Advertenties


Piepend geluid bij handrem los

Gestart door Wouterr, 25 april 2013, 22:34:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wouterr

Beste Méganehouders,

Sinds kort heb ik een Mégane Cabriolet 1.6L uit 1999 in mijn bezit.

Afgelopen weekend probeerde ik de klep van de ruimte waar het (handmatige) dak in gaat te openen, toen het dak daar in zat. Echter deed dit het niet.
Na een aantal keer proberen werkte het weer, alleen ik weet niet waarom. Ik kon met m'n handen de klep openen en het dak kon er weer op. Problem solved.

Echter: zo net wil ik wegrijden, zonder dak, alleen de klep gaat weer niet open. (Zou d.m.v. druk op een knop open moeten springen)
Nou ja, dan maar met dak rijden. Alleen ook hier doet zich dan een probleem voor, wat in contact met elkaar lijkt te staan. Het piepgeluid.
Het geluid is een korte herhalende pieptoon die zich alleen voordoet als het contact of motor aan is en de handrem los.

Ook tijdens het rijden, ook na een kilometer te hebben gereden, aan uit zetten, blijft het zich voordoen.

Vanmiddag deed hij het nog perfect en heb er in de tussentijd niks mee gedaan.

Heeft iemand enig idee wat dit is?

Hopelijk kan het snel verholpen worden! Alvast bedankt:)

RobScénic

Dat piepende geluid is de verklikker dat de afdekkap niet vergrendeld is. Logisch, dit is een beveiliging die op de handrem zit, zodat je de handrem aangetrokken hebt als je het dak gaat openen of sluiten.
Druk de afdekkap en dak maar eens goed terug in de vergrendeling. Beter nog is om eens te gaan kijken waarom dat je afdekkap niet open gaat.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Karin

Voor noodgevallen zit er in de kofferbak tegen de rugleuning van de bank aan bovenin een hendel waarmee je het deksel kan ontgrendelen.

Wouterr

Super! Na eventjes zoeken heb ik die noodvergrendeling gevonden (in het skiluik bovenaan) en de kap ermee ontgrendeld!
Wat zijn internet en behulpzame mensen toch handig : )

Dank je wel!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev