Advertenties

derde remlicht werkt niet

Gestart door hansenn, 17 mei 2013, 17:54:23

Vorige topic - Volgende topic

hansenn

gisteren mijn megane weggebracht nav de terugroepactie voor de achterspoiler.
Ze zeiden dat het remlicht in de spoiler niet deed en tevens de nummerplaatverlichting. Echter af en toe deed ie het wel, dus ze dachten aan een kabelbreuk of zo.

Vandaag even naar gekeken. Lampjes nummerplaatverlichting waren beiden stuk, dus vervangen. Echter wanneer ik de achterklep omhoog doe, gaan ze ergens halverwege uit en daarna weer aan in de helemaal-open-stand.

En het remlicht krijg ik helemaal niet aan het branden. Heb wel een beetje aan de kabels gerommeld, maar niks. (ik heb natuurlijk wel de rem ingetrapt  Y)

Vermoed dat er toch ergens kabels beschadigd zijn, en dan ws die voor het derde remlicht helemaal en die voor de nummerplaatverlichting deels.

Waar kan ik het beste beginnen te zoeken?

richard65

Rubberen hoes links achter daar lopen de kabels door meestal zit daar een breuk in een of meerdere kabels.

Ik heb hem ook al helemaal open gehad en er waren bij mij maar liefst 5 zwarte draden kapot.

Stukje ertussen uit geknipt nieuwe ertussen en de hoes met zwarte tape weer dicht gemaakt en tot heden werkt alles nog naar behoren.

Grandtour kwaaltje

J to the H (Jeroen)

Wat Richard zegt.
Ik heb daar ook een kabelbreuk gehad.

Enige wat ik anders zou doen is de rubber tule NIET opensnijden, maar gewoon uit de achterklep 'ploppen' en dan alle draadjes 1 voor 1 voorzichtig aantrekken. Heb je opeens een uiteinde in je hand, dan mag je er van uitgaan dat je een kabelbreuk gevonden hebt. Y.

Hier soldeer je een stukje draad aan van ongeveer 20 cm en druk je weer door de tule en maak je aan de andere kant weer aan het zelfde draadje vast.

Als je 5 zwarte draden hebt die allemaal gebroken zijn... succes met uitzoeken. (ik zie al voor me dat als je op de rem trapt je achterklep opengaat. en als je je achterklepknopje indrukt, je kentekenplaatverlichting gaat branden   :D).

richard65

Daarom heb ik de doorvoer opengesneden en niet aan de draden getrokken.
als ik mijn deuren sloot sprong de achterkant open,ook de kentekenverlichting
brande maar af en toe ook de achteruitwisser deed het maar sporadisch.
Ik heb daardoor kunnen zien aan de breuk van de draad welke aan elkaar hoorden
en doordat de gebroken draden zichtbaar bij elkaar lagen.
Had ik aan de draad getrokken word de draad vervormd en de breuk niet of minder
zichtbaar.
vooral met 5 draden kapot is het dan zoeken.

hansenn

gisteren ernaar gekeken en in ieder geval 1 kapotte draad kunnen vinden en repareren. Echter zonder resultaat.

Trouwens, moet het derde remlicht werken bij de APK?

Tedo

Ja, dat moet werken (kentekenplaatverlichting ook trouwens, die waren bij de mijne stuk).

Ik heb bij de mijne het rubber niet kapot gesneden, maar een nieuw stuk draad erdoor getrokken.

hansenn

ja, ik ook. Ging wel gemakkelijk.

Maar nu zit ik mij af te vragen wat nu die kapotte draad van stroom voorzag  :?
Het was een van de dunne zwarte draden.

En nog steeds gaat de nummerplaatverlichting uit halverwege geopende achterklep

J to the H (Jeroen)

kan dan nog een draadje zijn van je achteruitverwarming.

Het feit dat de verlichting uitgaat bij het openen duidt op een kleine kabelbreuk. zou dus heel goed zo kunnen zijn dat de mantel nog intact is en de kern gebroken.
In dat geval zal je er niet zo snel achter komen welke het is door eraan te trekken.

Tedo

Dat van de achterruitverwarming is een stuk dikker, dus dat zal het niet zo snel zijn. Het kan ook nog een kabel naar je slot zijn geweest, dat viel bij mij nl. af en toe uit.

hansenn

deze week nog eens even kijken en eventueel een fotootje maken. Wie weet is er hier iemand die de verschillende draden kan benoemen

J to the H (Jeroen)

Ik hoop het...
Maar zijn ze niet allemaal zwart?

Tedo

Ja, hoogstens een met een streepje.

hansenn

ze zijn zeer zeker niet allemaal zwart. Ik zie 1 dikke zwarte, 4 of 5 dunne zwarten, 1 bruine, 1 dikke gele, 1 blauwe, 1 bruin-witte.

Trouwens, er was nog een dunne zwarte gebroken. Doorverbonden, echter ook zonder resultaat.

Denk dat ik hem toch maar eens wegbreng en door laat meten.

Trouwens, kan het derde remlicht op zich kapot zijn? Het is toch LED-verlichting of niet?
Ik heb geprobeerd het eraf te halen, maar ben bang dat ik meer kapot maak dan wat anders. Kan je het er zo af klikken of zo?

JWL

De bruine draad is voor je 3e remlicht.
Had hem ook gebroken. ;)

hansenn

aha, hier kan ik iets mee. Ga morgen checken...bedankt

[EDIT]Geen berichten direct boven je quoten s.v.p. :police: :thx:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev