Advertenties

Neon verlichting interieur -> ook mogelijk met computerverlichting?

Gestart door Bartjuhh, 25 mei 2005, 11:13:29

Vorige topic - Volgende topic

Bartjuhh

Ik wil wat computer ccfl's (neonbuisjes) inbouwen in het interieur van mijn auto, deze ccfl's zitten aangesloten op een standaard molex-connector (1 rood 2 zwart en 1 geel draadje) kan ik dit gewoon achter de sigarettenaansteker aansluiten? (auto loopt toch net als computer op 12v?) Greetz

Timo Zuiderduin

het klinkt vreemd,.. maar je hebt 12 volt en 12 volt..
denk dat je moet kijken naar het aantal ampere!! dit kan namelijk nogal verschillen en dat is in dit geval denk ik belangrijker...
maar ik ben ook geen electricien dus kan het mishebben.

Bartjuhh

Er zit zo'n invertor bij die buisjes (om aantal volt van 12 naar weet ik het wat op te hogen om ze aan te krijgen) maar verschillen deze computerneon van die neonbuisjes die je in webwinkels voor in je auto kunt kopen? of is het gewoon precies hetzeflde?

Shane2

Bartjuhh

Ok mooi  :D rood,zwart en geel zijn gewoon te vinden achter de aansteker?

berry_p

het werkt wel in de auto, maar het is niet het zelfde als gewone neon.
ccfl's geven meer licht als een gewoone neon staaf, maar een ccfl is wel heel breekbaar.
je hoefd er maar tegen aan te stoten, en hij breekt.

sjender

Heb al bijna 10 maanden CCFL's in het interieur van mijn auto, nog steeds tevreden..

Bartjuhh

Ik ga het gewoon proberen :D kijken of het bevalt of niet! Iemand nog kleur suggesties? tis een rode megane coupe, kan standaard kleur rood nemen maar dacht misschien is wit ook wel mooi...andere kleursuggesties zijn ook welkom  ;D

ThE-BaKeR

Bij een rode auto, zou ik groene of blauwe neon nemen.  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev