Advertenties


Andere koplampen.

Gestart door Tuned, 25 mei 2005, 12:15:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tuned

stel je wilt andere koplampen en dan niet morrete of angel eyes voor de megane maar je denkt meer aan audi a4, honda civic angel eyes enz enz..

waar moet je dan op letten om het kwa passend zo min mogelijk hoeven te wijzigen?



zoals hier boven bijvoorbeeld, ik weet dat zoiets passend laten maken nie goedkoop is maar wat moet je hiervoor allemaal doen?
bumper en zijscherm en motorkap aanpassen, en waarschijnlijk een goed bevestiginspunt voor de lamp maken maar dit gaat toch nie heel veel plamuur.las en snij werk opleveren?
aan de lamp zelf te zien is ie niet schrikbarend groot enz. en volgens mij zit er achter de orginele megane lamp in het motorruim nie veel in de weg.. ik ga van de week eens een audi lampe erbij pakken om te kijken

als ik er als leek zo naar kijk lijkt mij het een kwestie van het zijscherm ietjse aanpassen een plaat onder de lamp maken en verstevigen zodat de lamp eigenlij op een strook metal ligt en stevig is en de motorkap aan passen (niet deze van de foto maar als de motorkap van de gele spaanse parelmoer megane)

Timo Zuiderduin

Ik weet het toevalli van een jongen die het bij zijn tigra heeft gedaan en hij heeft de zijschermen van een andere auto erbij gekocht, deze aan het voorste deel van de originele zijschermen gemaakt en dit strak geplamuurd.
voor de rest is de motorkap dmv. lassen en plaatwerk ook passend gemaakt.
maar ik zou wel zoeken naar koplampen die in grote lijnen gelijk zijn aan die van de megane.
maar denk bij een beetje goed schadeherstelbedrijf ze hier best handig in zijn.
maar reken er maar op dat er toch een hoop tijd en geld in gaat zitten.

Timo Zuiderduin

http://www.tigraexpentionclub.nl/forum/viewthread.php?tid=510

hier staat wel iets beschreven geloof ik over hoe hij het heeft aangepakt.

Tuned

ja maar die hebben het zelf gedaan, lijkt mij dat een ervaren schade herstel. tuner/styler er dan ook wel raar mee weet en ze hebben er geen week over gedaan lijkt mij
wel cool en snowflake heb ik al een keer gezien  ;)

Timo Zuiderduin

Nou,.. heeft een behoorlijk tijd geduurd hoor voordat deze auto helemaal af was.
maar met die lampen waren ze volgens mij vrij snel klaar.

Snowflake is zeker wel een mooie bak! zit veel werk in!
Ik vind de Tigra's ook nog steeds leuke auto's, ondanks dat ze volgens de veronica gids bij de 25 lelijkste auto's te wereld behoren ???


Timo Zuiderduin

Euhm,.. ja bekende Tigra!
ben ff de naam kwijt maar hij staat wel op verschrikkelijk veel meetings en is volgens mij 1 van de weinige uitgebouwde tigra's die niet lid is van de TEC.

ow,.. wacht hoort hij niet bij die club waar jij ook bij zit ;D

Tuned

 ;)

leuke tigra ja en gaat nog een hoop mee gebeuren maar even terug naar de koplampen kwestie  ;D

svenmegane

Citaat van: Dave op 25 mei 2005, 12:15:09
stel je wilt andere koplampen en dan niet morrete of angel eyes voor de megane maar je denkt meer aan audi a4, honda civic angel eyes enz enz..

waar moet je dan op letten om het kwa passend zo min mogelijk hoeven te wijzigen?



zoals hier boven bijvoorbeeld, ik weet dat zoiets passend laten maken nie goedkoop is maar wat moet je hiervoor allemaal doen?
bumper en zijscherm en motorkap aanpassen, en waarschijnlijk een goed bevestiginspunt voor de lamp maken maar dit gaat toch nie heel veel plamuur.las en snij werk opleveren?
aan de lamp zelf te zien is ie niet schrikbarend groot enz. en volgens mij zit er achter de orginele megane lamp in het motorruim nie veel in de weg.. ik ga van de week eens een audi lampe erbij pakken om te kijken

als ik er als leek zo naar kijk lijkt mij het een kwestie van het zijscherm ietjse aanpassen een plaat onder de lamp maken en verstevigen zodat de lamp eigenlij op een strook metal ligt en stevig is en de motorkap aan passen (niet deze van de foto maar als de motorkap van de gele spaanse parelmoer megane)


kheb angel eyes gekocht van een audi A4
mijn renault licht er even uitgehaald en deze van de audi der geprobeerd in te steken.
en zo te zien ging der veel werk aan nodig zijn om dit te laten passen, geloof me maar.
normaal komen de deze derin, maar tzal nog niet direct zijn.

Michel Cijs

altijd super veel werk

zijschermen kan je idd pas maken zoals iwan dit idd gedaan heeft met zijn snowflake

maar de voorbumper, grille en motorkap er netjes naar toewerken das wel een uitdaging.....

Timo Zuiderduin

ben benieuwd of het iemand gaat lukken met de Megane,.. en ben dan ook zeker nieuwsgierirg naar hetr esultaat.

p.s. als iemand er mee bezig is lijtk het mij interessant om er regelmatig updates van te geven om iedereen te laten medelen in de ervaring en er meerdere dit soort idee?n kunnen uitvoeren.

Citaat van: Michel Cijs op  2 juli 2005, 20:26:06
altijd super veel werk

zijschermen kan je idd pas maken zoals iwan dit idd gedaan heeft met zijn snowflake

maar de voorbumper, grille en motorkap er netjes naar toewerken das wel een uitdaging.....

het aanpassen van de voorbumper lijkt me niet het ergste (heel veel rommelen met plamuur),. het lijkt me vervelender om alle ophangpunten van de lamp te kunnen maken, en alle metalen gedeelte's perfect pas te krijgen!!
maar goed,. het is te doen als je maar tijd geld en heeeel veel geduld hebt!

wessel

kijk eens op www.carparts-online.nl daat heb je koplampen met smoke glas je kan smoke glas ook zelf maken koplamp leeg halen een paar min in de oven op 80 grade dat de kit zacht is glas spuiten glas terug zetten klipjes er op een paar min in de oven dat de kit weer aan heelt en alles terug zetten en klaar.

peterachterop


Remco_B

hoe ziet het er eigenlijk een beetje uit als die smoke lampen branden??????

Timo Zuiderduin

Citaat van: Remco_B op  7 juli 2005, 07:21:53
hoe ziet het er eigenlijk een beetje uit als die smoke lampen branden??????

vrijwel normaal, alleen iets minder lichtopbrengst!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev