Advertenties

Aftermarket radio inbouwen - verloopstekker voor antenne?

Gestart door Loekaaz, 24 mei 2013, 16:15:40

Vorige topic - Volgende topic

Loekaaz

Hoi allemaal,

Ik heb onlangs een Megane II GT VAN gekocht zonder radio, maar de originele stekkers en speakers zitten er wel in (dus stuurwielbediening, lcd scherm, ISO en Antenne).
Hier wil ik (tijdelijk) een aftermarket radio op aansluiten (dan maar even geen LCD en stuurwielbediening) totdat ik een knappe Renault Radio gevonden heb (mocht iemand er eentje hebben voor een Megane II, gelieve even een berichtje sturen).

Nu zat ik echter de antennekabel eens goed te bekijken, en zag dat deze afwijkt dat wat je normaal in andere auto's vindt. Ik neem aan dat hier een verloopstekkertje voor te krijgen is? Alleen weet ik niet waar ik moet zoeken, en wat een normale prijs is voor die dingen.

Ik hoor graag van jullie.

Mvg, Lucas  !-!

PS: Hebben jullie geen voorstel-topic op dit forum? Ik ben namelijk ook lid van het Mercedes-Benz W124 forum, en daar is het altijd wel even netjes dat je je effe voorstelt voordat je het hele forum volspamt. (ook hier hoor ik graag een reactie op)

foto van de 'Beul'

Heatzone (Mark)

Hoi Lucas,

Het voorstel topic vind je hier: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1627.msg321033;topicseen#new

Helaas durf ik op je andere vraag geen antwoord te geven. Ik heb zelf een Megane 1 en geen ervaring met de Megane 2.

Lennart

Hoi Lucas,

Welkom op het forum!!

is dit wat je bedoelt??

zo ja.. zie bron plaatje of elke goede auto onderdelen zaak
assumption is the mother of all f*ck ups

Loekaaz

Dank voor het welkom, heren.

Dat is inderdaad de stekker die ik bedoel Lennart! Alleen de prijs valt me een beetje tegen en maakt het weer een beetje duur voor een 'tijdelijke' oplossing 8)7

Geen andere opties? (dubbeltje eerste rang :x )

mvg, Lucas

Lennart

Hier een goedkopere versie  :)

Anders kan je altijd even de plaatselijke auto onderdelen zaak bellen.
het gaat  om een snap roka female naar DIN Renault kabeltje (volgens de website  8) )

rened

gewoon bij de mediamarkt halen. Ben je gelijk klaar.

Richard Blokker

Die antenne die je aantreft is zeker heel klein, vrij ondiep en onmogelijk om in normale auto radio's te krijgen?

Die is goed wanneer je een originele renault radio aansluit.

Voor mijn kenwood heb ik idd adapter er tussen gezet, die was slechts €1,69 ofzo :)

Deze: http://www.car-products.nl/antenne/636-necom-antenne-adapter-8694421080578.html
Bij de Cartal was hij dus voor de helft.
Megane II Phase 1 1.6 16V

Loekaaz

Oh ik snap al wat ik fout heb gedaan 8)7

Ik zat gewoon met het verkeerde kabeltje in mijn hand. De vorige eigenaar (Vitens) had er namelijk een GPS-track&trace systeem in gezet. Dit kastje heb ik laatst verwijderd. Want tsjah, waar ik rij hebben zij niks bij nodig...

Ik had dus laatst een GPS stekker in mijn hand ipv de Antenne. heel stom.
Maar wat Rene en Richard al aangaven; het gaat dus om dat female-male verloopstekkertje. easy-peasy dus l-

In ieder geval bedankt voor de hulp en reacties!

mvg, Lucas

dannyfm

Ik heb het even tijdelijk zo opgelost..

de binnen kern van de kabel een oogje ingemaakt en om het pinnetjes gedaan en de buiten mantel tegen de buitenste ring aangeplakt en de ander uit einde zodat die in de radio past. het werk wel maar ik ga wel een verloop stuk er tussen zetten. tevens is mijn antenne verrot, ik ontvang pas goed zodra ik hem een opneuker geef die spriet. ik probeer er is 1 van iemand anders uit om hem te testen.

Lennart

Dat is inderdaad ook een oplossing Danny..
Onder het mom.. Creatief met kurk  :D

Voor het bedrag hoef je het niet te laten, (iets van 5 euro), en lijkt mij toch wel wat steviger  ;)

Ahg, 't belangrijkste is dat 't werkt!

Maar je spriet kapot?? kan het niet de draden onder je antennevoet zijn die los zitten???

dannyfm

Dat is best mogelijk dat daar een losse contact zit ja. In die spriet zit ook inwendig een draad in getwist. anders komt de 3 meter golf van de FM niet goed door. weet er bijna alles van, heb zelf mijn FM zendertjes gebouwd voor Ether piraterij. Dat voetje wat op het dak gemonteerd haal je ook niet zo even 1 2 3 los. ik ga hem toch even door meten met een SWR meter

UPDATE

het witte draadje is vervangen voor een mooi verloopstukje. 1,50€ bij BACO te Ijmuiden

antenne doet het weer goed. de spriet gaf en totaal inwendig mis aanpassing door een breuk. heb nu een nieuwe bij de sloop vandaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev