Advertenties


Wrappen/ Bestickeren

Gestart door Timoo14, 8 juni 2013, 22:33:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Timoo14

Mijn achterspatborden en bumper zijn aangetast door roest en doffe plekken. Nu zou ik graag een soort van wrap of sticker er over 1 hebben maar kan nergens voorbeelden vinden die mooie stickers hebben,,, hoeft namelijk geen bestickerde "bak" te worden. Iemand een idee qua kleur en wat voor vormen? Heb een blauwe cabrio

mark

#1
Dan zou ik eerst de roest bijwerken en in de primer zetten, zou natuurlijk jammer zijn als het helemaal door rot.
na een tijdje zou de sticker dan ook bultjes gaan vertonen door de roest die dan onder komt.  ;)

En folie en een fase 2 motorkap gaan ook niet goed samen, zitten namelijk te scherpe hoeken in bij de grilletjes.
Daar gaat het na een paar weken loslaten, maakt niet uit hoe netjes je het er op plakt het laat gewoon los.  ;)

doornroosje (Robert)

ik zou ook eerst primer gebruiken... ik heb namelijk in het verleden er ook stickers overheen geplakt en dit was geeen goed idee! heb er veel gedoe mee gehad omdat het idd ging rotten.. goede tip dus
Finishing races is important, but racing is more important.

Joey-vd-B

#3
Plastidip? http://plastidip.nl/ heeft een maat van mij op zijn BMW  !-! (heeft het zelf gedaan en is van beroep autoschadehersteller/spuiter, dus weet niet wat het effect is van iemand die het nog nooit gedaan heeft).

Facebook: https://www.facebook.com/plastidipnl
Groeten Joey :)

mark

Ik heb dat spul ook op mijn motorkap. (ook zelfde spul als van plastidip.nl)

Dit spul is eigelijk net iets te dik om het er mooi egaal op te krijgen met de knikkerbus.
Ik heb het met de 2e poging er redelijk egaal er opgekregen, en ik vind het wel goed zo.

Zeker voor de beginner is het moeilijk om grote objecten egaal te krijgen.  ;)

Je hebt ook nog een goedkopere variant (bij de duitse grens heb ik mij laten vertellen  ;) ) en die is wat meer plastic achtig.
Deze schijnt wel wat makkelijker egaal te spuiten.  !-!

Dante

@Timo: www.carwrapdirect.com & applicatievoorbeeld in m'n handtekening ;)

@Mark: Ook phase 2 motorkap bij de grille moet gewoon lukken. Misschien te kort afgesneden..? :dunno:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

mark

#6
3d carbonfolie werkt gewoon niet, heb het er 2x op geplakt.  ;) misschien dat andere folieën wel werken.
Met ruim 2 cm over de randen geplakt, en het laat ook niet alleen bij de grilletjes los, maar ook over de hele rand die van de grilletjes naar achter loopt.

Nu kan het aan de 3d carbonfolie liggen (misschien net iets te dik/stug?  :dunno: ), maar vergeet niet dat de fase 2 toch wel een redelijke bolling in de kap heeft.
Dus voor de beginner is het sterk af te raden om daarmee te beginnen, laat staan dat je er toch minstens 3 uur mee bezig bent om het er een beetje netjes op te krijgen door de bolling.  ;) !-! (met 2 man! )

(ik had ook de folie van carwrapdirect.com)

Het dashboard lukt trouwens wel prima, het zit er nu een half jaar op en heeft dus al een lange tijd in de zon staan bakken.
(wel eerst in de polyester zetten  ;) )


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev