Advertenties


achterklep gt gaat niet open

Gestart door ron66, 26 april 2013, 11:00:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron66

Hallo mijn achterklep gt 2003 1.5dci gaat niet meer open.
Heb wel het klipje gevonden om het van binnen uit te openen maar als ik aan de kabelboom beweeg hoor je het slot.
Dus draadbreuk maar ik zie nergens een plekje waar de draad beschadigd is en welke draadjes zijn van het slot hoe kan ik dit nu oplossen graag wat tips

matthew

De bedrading in de doorvoer van auto naar klep even los halen, daar zal de draadbreuk zich bevinden.

ron66

Heb gekeken maar zie geen draadbreuk

Tedo

Dat zie je ook niet (de binnenzijde van de draad breekt), maar zit wel degelijk op die plaats.
Een nieuw stukje tussen solderen en voorzichtig doorvoeren in de rubber tule. Dan hoef je die niet kapot te snijden (doen ze bij de garage doorgaans wel). Een nieuwe kabelboom kost meer dan 500 euro ex. (los van de kosten om die te monteren)

ron66

Ok bedankt thule heb ik open gesneden

ron66

Ja draadbreuk gevonden nieuw stukje draad er tussen en het werkt weer hele opluchting

matthew

 !-!


Thule hoef je idd niet open te snijden.
Ik doe altijd losmaken en dan draad voor draad trekken en welke stuk gaat zie je dan gelijk.
Nieuwe draad door voeren en dan aan beide kanten solderen en in de klep terug stoppen.
Zo blijft de thule in takt.

J to the H (Jeroen)

Zoals Matthew het omschrijft heb ik het ook gedaan met mijn derde remlicht.
Tule (ja... Tule) lijkt me wel nodig ter bescherming. Anders heb je straks nog meer breuken..

Tedo

Het probleem is dat die tule (ik schreef het in een eerdere post al goed) alleen nieuw te bestellen is met die kabelboom van ruim 500 euro. Wees er dus zuinig op.

Tedo

Even afstoffen: ik heb dit probleem opnieuw. Soms dan. Ook als ik er niets aan gedaan heb, werkt de knop opeens weer wel (nadat 'ie het even daarvoor niet deed, en de auto tussentijds niet gestart is geweest/heeft gereden).

Zou het weer een draadbreuk zijn, ook als ik bij mijn herstel de vorige keer dikkere draden heb gebruikt? Weet iemand welke draden die door de tule lopen voor de ontgrendelingsknop van de achterklep zijn? De vorige keer werkte ook mijn kentekenplaatverlichting niet. Nu doet die het gewoon wel.

J to the H (Jeroen)

Soms wel, soms niet..
Zou het dan niet eerder een slecht contactje in de schakelaar zijn?

Tedo

#11
Dat zou je haast wel denken, ja. Echter heb ik ook alweer een keer gehad dat de klep niet meer in het slot viel, en dus ook niet op slot wilde. Plus dat de klep op zo'n moment ook niet ontgrendelt als je op de "alleen achterklep open"-knop van de sleutelkaart drukt. En dat terwijl alles na mijn reparatie 1,5 jaar prima gewerkt heeft.

richard65

Wat ik bij de mijne heb gedaan dat is toch de tule opensnijden (ongeveer in het midden van de doorvoer)
Er zullen toch wat zwarte kabels zijn die gebroken zijn en waarschijnlijk de buitenmantel is intact
maar de binnendraad is gebroken dus eraan trekken heeft dan geen zin.

J to the H (Jeroen)

Dat hij soms niet in het slot valt heb ik ook wel eens.
Het lijkt alsof hij denkt dat hij al in het slot gevallen is. Als ik dan het knopje opnieuw indruk kan ik hem daarna wel goed sluiten.

Tedo

Volgens het Franse Megane Superforum is het de schakelaar die voor vals of geen contact zorgt.
Ik heb een nieuwe besteld, en ga die erin zetten:



Hopelijk is het euvel dan weer (een tijd) weg.  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev