Advertenties


Kachel ventilator vervangen

Gestart door Roadkill (Michiel), 28 april 2013, 10:26:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Roadkill (Michiel)

Iemand dit al eens gedaan, ik ben er mee aan de beurt aangezien die van mij het nu dus definitief begeven heeft. Moet nu het hele dashboard er uit, of red ik het door de complete midden console te demonteren , en de klepjes in de voetenruimte?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

JWL

Hoi middenconsole hoeft er niet uit.
Had bij mijn auto een stuk isolatie band in de ventilator zitten en heb het volgende gedaan.
1st gaspedaal verwijderen 3 boutjes geloof ik.
Zijkant kap bij gaspedaal eraf,dan kun je met een lamp naar boven kijken en je kijkt tegen het kachelhuis aan.
Om het makkelijk te maken heb ik ff m'n stoel eruit gedraaid en naast de auto gezet gewoon met de gordel er nog aan.
Nu kun je in de auto gaan liggen en met je armen naar boven daar voel je de ventilator.
Let op aan de bovenkant zit 1 torx schroefje deze draai je eruit en dan kun je de ventilator losdraaien zoals een bajonet sluiting.(wel ff stekker er afhalen maar dit spreekt voor zich).
Nu kun je hem een stukje naar beneden halen en je moet hem een slag draaien zodat de ventilatorzijde naar de kant van het gaspedaal zit.
Heel rustig laten zakken want het past echt echt net.
Montage omgekeerde volgorde.
Succes.

Roadkill (Michiel)

He bedankt! Middenconsole eruit halen vind ik niet erg, dashboard daarentegen......
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

J to the H (Jeroen)

Stoel is makkelijker, Michiel, kan je de rest laten zitten zo te lezen. !-!

Tedo

Stoel heb je zo los ja. Gewoon proberen, Michiel  !-!

Roadkill (Michiel)

Aankomend weekend ga ik de boel demonteren
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Nou hij is er uit...... wat een K.. klus zeg! En niemand die je verteld dat er bij je rempedaal dus 2 gaatjes zitten, een voor bediening met de voet, en een die je met je ogen kan bedienen..... :D Maar goed de zooi weer opgebouwd, op de ventilator na want die heb ik nog niet.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

ramon16v

goed geregeld michiel. ik moet ook hetzelfde doen, ik weet dat het een klote klus is

Roadkill (Michiel)

Als je eenmaal weet hoe en wat, is het wel goed te doen. Maar ik had toch onderhand de helft van mijn dashboard los liggen om maar iets te kunnen zien, maar dat hoeft dus echt niet. Maar goed het monteren zal me waarschijnlijk minder tijd gaan kosten nu ik weet wat wel en wat niet te doen. Gas pedaal en rempedaal zitten aan elkaar vast.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Kom er net btw wel achter dat ik de auto nu kan starten zonder rem of koppeling in te drukken.... :S
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

ramon16v

dan zit 1 van je schakelaars op je pedaal niet goed of niet aangesloten

Roadkill (Michiel)

Bleek dat het plaatje waarop je remlichtschakelaar zit iets verbogen was, had ook vol continu de remlichten branden, iets terug verbogen en werkt nu weer hoe het hoort. Heb nu sinds de ventilator er uit is btw wel melding electronische storing.... merk niks aan het rijden verder dus misschien mist ie nu een stroomkring of zo? (alles werkt verder naar behoren.)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Net ff de ventilator er aan gehangen, dacht dat de storing dan misschien weg zou zijn, maar nee.... RAAARRRRRRRR maar goed nogmaals de auto rijd normaal, en alles werkt verder (behalve dus de ventilator en de CC en bestuurders airbag). Nou ja de ventilator werkt niet echt naar behoren, in het begin deed ie het dus niet tot ik hem oppakte toen ging ie meteen op volvermogen (niet heel raar want de knop stond nog op 4) Motor zit ook onder het koolstof lijkt het, dus denk dat de koolborstels op zijn. Maar goed met een beetje mazzel heb ik woensdag een andere ventilator, en andere sleepring binnen, dus dan kan ik lekker aan de gang, kan ook meteen het leren stuur eens gemonteerd worden :)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Roadkill (Michiel)

Nou andere ventilator ingebouwd vandaag, doet het prima, en de storing is ook weg. Maar goed ook de melding wielsensor defect is weg, en die verwacht ik elk moment weer terug want er zitten geen wielsensoren meer op....
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Top! Fijn dat iets wat stuk was weer werkt (helemaal als je het zelf hebt kunnen maken).  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev