Advertenties


Waar is dit lampje van auto rijdt slecht en valt soms uit

Gestart door michon, 8 mei 2013, 20:57:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michon

Hoi,

Ik heb het volgende probleem de auto start momenteel alleen met iets gas geven en dan moet ik het gas als hij gestart is een paar keer indrukken anders valt hij uit.
Daarnaast gaat er regelmatig een lampje branden op me dashboard en begint de auto hevig te schudden is het lampje uit dan is ook het geschud weg.
Meestal gaat het lampje branden als ik de auto doortrek tot boven de 3000 toeren als ik gas geef gaat hij 9 van de 10 keer uit soms blijft hij branden en rijdt hij echt slecht tot zelfs uitvallen wat kan dit zijn.

Ik hoop dat jullie wat weten en eventueel met uitleg hoe te vervangen of reinigen als je een idee hebt.

Groetjes,

Michel.

BadEend

Dat lampje gaat branden als er een fout door het motormanagement word geconstateerd.
Deze kan je uit laten lezen bij de garage.

matthew

Jep storing inspuiting, laten uitlezen weet je gelijk waar je het in moet gaan zoeken.

michon

Gaan we dat maar doen.
ik had gehoopt dat jullie wat meer konden zeggen aan de hand van de beschrijving die ik erbij had gedaan had ik morgen kunnen kijken naar de auto.
Ga van de week wel naar de dealer wat kost dat ongeveer uitlezen.

Bedankt alvast voor de moeite.

RobScénic

Dat lampje noem ik ook wel eens het 1001-dingen lampje. Je weet dat er iets mis is, maar dat kunnen zoveel dingen zijn. Uitlezen is de beste optie.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

michon


René „♂≈♂™

beste michon,
ik had dit probleem ook, en heb uiteindelijk gevonden dat er een massapunt van de kabelboom niet goed bevestigd zat, ik weet niet of dit voor jou ook geld, zoals  RobScénic al zegt, het lampje heeft meerdere betekenissen, want met een kabelbreuk bij de krukas positiesensor kwam hetzelfde lampje weer !!
ik heb het idee dat dit lampje betekend dat op wat voor manier dan ook de ontsteking niet goed werkt, of de massa, of een combinatie van die 2 maar ik kan ernaast zitten

dus probeer met een startkabel massa uit te sluiten door de kabel van de - op de accu naar een kaal stuk blok te leiden, als dit het niet is, ga dan een beetje rommelen aan de krukas positiesensor kabel en als hij dan uitvalt heb je t probleem gevonden, bij mij was de kabel op 2 punten gebroken en de megane heeft hierdoor vaak in de berm overnacht!
als het dus de kabel is , ga je naar de sloop, precies dezelfde kabel zal lastig worden, de blokken worden er altijd uit gehaald, maar die van de mistlampen bijf passen ook, dan knip je hem zover mogelijk af en met een kroonsteen zet je de andere stekker erop, wel goed intapen! als je de kabel verkeert om aansluit kom je daar snel achter, want dan start de auto niet en gaf een soort backfires, niet te lang doorstarten en de kabels andersom in de kroonsteen doen!
succes ermee!
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

René „♂≈♂™

en dat 000000 oil heb ik ook in beeld, als iemand een tip heeft hoe ik dat weg krijg zonder bij de renault dealer olie te verversen hoor ik dat graag! de olie is in tijd al zeker 10 keer ververst!
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

Rohald

Het 000000 oil is je oliestand. Des te meer 0'tjes des te voller hij zit. Ik heb 1x _00000 gehad. En dat was lang nadat de olie ververst was.

Ik weet niet hoe dat zit bij een ph1, maar bij mij (ph2) verdwijnt dat na een aantal seconde en dan komt mijn kilometerstand in beeld.
2001 Renault Mégane Coupe I Phase II 2.0 16V IDE Privilege
The Taz

1ste Renault Mégane Club Mooiste wielen 2015
2de Renault Mégane Club Mooiste Mégane 2015

juul

Dit is bij een ph1 ook. duurt geloof ik iets van 30sec.

J to the H (Jeroen)

Is het dan niet ooooo_?

Beetje mierengeslachtsgemeenschappen maar toch  8).

mark

Ik zou het alleen niet met kroonsteentjes vast zetten. (dit noemen wij op het werk een "beunhaas oplossing")

Gewoon netjes solderen, het liefst met zo'n soldeer krimphuls.  !-!

René „♂≈♂™

goeie tip mark! ik was er eerlijkgezegt niet eens opgekomen, vandaag of morgen maar ff solderen dus !-!
LPG G3 LPG G3 LPG G3 > nu < Mégane Coupé 1.6e 8v g3 1998 > daarvoor < Mégane Hatchback 16e 8v 1996 Benzine > auto's nemen wraak, behandel ze slecht, dan laten ze je ver van huis staan <LPG G3 LPG G3 LPG G3

musje83

Hoi,

Ik kom ook uit Amersfoort, welke motor heb je? Kunnen we misschien een keer samen kijken, heb intussen redelijk verstand waar ik moet kijken :)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev