Advertenties


Megane II 1.6 16v loop niet meer stationair na het rijden.

Gestart door dannyfm, 4 juni 2013, 01:02:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Tedo

Omdat dan toch alles los ligt in de buurt van de d-riem wordt geadviseerd de waterpomp ook te vervangen. Is ± 60 euro meerprijs.

Karin

En als je het later zou doen, weer een groot bedrag omdat weer alles los moet. (heb ik gehad)

matthew

Jep waterpomp ook, wil vaak gaan lekken vooal bij 1.4 en 1.6 16v.

Bij de 2.0 zit een andere op evenals de diesel, deze zijn kwalitatiever en hoeven niet standaard mee vervangen te worden.

dannyfm

#18
Die Distributie riem is al 2x vervagen. bij 87000 en bij 146000. Staat nu op 163238. die ken wel even mee. Ik vermoed zelf de lambda Sensor niet meer goed werkt. Hij draait prima, Starten en lopen maar zodra ik ga rijden begint het pas. Kwam er wel achter zodra die begint te schokken en zodra ik de Motor Stabiel in zijn vrij 1500 Rpm laat draaien dat het er weer uit is. dan kan ik de gas gewoon los laten zonder dat die uitvalt. Dan looptie ook prima zonder rare geluid. Mij maat die auto monteur is zij dat die juist heel mooi loopt maar zodra die Storing optreed dat het niet goed is. Dat die het oude Diesel geluid maakte was tijdens die storing dan ik hem net aan op het randje stationair kon laten lopen. Ik hem vrijdag pas 1 week de Auto. ik heb 3 maanden garantie op de Motor in versnellingsbak.  Ze gaan het maar mooi voor me Fixen, Hij heeft zo nooit afgeleverd mogen worden!.
{Edit}
De Bougie's zijn in 25/3/2010 Vervangen bij 109833 Km. Maar ook daar laat ik naar kijken. Ik heb ze wel 1 voor 1 even los gehaald om te kijken of ze nog deden. In dat geval niks aan geconstateerd. Mag aannemen dat bij de grote beurt vervangen worden. Dat mogen ze mooi vrijdag gaan doen als nog, heb er niet voor niks 7 Meijer voor betaalt.

Net ook al viel die weer uit en hij had al moeite met starten!. na dat ik hem even in zijn vrij weer 1500 RPM liet draaien (stabiel) Ging het weer goed. Tijdens het rijden bij 1500 RPM in zijn versnelling voel je de auto echt extreem schokken. Die storing komt vooral voor als ik zuinig rij (In een Hoge versnelling door trek) Rij ik heel rustig en niet al te vlot door schakel ( bij 2500 - 3000 RPM) heeftie het niet. Hoe meer ik rij ontdek is steeds meer wanneer het wel of niet is. Dat over die Lambda stond in de Gebruiksaanwijzing wat de vervolgen dan zijn van de Motor. Doet precies wat er in het boekje staat. Kan uiteraard ook een andere storing zijn. Heb ergens gelezen dat als je de Lambda sensor wil testen is wat ik al meerdere malen gedaan heb is in zijn vrij 1500 RPM draaien stabiel.

A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

BadEend

#20
Is de distributieriem al 2 keer vervangen vanwege de leeftijd?
Als de auto verder goed rijd buiten het slechte stationaire lopen, ligt dat niet aan de bougies of bobines.

Ik zou de naam van het bedrijf pas hier neer zetten als ze de problemen niet fatsoenlijk oplossen.
Het zou immers zo kunnen zijn dat ze helemaal niet kwaadwillend zijn.


dannyfm

#21
Ik heb een vermoede van wel ja dat die door de leeftijd 2x vervangen is. Zou niet hoeven, de Auto komt uit 2005. Ik heb hem nu net 1 week en Begon al met ellende, De ruiten wissers deden het niet, Dat slecht stationair lopen wat die nu nog steeds doet na dat je Gereden heb. Maakt BTW niet uit met koude of warme motor, Bij vlot doorschakelen BV heeft hij het al. gister dat ik van mijn werk weg ree nog niet vaan het terrein af al. Als ik hem tussen de 1200 en 1500 Rpm Heb schoktie hij en stinktie ook naar benzine ook. Ik heb wel een truukje gevonden dat als je hem bij die 1500 Rpm gaat weg rijden dat die weet goed loopt. Dan looptie ook zo goed hoe die  hoort te draaien, Rijd dan ook prima. Wat ik en mijn buurman denken dat die Lampda Sensor is.

Hij gaat vandaar voor de 2e keer terug. Ik zeg het nog 1x netjes en het bonnetje van de aflevering schuif ik wel even onder zijn neus. Zo dra ze willen rijden zeg ik eerst HO! Voor dat jullie ga ik eerst zelf rijden!... zodat ik het jullie kan laten zien. zodra ik jullie heb aan kunnen tonen wat er aan de hand is dan mag je zelf rijden. Ze zij zo van Wij constateren niks en sturen je zo weg. Als dat weer het geval is dan zet ik Indd de garage naam neer. Ze zijn van de Bovag en hoef daar even een aangifte te doen of te dreigen doen dan hebben ze geen poot meer om op te staan. ze lennen hun naam kwijt raken dan als het te vaak gebeurd


(edit)

ben nu bij de garage en ze hebben hem uitgelezen en de nokkas sensor is stuk

Tedo

Dat je riem 2x vervangen is, is niet vreemd. Die van mij is van 2006, heeft een ton minder op de klok en daar is de riem inmiddels 3 keer vervangen (1 keer dus vanwege een defecte nokkenasversteller).

BadEend

En is het probleem daarmee opgelost?

Naam van het bedrijf staat hier nog steeds vermeld, kijk maar eens terug.

dannyfm

Nu niet meer. Probleem word opgelost. ze hebben het besteld en word gebeld zodra het binnen is. heb wel flink te keer tegen ze moeten gaan. na flink vloeken en schreeuwen drong het ze wel tot ze door. word nu goed gerepareerd.

Richard Blokker

laten we het hopen  !-!

Iig, laat bij de volgende keer dat de riem vervangen wordt ook de versteller en pomp mee nemen. Dat staat iig genoteerd bij mij  Y
Megane II Phase 1 1.6 16V

Richard Blokker

Megane II Phase 1 1.6 16V

dannyfm

Is opgelost... Er was niets stuk. de boordcomputer moest gewoon gereset worden met een Diagnose kabel. De garage heeft wel een nieuwe besteld en die heb ik echter niet laten weten het resetten het verholpen heeft. Ik ga die toch binnen de garantie laten vervangen. Ik ga gelijk ook zoon Kasje bestellen zodat ik hem zelf kan uitlezen. je hebt ze al vanaf 70€ maar die zijn niet zo goed. 200€ heb je echt een goede voor. met diverse verloop kabels kan je ook andere merken Auto's mee uitlezen. Ideaal, hoef ik niet telkens naar de garage omdat daar te laten doen voor 60€ per keer!

J to the H (Jeroen)

Niet echt netjes hè?

Maar buiten dat om, fijn dat het opgelost is.

Richard Blokker

Naast de nokkenas positie sensor was er niet zoveel aan de hand dus.. gelukkig  :)
Megane II Phase 1 1.6 16V

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev