Advertenties


klets maar raak DEEL 202

Gestart door Benjamin Renon, 24 mei 2013, 23:35:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Umpire (Robin)

Potverdeurie, ik krijg m'n lambdasonde niet meer uit m'n kata. Lekker vastgeroest allemaal :D

Ondertussen wachtend op m'n status die veranderd, kan ik eindelijk m'n projectpagina openen :q
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

rickluten

Citaat van: Xanquezer (Frank) op  5 juni 2013, 17:55:55
klopt,  huidig zitten ze weer goed.
Magneet was te groot....  paste niet in het gat :P  (heb er paar weken meegereden)

Aaah zo, maar je hebt dus nu weer kleine speakers (evengroot als standaard) ?

Je kan er ook grotere in krijgen (20cm)

Kan je eventueel wel laten zien hoe je dat beste kan doen ?
Renault Megane Coupé 1.6E 1996 Rood

matthew

@Kevin
Met een goede Alpine radio kun je een hoop afstellen en een goede bas eruit krijgen hoor. (zeker weten).

Maar heb je een basis alpine gebruikt?
Want deze vergelijk dan nu met een Pioneer avic x1(best complete radio)(bepaald niet basis).


@Speakerverhaal voordeuren

Er kan origineel 16cm in. Alles groter vergt aanpassingen.

kevinbreda

matthew het is de alpine CDE-9880R

genoeg instel mogelijkheden maar krijg gewon geen goeie bas uit die radio

J to the H (Jeroen)

#199
AAARGH, ben ff een paar uurtjes niet online en er is (denk ik) van alles gebeurd met mijn berichten aantallen...
Maar nu is alles weer normaal en heb ik niet mee mogen genieten  ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( (nog 1tje)  ;(.

Afijn, Die speakers omdraaien kan in de meeste gevallen wel. maar dan moet je ze geloof ik beide omzetten anders heffen ze elkaar op of werken ze elkaar tegen heb ik eens gehoord of gelezen (dus zeg het met een lichte twijfeling in mijn stem, euh schrijven).

Bij mijn sub heb ik ze ook andersom erin hangen zodat het luchtvolume in de kist groter is/blijft. Ik heb ze een keer een week andersom erin gehad en dat klonk aanzienlijk minder. maar misschien zijn dit dan wel 'free-to-air' woofers.. ik heb geen idee, maar zo klinken ze het beste.


Stefan

Je hebt gewoon weer het aantal berichten dat je had ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

kevinbreda

#201
Ziet er netjes uit jeroen !-!


Ik zat zelf eerst te kijken of ik mijn woofer uit de orginele behuizing kon halen, om het dan gewoon netjes in te bouwen zo dat het in de kofferbak ook wat netter uitzag maar zou niet weten waar ik moet beginnen.

Ben nooit echt goed met hout geweest en zelf wel metaal opleiding gehad maar zou echt niet weten hoe en wat met zon kist te bouwen.

J to the H (Jeroen)

Zucht, als ik dit allemaal lees moet ik weer denken aan alle ellende en plezier die ik had bij mijn eerste autootje.
Nu maak ik het allemaal niet zo gek meer, maar wat heb ik een hoop daarmee geknutseld.

Omdat jullie erom vragen... wat fotootjes  :grin:




Zoooo fout  :')



herkennen jullie hem?





Beetje geknutsel met een van mdf gemaakte hoedenplank en kastjes voor  6x9's (anders paste die sub er niet meer onder)



Auto na de micra..



En daar is ie. Mijn eerste Megane.




En daar was ie...  ;( ;(

kevinbreda

#203
Zo jeroen, jij bent flink bezig geweest met je auto's.


Wat is er precies gebeurt met je eerste megane?


En ik zit echt even te kijken naar mijn installatie, zou zo even snel fototje maken van mijn woofer in de auto.

Heb geen kofferbak meer over.

Stefan

Die Micra was idd wel heel erg fout ja............ :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Umpire (Robin)

#205
Waar had je in godesnaam die pedalen vandaan?  Die wil ik ook o-)
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

J to the H (Jeroen)

#206
Mijn eerste megane... Mijn eerste auto waar ik echt verliefd op was.
Wat reed dat ding lekker. en toen ik hem kocht nog 'maar' 6 jaar oud, dus toendertijd echt luxe voor mijn doen.

Ik reed op de ring van Groningen op een stoplicht af. Voor mij in de verte stonden op de rechterbaan 3 auto's te wachten en het licht sprong op groen.
De auto's bleven stilstaan om wat voor reden dan ook, dus ging naar links (reed ongeveer 60/70), terwijl ik dit doe kijk ik over mijn schouder en zie dat ik een auto aan het snijden ben die mij net aan het inhalen was. Ik was dus vergeten te spiegelen en over mijn schouder te kijken voordat ik naar links ging.

Afijn, ik denk, sorry, steek mijn handje nog even op naar die golf die ik afgesneden had en ga weer terug naar rechts. PIIIEEEEP, BAMM. 2 auto's total loss.

Ik dacht dat ik nog alle tijd had om op de rechterbaan af te remmen, maar die 3 auto's stonden nog steeds stil en doordat ik geschrokken was van die auto die ik over het hoofd had gezien maakte ik deze inschattingsfout.
Jammer, zuur, vervelend, maar niet meer terug te draaien.

Zuurder nog dat ik net een reparatie had laten doen (iets met de kleppen enz.) twv 600 euro.

Detail was dat ik 100 meter daarvoor langs een flitser reed en, ook al reed ik al netjes 70, toch nog schrok.
Misschien was ik een beetje uit mijn doen ofzo, waardoor ik vergat over mijn schouder te kijken.


@umpire, Dat meen je toch niet he? haha.
Ik denk dat ik die bij de Halfords of Autoboer gehaald had.

Umpire (Robin)

Haha, wil alle verlichting uiteindelijk blauw hebben Y
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Karin

Een flinke klapper geweest Jeroen aan de foto te zien. Balen dat het na een behoorlijke kostenpost gebeurde.

Xanquezer (Frank)

Citaat van: J to the H (Jeroen) op  5 juni 2013, 21:33:00
AAARGH, ben ff een paar uurtjes niet online en er is (denk ik) van alles gebeurd met mijn berichten aantallen...
Maar nu is alles weer normaal en heb ik niet mee mogen genieten  ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( (nog 1tje)  ;(.

Afijn, Die speakers omdraaien kan in de meeste gevallen wel. maar dan moet je ze geloof ik beide omzetten anders heffen ze elkaar op of werken ze elkaar tegen heb ik eens gehoord of gelezen (dus zeg het met een lichte twijfeling in mijn stem, euh schrijven).

Bij mijn sub heb ik ze ook andersom erin hangen zodat het luchtvolume in de kist groter is/blijft. Ik heb ze een keer een week andersom erin gehad en dat klonk aanzienlijk minder. maar misschien zijn dit dan wel 'free-to-air' woofers.. ik heb geen idee, maar zo klinken ze het beste.


Sub woofers/ woofers/ free air woofers, lage tonen speakers zijn alle verschillend.


Als je een lage toner hebt, wil je het beste eruit halen (wat ik ook heb gedaan)


Een subwoofer bouw je niet.

Je koopt een speaker en bouwt de kist erom heen (zeg ik altijd)

Elke lage toner heeft een bepaald aantal liter nodig en een Qas nodig om perfecte tonen te creeeren.

Bij voorbeeld:

1 sub,  10 liter inhoud.
Met een Qas van 1,5

om de juiste tonen te kunnen creeren moet je een kistje maken van circa 30 cm diep, en ongeveer 10 liter inhoud (binnenste maten)
Als je die het juiste vermogen geeft (zie verhaal van mij op vorige topic waarin ik een ''held'' ben :P ) kan je zeer geweldige krachtige bassen krijgen.

Zo zijn er luidsprekers die meer dan 120 decibel produceren en een ENORME diepe groffe bas weergeven.
Die luidsprekers zijn maar 120 watt (rms) en 200 watt max. (op 12 volt)

@ jeroen,   die speakers hebben een bassreflex nodig.  met de juiste lengte op de juiste plek,  dan kan je veel meer eruit halen ;)

ff een tip / geintje tussendoor
Om het te berekenen pak ik meestal een kartonnen doos:

https://www.facebook.com/photo.php?v=444673958959273&set=vb.100002500173711&type=3&theater






Citaat van: rickluten op  5 juni 2013, 20:31:42
Aaah zo, maar je hebt dus nu weer kleine speakers (evengroot als standaard) ?

Je kan er ook grotere in krijgen (20cm)

Kan je eventueel wel laten zien hoe je dat beste kan doen ?

die omgekeere zijn 17 cm 400 watt subwoofers,    de deur gaten heb ik nu uitgeslepen en gespoten (tegen roest) en passen nu wel netjes op zn plek

ik hou niet van standaard....




@ jeroen (nomgaals)
ZONDE!  ;(
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev