Advertenties


klets maar raak DEEL 202

Gestart door Benjamin Renon, 24 mei 2013, 23:35:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yorick

Hé toppers,

ik zit nu een aantal dagen op de site/ forum rond te kijken en ben nu al meer te weten gekomen dan ik ooit wist, alleen maar goed dus!

Kan ik hier wellicht wat vragen hoe ik mijn Megane Coupe kan opleuken? In het welkomstopic heb ik even foto's neer gezet en ik heb ook al een aantal plannen, maar misschien hebben jullie mooie aanvullingen. Ik heb het vooral over zichtbare dingen, zoals de kentekenplaten even vervangen, velgen herspuiten en ze mooi laten glanzen, automatten met geel/ zwarte kleur, etc.

Als ik die stoelhendels kan krijgen dan wil ik die misschien ook geel spuiten, leuke highlight leek me wel.
Dat soort dingen! Er hoeft niet drastisch veel aan verandert te worden, maar als het niet al te veel kost, waarom niet :)

Iemand advies of een reactie wat discussie oproept?  !-!

_o_

mark

#61
Een flink eind zakken doet al een hele hoop. Voor 4 cm en achter 1 tandje op de torsie as (is ongeveer 3 tot 3,5 cm). Een mégane 1 kan heel ver zakken voordat die begint te schrapen op de drempels.  Y  >:D (mits originele onderlip)
Zelfs met een dikke espace lip gaat 6,5cm bij mijn hb prima met iets geschraap, maar dat kan die espacelip wel hebben.  >:D

En een paar leuke velgen, andere onderlip, koplampen, achterlichten en een uitlaat. dan ben je toch al een heel eindje opweg dacht ik zo.  !-!

Yorick

Vind mn velgen op zich wel mooi, ze moeten alleen even opnieuw gedaan worden!

Dat zakken, is dat een heel gedoe? Ik kan er misschien wel naar laten kijken door een maat van me.
Wat bedoel je met andere onderlip? Omdat deze wat beschadigd is? Of gewoon een andere?

De lichten laat ik zo, dat vind ik wel prima. Uitlaatje die er onder zit is als niet origineel dus dat laat ik ook zitten.
Thanks voor de tips man! Top. En qua gele highlights nog advies?  !-!

Lennart

#63
gele remklauwen??

/edit aanvulling
Zwart van je achterlichten geel maken.

Check anders eens Piere zijn gele cc.
Die heeft ook strakke gele accenten aangebracht
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=14039.0
assumption is the mother of all f*ck ups

mark

Vooraan zakken valt wel mee, en zeker als je een schroefset monteerd. Achter heb je een torsie as, en die wil nog wel eens  vast rotten maar als je die eenmaal los hebt dan kun je die gewoon 1 tandje verstellen, met als resultaat +/- 3,5 cm lager.
(wil die van mij ook deze zomer een tandje lager zetten)

Onderlip is dat zwarte plastic stripje onder de voorbumper.
Voorbeeldje van die van mij (een espace 3 onderlip)


Deze onderlippen zijn gewoon te vinden op de sloop voor 10 euro  !-!

Umpire (Robin)

Gefeliciteerd Christian!

Waarom?

ik zie net dat jij het 200.000 ste berichtje hebt geplaatst :D :gj:
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Christian de Vriend

Was ff zoeken,maar heb hem door :-)

dankjewel  !-!
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Yorick

Die lip lijkt me inderdaad ook een mooie toevoeging aan m'n auto! Daar zal ik is naar kijken.
Ik ben een leek in dit soort dingen, ik heb ergens gelezen dat een Laguna lip ook op die van mij past?

Op de Mégane van Pierre ben ik echt knetttttter jaloers zeg. Wat een bak! Die highlights en upgrades aan zijn Cabrio zijn echt supermooi geworden vind ik. Ik ben niet van plan om er zoveel geld aan uit te geven, maar dit soort dingen maken het wel interessant zeg.. Allemachtig! Ik heb trouwens dezelfde velgen als Pierre zag ik. Die van mij zijn alleen niet zo mooi haha.

Ik ga er maar is goed over nadenken! Een geldboom planten ofzo..  8)

mark

Dan heb je met die velgen een mooi winter project.  ;)
En idd een laguna lip past ook. !-! En zolang de lip flexibel en wat langer dan de bumper is dan is die gewoon pas te maken.  o-)

Lennart

Met een spuitbus en wat creativiteit kom je inderdaad al ver.  ;)

en Christian.. gratz met het 200.000ste bericht !!
assumption is the mother of all f*ck ups

Dante

Wat zitten jullie Christian nou te feliciteren...? Dadelijk worden er een trits oude verkooptopics verwijderd & zitten we weer onder de 200,000 berichten... :dunno: Mafketels :maf:


:nana:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Christian de Vriend

Ik zie het probleem niet,dan hebben we weer wat te vieren toch? :q ;)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Heatzone (Mark)

Gratz Chris!

Volgende week gaat het dan waarschijnlijk eindelijk gebeuren, me schroefset gemonteerd en me torsie as versteld! !-!, helaas geen brug tot onze beschikking maar het moet met een krik en 2 steunen ook wel lukken.

Christian de Vriend

Tegen de grond dat gebakje :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rick Santbergen

Citaat van: Heatzone (Mark) op 31 mei 2013, 09:54:59
Gratz Chris!

Volgende week gaat het dan waarschijnlijk eindelijk gebeuren, me schroefset gemonteerd en me torsie as versteld! !-!, helaas geen brug tot onze beschikking maar het moet met een krik en 2 steunen ook wel lukken.

Schijnt bij een cabrio moeilijker te zijn dan bij een Coupé om dat zonder brug te doen(heeft Joost laatst verteld).
De torsie as bij een cabrio is zeer slecht bereikbaar in vergelijking met de coupé.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev