zo'n auto gekocht en wil, al dan niet preventief, wat aanpassingen doen om de bekende vervuiling in inlaattraject en haperende brandstoftoevoer te voorkomen (dat lijken mij de 2 meest voorkomende problemen bij deze motor, als ik zo het hele forum doorspit!)

Rohald

Ik heb ooit eens zo'n beugel bij de Karwei gekocht:

Het plaatje eraf gezaagd. Het geluk was dat de bevestigingsgaten overeen kwamen met die van de EGR-klep (let er wel op dat je de inlaat van de EGR-klep geheel afsluit). Ertussen zetten en klaar ben je.

Aangezien je een IDE hebt, zullen we je nog wel vaker hier zien.
Stel je hier even voor. Dan weten we in de toekomst met wie we het genoegen hebben ;)
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

Boris-Djurre

#116
Zal ik doen! En bedankt voor de tip. Kans lijkt me klein dat ik tegen een beugeltje aanloop waarvan gaten precies overeen komen, maar ik zal m'n ogen open houden de a.k. week.

Paul

Je kan ook de stekker er vanaf trekken, blijft hij ook dicht staan.
Geeft geen storingsmelding (alleen wel tijdens uitlezen)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Boris-Djurre

Ja, kan...maar dan moet die wel volledig afdichten. Ik zal eerst de EGR er eens afhalen en kijken hoe die eruitziet. Is hij al erg vervuild en verweerd, dan gaat er een dichte plaat tussen. Ziet het er prima uit, dan kan de stekkeroptie eerst werken. Bedankt iig!

Even losse vraag: weet iemand welke bougies het beste zijn? Standaard, door Renault geleverd (champion volgens mij) of is er een betere?
Kan ik hierbij met normale bougiesleutel (bougiedopsleutel met verlengstukje), of heb ik iets bijzonders nodig?

mark29

Heb je die zwarte gekocht uit roosendaal ergens? Met net iets meer dan 2 ton erop?


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev