Advertenties


Zou dit werken?

Gestart door Joey-vd-B, 11 juni 2013, 17:58:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Joey-vd-B

Hallo,

Ik was een beetje aan het snuffelen op marktplaats en kwam dit even tegen.
Zou dit werken, ik heb namelijk contact gehad met de eigenaar, en hij zei tegen mij dat er meerdere Megane's van mijn type dit hebben aangesloten.

http://www.cargoods.nl/shop/deurvergrendeling/66-centrale-deurvergrendeling-klapsleutels/

Ik denk zelf misschien van niet aangezien het een startonderbreker heeft, en dit in het verleden (5 jaar geleden) niet mogelijk was.

Graag verneem ik reacties van jullie, alvast bedankt!

Groeten Joey
Groeten Joey :)

juul

Dit kan wel maar dan moet je de startonderbreking laten uitschakelen of zelf doen.
Hier staat een manier om het te doen (Nog niet geprobeerd)
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=16401.msg303287#msg303287

Joey-vd-B

Hmm dat draadje doorknippen is wel het meest simpele, alleen ben ik niet zo van het knippen :P

De verkoper zegt dat dit werkt (uiteraard werkt het volgens hem), maar ik ga het proberen (bestellen van de CV), anders me ECU en dergelijke maar aan laten passen, en als dat al te veel moeite is, tja dan maar knippen  8)7

Groeten Joey :)

mark

Ik heb zelf ook zo'n cv kastje van cargoods.
Werkt perfect.  !-! Ik heb alleen niet de klapsleutel variant, zie het nut er trouwens niet van in.  ;)
Ik heb gewoon een extra afstandbediening bij aan de sleutelbos. (met wel geteld 2 sleutels  :D )

En ik denk dat het draadje doorknippen niet gaat werken, anders is het voor de dieven wel heel erg makkelijk.
Zolang er geen signaal komt van de startonderbreker naar de ecu dan komt er geen ontsteking lijkt mij.

Christian de Vriend

volgens mij werkt de ecu wel,maar word de brandstofpomp niet aangestuurd,
als men vergeet de auto (na lange tijd open) op en van het slot te doen
en met wilt starten,draait deze enkele seconde,de ontsteking doet het
wel,maar komt er geen brandstof meer bij de motor.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Joey-vd-B

Citaat van: mark op 12 juni 2013, 22:24:07
Ik heb zelf ook zo'n cv kastje van cargoods.
Werkt perfect.  !-! Ik heb alleen niet de klapsleutel variant, zie het nut er trouwens niet van in.  ;)
Ik heb gewoon een extra afstandbediening bij aan de sleutelbos. (met wel geteld 2 sleutels  :D )

En ik denk dat het draadje doorknippen niet gaat werken, anders is het voor de dieven wel heel erg makkelijk.
Zolang er geen signaal komt van de startonderbreker naar de ecu dan komt er geen ontsteking lijkt mij.

Oke, maar jij hebt het kastje gewoon aangesloten op de bestaande CV, zonder iets door te knippen of iets met je ECU te hebben gedaan?
Zoja, heb je hier misschien een foto van?

Waarom klapsleutel variant? Vind het gemakkelijker, anders heb ik een losse sleutel en zender, maar dat is meer persoonlijk :)
Groeten Joey :)

mark

Het is heel simpel,  alle + draden op de plus en - draden uiteraard op massa.
Vervolgens ff 2 draden op de cv schakelaar in het midden van je dashboard. 
En voor de leuk zou je de alarmlichten ook aansluiten. Dat is 1 draad die in 2 draden word gesplit dus wel ff 2 diodes er tussen zetten.  !-! Ik zal binnenkort wel wat fotos en een duidelijke how to maken. Heb nu de auto niet bij huis staan.  ;)

Joey-vd-B

Oke heel erg bedankt! _o_

Ik heb nu ook dat me knipperlichten gaan branden bij het openen en dicht doen.
Groeten Joey :)

mark

Heb vanochtend ook eindelijk de hyundai i10 van mijn oom afgekregen.
Daar had ik ook zo'n cv kastje ingebouwt, maar wat is dat een ramp zeg.  8)7
Moest ik nog een extra motortje inbouwen en die kreeg te weining stroom van het cv kastje, dus heb ik er 4 relais bij tussen gebouwt. En vanochtend had ik het eindelijk af gekregen.  !-!

Ik kon het kastje en de 4 relais nog maar net achter het dashboard drukken, zo weinig ruimte zit er dus achter.  >:(

Vergeleken met dit is de megane een makkie.  !-! Bij een megane heb je teminste wat ruimte, en is het alleen wat solderen en je bent klaar.  !-!

Joey-vd-B

Heb je misschien een foto van hoe je het heb aangesloten bij de Megane?
Groeten Joey :)

mark

ik zal morgenavond het spul ff los trekken en een paar foto's maken.  !-!

mark

#11
Ff snel een how to:

het gaat hier dus om een cv afstandsbediening van luxpro.

Gereedschap dat je nodig hebt:
- soldeerbout en tin (liefst met een kern van hars)
- torx 20 schroevendraaier
- multimeter/proeflampje

Om te beginnen, deze 4 torx schroefjes losmaken. (torx 20  ;) )



Asbakje er uithalen, stekkertje van de aansteker losmaken.

En dan kan het bovenste paneel er uit, voorzichtig de bovenkant los trekken, want dit zit geklikt.

Dit hoeft er niet helemaal uit, ik had het gewoon aan de kanten gedrukt.

En dan kun je achter bij de alarmschakelaar en de cv schakelaar komen en ze uit het paneel drukken.

Even het schema er bij. (dit schema komt van de site van cargoods)


De oranje en oranje/zwart draden gebruiken we niet.

Dan solderen we de draden geel en geel/zwart aan de dikke rode + draad van het kastje.
En dan sluit je die weer aan op een permanente + draad, dus een draad die direct aan de accu zit.

Zelf heb ik deze draad daarvoor gebruikt, dit is een mooie dikke draad dus die kan dat kleine stroompje van het kastje er ook wel bij hebben. (uiteraard wel eerst ff kijken of je de juiste draad te pakken hebt en er ook echt stroom op staat als het contact uit is met een multimeter of proeflampje !-! )


Je kan ook zelf een draad trekken naar de accu als je dat beter vind. Maar daar had ik geen zin in. ;)

Dan pak je de stekker van de cv schakelaar er bij.
Dan soldeer je de witte draad op nummertje 1 (paarse draad)
En soldeer je de wit/zwarte draad op nummertje 5 (roze draad)


En dan komen we bij de stekker van de alarmschakelaar. Voor de knipperlichten.  ;)

Als eerst 2 diodes op de 2 bruine draden solderen, denk hierbij aan de blokkeer richting van de diode.
Als je dit er niet tussen zet dan gaan beide kanten knipperen als je richting aangeeft.  :D

Dan sluiten we de 2 draden aan op nummertjes 1 en 2 (lichtbruin en oranje  ;) )


Dan als laatst de massa aansluiten en alles netje aftapen, lijkt mij niet nodig om daar een foto van te maken.  :D

Nu het spul nog weer netjes dicht bouwen, en je hebt een werkende afstandsbediening op je cv.  !-!

Joey-vd-B

Helemaal top en duidelijk  !-! _o_

En dit werkt gewoon zonder dat mijn startonderbreker eraf moet?
Groeten Joey :)

Jacques

Dit is gewoon een afstandbediening voor de portiervergrendeling en heeft niets met startonderbreker te maken.
Ik heb hetzelfde systeem ook al 5 jaar op mijn R19. Kun je op afstand ook je achterklep openen en de ramen sluiten. Opties, die je kunt aansluiten, maar niet perse hoeft te gebruiken.

mark


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev