Advertenties

Elektrische antenne Megane cabrio

Gestart door Mark V., 20 mei 2013, 19:42:17

Vorige topic - Volgende topic

Mark V.

Hallo allemaal,

Sinds 18 mei 2013 de trotse eigenaar van een groene '97er Megane Cabrio.
Er is enkel een probleem met de elektrische antenne. Het laatste gedeelte van de spriet zakt niet weg.
Ik heb hem al opgepoets en gesmeerd met WB40 maar daarmee is het probleem niet opgelost helaas.

Heeft iemand voor mij een tip?

Mvg, Mark
Mvg. Mark

ReneW

Hallo,

Sinds twee weken ben ik eigenaar van een Megane cabrio uit 2000; dus ik ben nieuw op dit forum.

De antenne van mijn Megane was afgebroken, daarom heb ik de 'telescoop' vervangen. Tijdens deze
reparatie kwam ik tot de ontdekking dat er geen voedingskabel op de antenne was aangesloten.
In de omgeving heb ik ook geen losliggende kabel gevonden die op de antenne aansluiting past.

Er ligt een losse kabel achter de hydraulische pomp van het dak; weet iemand waar deze voor is (zie foto)?

Op dit forum heb ik gelezen dat een cabrio standaard een automatische antenne heeft; kan iemand dat bevestigen?
Als dat zo is zou er toch een voedingskabel moeten liggen? Weet iemand waar ik deze eventueel kan lokaliseren?

Ik zou het waarderen als iemand mij kan adviseren!

Gr., Rene

Heatzone (Mark)

Helaas zou ik hier zo geen antwoord op geven.. Ik kan het wel even nakijken bij mij cabrio uit '99?

Umpire (Robin)

je foto's doen het bij mij helaas niet.. :neen:
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Karin

Bij mij ook helaas niet dus ik kan niet kijken voor je.

Stefan

2 topics over electrische antenne samengevoegd tot 1 topic.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Mark V.

Afgelopen zaterdag in de weer geweest met WB40 om het laatste (dikste) stuk van mijn elektrische antenne gangbaar te krijgen maar helaas zonder resultaat  :neen: Kan het zijn dat dit het type antenne is waarvan het dikste gedeelte niet inzakt? Ik zag vandaag toevallig een cabrio rijden waarvan de antenne ook niet helemaal was weggezakt.

Iemand advies voor me?

mvg. Mark
Mvg. Mark

Karin

Voor zover ik weet zakken ze allemaal in. Ik denk dat degene die je zag hetzelfde probleem heeft.

Mark V.

Thanks Karin.....ben d'r bang voor ja, hihi. Liefst zou ik hem demonteren en een raam-antenne plaatsen maar ja dan zit ik met een gat op het achter scherm.
Mvg. Mark

Karin

Ik denk dat de mijne in de toekomst ook dit probleem gaat geven. Hij maakt al meer geluid dan anders haha. Dus ik moet er ook even naar kijken voordat het vast zit.

Mark V.

Ben benieuwd wat jij over je antenne te weten komt.
Mvg. Mark

Karin

Ik zelf weinig, moet iemand zien de vinden die het wel weet/kan haha.

Dante

Citaat van: Karin op 29 mei 2013, 23:02:08
Ik denk dat de mijne in de toekomst ook dit probleem gaat geven. Hij maakt al meer geluid dan anders haha. Dus ik moet er ook even naar kijken voordat het vast zit.
Misschien dat bij jouw antenne WD40 nog wel effect heeft, voor dat-ie hetzelfde probleem als Mark vertoond... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Heatzone (Mark)

Die van mij had ook opeens dat hij het wat moeilijker kreeg maar na inspuiten met WD40 zo af en toe blijft hij het gewoon goed doen. Maar het probleem is wel wat veel voorkomend volgens mij want ik zie wel vaker megane cabrio's staan met de antenne omhoog op de parkeerplaatst :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev