Advertenties


De motor start opeens niet meer

Gestart door megane1986, 25 mei 2005, 11:03:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

megane1986

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, de auto had nooit last van startproblemen. Gisteren reden we van huis weg, niets aan de hand. Na een half uurtje kwamen we terug bij de auto. De motor is niet meer aan de gang te krijgen :'(. Nu heb ik naar de bougiekabels gekeken, hier geen bijzonderheden aan gezien. Verder lijken alle stekkertjes en kabels in orde te zijn

Ik heb een megane coupe 1.6 phase 1. uit 1997. In de auto zit een 1.6, met 8 kleppen (enkele bovenliggende nokkenas).

Weet iemand wat het probleem kan, waar ik kan zoeken en eventueel waar ik moet meten :-\

alvast bedankt, Jordi

coupe-monte-carlo

enig teken van leven uit je startmotor?
vonken je bougies?

misschien bdp sensor.
of in het ergste geval je computer.

schakeld je startonderbreker zich uit?

Timo Zuiderduin

Geeft ie helemaal geen reactie op het contact?
of gebeurd er wel iets??

Ik had het dit weekend nog maar als ik mijn sleutel omdraaide begon er van alles op mijn dashboard te knipperen, hieruit kon ik opmaken dat er iets niet in orde was met de startmotor.

maar het zou bijvoorbeeld ook heel goed je accu kunnen zijn!

megane1986

sorrie ik was niet volledig, maar de startmotor draait rond als ik de sleutel omdraai.

Of de bougies vonken weet ik niet, dat moet ik nog proberen.

Timo Zuiderduin

tank leeg :)
sorry,.. just joking.

EyesOnly


Tuned

je als die stuk is start ie het ene moment normaal daarna niet 5 min later weer wel enz

RikRace

Startmotor draait -> motor slaat niet aan -> moet de BDP-sensor zijn

Heb ik ook gehad, voor een maandje terug.
-RENAULT-SPORT-

megane1986

okeej, bedankt allemaal. Dan toch de BDP-sensor eens nakijken.

Bestaat er anders ook de mogelijkheid dat het iets met de ontsteking te maken heeft? Want bij het starten lijkt de motor heel normaal te lopen, alleen wilt ie niet aanslaan:'(. Ik heb in ieder geval weer stof om uit te zoeken

groeten Jordi

EyesOnly

Citaat van: megane1986 op 25 mei 2005, 17:42:45
Bestaat er anders ook de mogelijkheid dat het iets met de ontsteking te maken heeft? Want bij het starten lijkt de motor heel normaal te lopen, alleen wilt ie niet aanslaan:'(. Ik heb in ieder geval weer stof om uit te zoeken
Dat is nou juist het exacte probleem bij een kapotte bdp sensor
Uit laten lezen door de renault dealer en je weet het na 10 minuten

megane1986

das mooi, dan ga ik dat eens proberen.. ;). Mocht dit inderdaad het geval zijn, neem ik aan dat de bougies wel vonken :-\ of heeft dit er niets mee te maken?

Heeft iemand enig idee wat een BDP sensor ongeveer kost, en is het zelf in te bouwen.. Want het lijkt me dat je niet zo makkelijk bij het vliegwiel komt.

Echt super bedankt, Jordi

roger

Heb bsp sensor pas laten vervangen door dealer. Sensor kost ? 37. inclusief montage iets van
? 85.

coupe-monte-carlo

monteren is 30 seconden werk, 2 simpele boutjes :-\

megane1986

Hallo allemaal, ik ben alweer een stapje verder.. :-\ de motor start niet op benzine, door bij het starten het schakelaartje van het gas om te zetten wil de auto wel op gas starten.. naar mijn idee een simpele conclusie te trekken dat de bdp sensor niet defect is ::) ???. Morgen even kijken of de brandstofpomp in orde is, en of de verstuivers brandstof krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte.

groeten Jordi

megane1986

Helaas de brandstofpomp is gesneuveld :-[, binnenkort er eentje van de sloop halen. Dit scheelt nog al in de kosten met de aanschaf van een nieuwe pomp bij de dealer.

De oorzaak is waarschijnlijk het rijden met te weinig benzine. ::) Aangezien we op LPG rijden wordt er vaak niet gekeken naar het benzine niveau. De pomp blijft tijdens het rijden op LPG gewoon in werking, dus bestaat de kans dat de pomp droog staat te draaien.

DUS!!! voor alle LPG rijders, zorg er voor dat je in ieder geval meer dan een kwart aan benzine in de tank blijft zitten. Dit voorkomt een kapotte brandstofpomp!!!

gr Jordi

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev