Advertenties


Uitschakelen EGR klep

Gestart door Mario, 26 mei 2005, 21:17:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mario

Ik heb een Megane 1.9dti en begrijp dat je het brandstofverbruik en acceleratie kunt verbeteren door de EGR klep uit te schakelen.
Wie heeft hier ervaring mee en wie kan mij aangegen hoe je EGR klep uitschakeld?

bij voorbaat dank.

Timo Zuiderduin

zit er ook een EGR klep in de megane's?
ik dacht dat dat alleen in de opel ecotec blokkies zat.

maar ik geloof dat je die er zo uit kan (laten) halen.

Qweras

EGR is gewoon een uitlaatgasrecirculatie systeem. Het brengt de uitlaatgassen terug de inlaat in wat bij een diesel erg schadelijk kan zijn. Er gaat zich namelijk enorm veel roet ophopen in de inlaat (heb ik nog een leuke foto van als je die zien wilt)

Bij de VW tdi's wordt de EGR meestal afgedicht. Er wordt dan een pakking of kogeltje in het slangetje geduwd, zo komt er geen roet meer de inlaat in. Mocht je nu denken dat je dan de emissieeisen niet meer haalt, gelukkig wel. Iemand die ik ken/kon heeft hetzelfde gedaan emt zijn VW TDi en kwam zelfs v??l lager uit qua roetuitstoot. (gemeten op apparaat) Moet wel zeggen dat hij ook de inlaat gereinigd heeft (het opgehoopte roet) en dat kan dus ook wel wat schelen.

(schaamteloos gekopieerd in de hoop slim over te komen van: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=7&i=37654&t=37654)? ? :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev