Advertenties

klets maar raak DEEL 202

Gestart door Benjamin Renon, 24 mei 2013, 23:35:19

Vorige topic - Volgende topic

Heatzone (Mark)

Wat zo zou kunnen zijn is dat de olie die erin zit er al aardig lang inzit en de kleine oliekanaaltjes een beetje verstopt zijn gaan raken en daardoor de hydrolise klepstoters niet meer goed gaan werken of dat er vuil in je klepstoters zitten. Volgens mij is er een middeltje (ik dacht forte motor flush) dat je in je olie kan doen en dan zoveel km mee moet rijden en daarna alles eruit laten lopen en weer nieuwe olie erin. Maar ik vermoed dat dit enkel het probleem uitstellen is..

kevinbreda

Citaat van: Christian de Vriend op 28 mei 2013, 11:17:16
Daarom is het belangrijk om aan de motor te voelen als men deze wilt kopen,als die warm is,dan willen dit soort
kwaaltjes wel eens verborgen blijven.

Engine flush zou je kunnen prioberen,heb ik met mn bak gedaan,en dat hielp enorm.

Ja dat snap ik dat de motor koud moet zijn
Er is een auto monteur mee geweest die blokken uit elkaar en in elkaar heb gezet
Hij heeft gevoelt geluisterd alled geen getik en zo

Dus dan maar keer informeren voor die motorflush en dat een keerte doen

Christian de Vriend

Die forte ga ik ook toepassen met de eerst volgende olie wisseling.

Dit is wat Mark bedoeld
http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Producten/Auto/Motor/Motor-Flush.html
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Renegade (Mark)

Wel even oppassen met je motor doorspoelen, je zou maar net de pech hebben dat er een keerring gaat lekken doordat de sludge die ertegen zat gekoekt eruit gespoeld wordt :)

Christian de Vriend

Dat is waar,echter voor mijn blok vrees ik er er niet zo voor,en zo wel,dan moet er naast de koppeling,meerdere dingen gebeuren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

kevinbreda

ik vrees er ook niet zo voor da blok is net 10k op nieuwe in elkaar gezet

Heatzone (Mark)

Kevin ik wil je niet uit de droom helpen, maar de verkoper van jouw 16v had het bij mij alleen over een andere kop nadat de riem knapte. Hij heeft het nooit gehad over een gehele motor revisie. Zelfs als hij een kop revisie heeft laten doen (wat ik betwijfel als de kleppen nu al zo hoort tikken) dan wil dat niet zeggen dat het onderblok helemaal opnieuw in elkaar is gezet.

Christian de Vriend

Klopt,onder een revisie verstaat men dat het gehele motorblok tot op de laatste bout en moet,uit elkaar gaat,en dat alle lagers,keerringen,veren
(waaronder zuigerveren) en pakkingen vervangen worden,als dat is gedaan heb je echt een revisie gehad.

Enige wat bij mij is gedaan is een kop revisie (met verkoopbonnen erbij) ,maar dat was het,onderblok is niet aangepast of gereviseerd.

Ard Klok

De schade die was ontstaan bij de RTC openingsmeeting is deze week gemaakt. Zojuist de auto weer opgehaald. :)

Lennart

Topper!!

Wat hebben ze uiteindelijk gedaan??
nieuwe achterbumper geplaatst ?
assumption is the mother of all f*ck ups

Ard Klok

kevinbreda

hij zegt tegen mijn wat anders

dus ja ik zou ni weten wie ik moet geloven maar maakt niet uit

ik denk iedergeval dat de mijne ook niet 1 2 3 zou gaan lekken

en als dat wel zo is heb een prive auto monteur die met mij nog wel zon blokje op zou willen bouwen

maar moeten we er eerst eentje vinden

matthew

Als ik het allemaal zo lees Kevin,
zou ik alleen motorflush toevoegen, 20 minuten stationair laten draaien dan klein rondje rijden.
Alle olie aftappen (lees: goed laten uitdruppen), nieuw oliefilter erop en dan 5w30 olie erin van bv Shell,ELF, Kendal, Castrol.

kevinbreda

hoezo klein rondje rijden

dacht dat alleen stationer was laten lopen en dan alles er uitlaten lopen

wou zoiezo al keer olie verversen dan bestel ik wel keer motorflush en dan  nog welk merk is het beste om te gebruiken

en deze

Christian de Vriend

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev