Advertenties


Elektrische bedienbare raam passagierszijde

Gestart door Groovemaster, 25 mei 2005, 21:51:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Groovemaster

Hallo,

Herkend iemand dit probleem:

De ruit aan de passagierszijde wil niet omlaag. Ik dacht eerst dat misschien de schakelaar aan die deur defect zou zijn, maar de ruit wil ook niet open met de schakelaar aan de bestuurdersdeur. Kan er misschien een zekering doorgebrand zijn? Ik hoop het...heb namelijk weinig zin om de deurkaart er af te trekken en alles na te lopen.

Wie kan me helpen?

Groeten

Ruud

sjender

Ik denk dat ik je wat betreft die zekering moet teleurstellen.
Volgens mij is linkerraam en rechterraam namelijk dezelfde zekering....

coupe-monte-carlo

laat ik nou net precies hetzelfde probleem hebben  :-\
hopelijk levert mijn PM  aan groovemaster iets op  ;)

Erik van der Velde

Als 1 van de twee schakelaars defect is, zal de andere ook niet werken. Deze staan met elkaar in verbinding. Soort kruisschakeling.

Om dit uit te sluiten zou ik je deurbak er even afhalen en de pinnen van de connnector even doormeten. Aan de passagierskant zal je het volgende moeten meten:

Op de connector zit 1 dunnen draad, hier vanaf tel ik even.

pin 1: 12V
pin 2: niks of 12V
pin 3: niks of 12V
pin 4: 0
pin 5: niks of 12V
pin 6: niks of 12V

Zodra de schakelaar aan de bestuurderskant wordt gebruikt zal pin 2 en 3 of pin 5 en 6 omwisselen.

Als je pin 2 en 3 doorverbind met elkaar en dit ook doet met pin 5 en 6, dan kan je je raam met de schakelaar aan de bestuurderkant bedienen.


LVD

Ik heb net zoiets gehad, bij mij ging het rechter raam met de knoppen aan de bestuurderskant wel naar beneden en omhoog, maar aan de pasagierskant alleen omhoog maar niet meer naar beneden. Bij mij was het wel de schakelaar die kapot is..
Heb nu het probleem dat het rechter achterraam niet meer open gaat... Maar das een garantie klusje voor de dealert ;)

EbOoZ

Laat ik hetzelfde nu hebben! :(. Exact hetzelfde als matthijs en Groovemaster.

Wat was bij jullie de oplossing?

coupe-monte-carlo

bij mij bleek slechts alleen het stekkertje vervuild te zijn.
dus ik heb geluk gehad ( voorlopig)

EbOoZ

Welk stekkertje? Die je onderop de schakelaar klikt? En aan welke kant?

coupe-monte-carlo

rechts... maar als rechts het niet doet, kan dat ook aan de linker liggen :)

EbOoZ

Maar die stekker die je onderop de schakelaar klikt dus :P

coupe-monte-carlo


EbOoZ

Hmmm goed... alle contacten schoon gemaakt, zelfs nog ingespoten met contact spray maar dat gaf geen resultaat.
Vervolgens een meter er bij gepakt, maar alle kabels, op de blauwe na, geven geen stroom. Bij de blauwe krijg ik 0,06 te zien. Deze resultaten hebben zowel betrekking op de schakelaar cq. connector aan de bestuurderskant als aan de passagierskant.

Nog suggesties? Of kan ik nu dus alle kabels gaan strippen (van tape natuurlijk) en opzoek naar een breuk? :-\

coupe-monte-carlo

zekering? maar zo slim zul je zelf wel zijn geweest neem ik aan  ;)
ik heb geen idee, heb destijds ook niks van groovemaste gehoord ( als ik mij goed herinner)

EbOoZ

Haha ja gelukkig heb ik daar al wel naar gekeken. Maar goed... ff een opsomming:

- Raam bestuurderskant gaat wel naar beneden en omhoog
- De connectors onderaan de schakelaars (beide voor het raam aan de passagierskant) geven geen voltage aan. De blauwe draad geeft 0,06.
- Beide connectors zijn schoongemaakt d.m.v. contact spray en een compressor met lucht

Zou het nog zo kunnen zijn dat de schakelaar voor het rechter raam aan de bestuurderskant stuk is? Ik heb namelijk de schakelaar voor het linker raam wel omgeruild met de schakelaar aan de passagierskant, maar ook dit gaf geen resultaat.

ppveenstra

zou de contacten tussen de stekkertjes en de knopjes even goed schoonmaken, en dan kijken of hij het doet, anders even via de sloop een nieuwe of 2 halen, en dan ff kijken of hij het doet, in 90% van de gevallen is dan het probleem al weg..

draden zullen niet snel stuk gaan in de deuren omdat je er niet bij kunt komen normalite..

Succes  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev