Advertenties


klets maar raak DEEL 203

Gestart door matthew, 6 juni 2013, 00:01:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renegade (Mark)

Hoe breed zijn de borbets Rick ? Dan kan berekend worden hoeveel de velgen naar binnen komen te staan ten opzichte van originele velgen en weet je gelijk of je in de problemen komt met verlagen of niet.

rickluten

16 inch 9J
ET= 30
Bandenmaat: 215/40/16
en
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

Heatzone (Mark)

Oei, 9j is wel heel breed hoor voor een Megane :O is dat voor en achter 9j?

kevinbreda

#63
http://www.pimtensen.nl/car-hifi/1083c-pakket-aanbiedingen/1089l-subwoofer-pakket/8259d-mtx-road-thunder-party-pack-rtp-4000/

Zo vandaag nog even bezig geweest met de versterker en sub, had eindelijk goeie bass in de radio springt die op protect "denk potverdorie" maar versterler is verdomt warm. Gewoon zo warm dat je hem niet te lang je hand er op kan leggen, er zit een condesator tussen en het gaat om deze set.

Paul

waarschijnlijk slechte massa
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

kevinbreda

#65
Massa Zit gewoon op een kaal geschuurde plek, in mijn gedachten lijkt het dat de versterker de woofer niet kan bij houden. Het is allebij 500 watt rms ;)
En het is een pakket dus dan zou je denken dat ze toch wel op elkaar afgestemt zijn.

rickluten

Je hebt een powercap (condensator) ertussen ?

hoe dik zijn je massa kabels ?

Anders je Massakabels op hetzelfde punt bevestigen en dan onder je achterbank op de bevestigingen van de gordel, dit zijn toch vrijwel de beste massapunten.
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

wimbjorno

Net een boete van 30 te hard in bebouwde kom. Op een weg waar ik elke dag langs rijd + 100% zeker dat er geen flitspaal staat. Is dit met een mobiele flitser gebeurd of moet ik de fotos opvragen, want ik snap er ff niks meer van.

Plus, ik rijd daar al jaren langs (niet altijd zo hard) maar kan het zijn dat er nog meer op het matje gaan vallen?!

Weer 274,- eurotjes lichter...

Thx voor reactie!

kevinbreda

Citaat van: rickluten op  8 juni 2013, 17:31:57
Je hebt een powercap (condensator) ertussen ?

hoe dik zijn je massa kabels ?

Anders je Massakabels op hetzelfde punt bevestigen en dan onder je achterbank op de bevestigingen van de gordel, dit zijn toch vrijwel de beste massapunten.


Massa kabels zijn vrijdik zo niet weten hoeveel precies denk ongeveer de dikte van mijn pink

Mijn condesator werkt met 2 ingangen en 2 uitgangen dus dat zit gewoon goed

Maar lijkt wel of de versterker gewoon te warm word

rickluten

doe je massa eerst nou maar is gewoon op die gordelpunten, heb je gelijk goed massa, en is dat het niet? weet je dat ook weer en kun je verder zoeken, zo moet je gewoon alles voorbij gaan.

En volgens mij heb jij 2 subs, heb je die rechtstreeks op 1 poort op de + en op de - ?

of heb je ze gebrugd?

kan ook zijn dat je subs allebei op elkaar in de kist zijn aangesloten en het dus via via gaat, en daarom te veel van de versterker vraagt, waardoor hij dus heet word.

wat je moet doen is dus ff de - van je sub op een kanaal zetten, en de + weer op een ander kanaal, zo dus :



dus kort gezegd : Subwoofers in serie zetten, en dan gebrugd op de versterker aansluiten.

als hij dan nogsteeds warm word horen wij het wel weer. succes !   !-!
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

mark

@Rick dat gaat niet passen, ik heb 16 inch et 38 en 7,5 j breed.
Heb vooraan 5 mm spacers moeten plaatsen omdat de velg bij inveren op de drempels aanliep.
Ik kan nu net mijn vinger tussen de velg en de veerpoot stoppen. :D
Dus je zult een paar hele dikke spacers er tussen moeten stoppen, en ze zullen vooraan ver buiten de wielkasten vallen.  8)7

rickluten

haha achja ik zie wel wat ik ermee doe, als men velgen er eerst onderzitten vind ik het wel best  !-!
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

kevinbreda

#72
Ik heb de woofer net even uit de kist geschroeft, zal zo eens even kijken hoe die orgineel aangesloten zit. Het is iedergeval een monoblock versterker wat ik volgens mij nu zie is plus op plus en min op min.

rickluten

je hebt dus een monoblock,

betekend dat je dus aan de ene kant een rode en een witte tulp hebt zitten, dus 1x rood en 1x wit.

heb je aan de andere kant voor de uitganen 1 x plus en 1x min ?

of is hij brugbaar? dus 2x plus en 2x min ?

als hij dus brugbaar is, moet je hem zoiezo ff bruggen.
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

kevinbreda

#74
Nee gewoon 1 keer plus en 1 keer min, dus je kan hem niet bruggen.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev