Advertenties


Koppelingspedaal blijft beneden

Gestart door delmoral, 14 juni 2013, 19:06:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

delmoral

De koppelingspedaal van mijn megane2 2005(15dci) bleef bij het ontkoppelen plots beneden.Met de hand kon ik hem omhoog brengen maar er zat geen kracht meer op.Na een tijdje kwam er een beetje druk op , bleef half hangen maar werkt niet.
Er is geen olielek en het reservoir is vol.
Kan het zijn dat het oliepompje aan de koppelingspedaal stuk is ,of is er een andere oorzaak?
Grjes delmoral

mitch18

hallo ik vrees dat je hulpkoppelings cilinder lek is in de bak waarschijnelijk zie je wel druppels onderaan je bak hangen.
anders evt diagnose laten stellen of het de hulp of hoofd koppelings cilinder is.

mvg mitch

delmoral

Volgens een vriend autotechnieker zou het de drukgroep zijn.Aangezien ik reeds 145000 km op de teller heb ben ik van plan de ganse koppeling te vervangen.( dit ivb met het aantal werkuren die hetzelfde blijven)
Elke sugestie is natuurlijk zeer welkom.

grjes delmoral

megcab2000 (Verkocht)

Dat klopt niet hoor, een lekke (dus samenpersbare lucht in) hulpkoppelingscilinder vervangen is veel minder werk en kan je makkelijk bij.
Voor minder dan E150,- ben je klaar incl. onderdelen.
Megane is verkocht

richard65

#4
Zou ook eerst naar de cilinders laten kijken voordat je de hele koppeling vervangt.
De mijne uit 2004 heeft nu 226.000 km gereden met de eerste koppelingsplaat en drukgroep er nog in.

matthew

Wat soms voorkomt is de hulpkoppelings cilinder.(buiten de bak)
Wat vaak voorkomt is het hydraulisch druklager. (in de Bak).

Als dat het is, je koppeling (drukgroep) mee vervangen.

delmoral

Het was dus de drukgroep! De koppeling was ook reeds vergevorderd! Alles is dus vervangen.
Bedankt voor de uitleg en hulp.
grjes delmoral

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev