Advertenties


Led strips aansluiten binnenverlichting

Gestart door Losballos (Ron), 23 april 2013, 23:42:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Losballos (Ron)

Vandaag 2 ledstrips binnengekregen, en die wil ik onder het dashboard boven je voeten plaatsen, nu wil ik deze aansluiten op de binnenverlichting, dus zodra de binnenverlichting gaat branden, de ledstrips ook aangaan.

Iemand enig idee waar ik dit het beste bij kan aansluiten? heb al gezocht maar kon niks vinden  8)7


Het gaat trouwens om een megane 1 phase 2  :q

Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

J to the H (Jeroen)

#1
Ik zou ze in dat geval koppelen aan 1 of meer schakelaars bij de deuren.
In de deurstijl vlak naast de bestuurdersstoel zit het schakelaartje van de binnenverlichting.
Bij de bijrijders kant idem.

Hier wordt als ik me niet vergis de min (massa) onderbroken als de deur dicht zit. (tenminste dit was bij mijn vorige auto zo)
Een draadje solderen of koppelen aan de onderbroken min en permanente plus van bijvoorbeeld de radio aftakken.

Je kan natuurlijk ook een dun draadje van 1 van de lampjes aftakken.

Losballos (Ron)

Okee, ik zal morgen eens even de kappen aan de kant halen, en rustig gaan kijken. zodra het zit zal ik gelijk even foto's plaatsen  Y

Bedankt voor de snelle reactie !-!

Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

Losballos (Ron)

Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

J to the H (Jeroen)

Ja,

Led verbruikt bijna niks, dus een telefoondraadje (signaalkabel, 2 X 0.6mm²) frunnik je tussen raam en dakbekleding, achter de A-stijl naar beneden en zo door...

Losballos (Ron)

Zal morgen weleens even kijken, denk dat ik eerst even kijk naast de stoelen. achter in de kofferbak zal het makkelijker zijn, daar plaats ik een strip naast het lampje  :P
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

J to the H (Jeroen)

Dan kan je het beste vanaf achter ook doortrekken naar voren lijkt me..

erik_bos

Wat ik destijds gedaan heb, is om LED strips parallel te schakelen aan het interieurlampje in de hemelbekleding. Dan dimmen ze ook mooi mee bij het starten van de auto, en het vergrendelen ervan.

Even met de soldeerbout prutsen, dan ben je er zo!

Losballos (Ron)

Nou vandaag even aan de gang proberen te gaan, helaas deden ze het niet  l-, morgen of vrijdag krijg ik de nieuwe binnen
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

J to the H (Jeroen)

Niet toevallig de plus en de min omgedraaid?

Losballos (Ron)

#10
Haha nee, maar vandaag led binnengekregen, had het bij een ander besteld nadat er problemen waren, led werkt erg goed en zijn goed fel en het was lekker goedkoop :), alleen jammer dat het hier nu zo hard regent l- even kijken of ik de auto ergens droog kan zetten
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

Losballos (Ron)

Alles netjes aangesloten, zal vanavond eens foto's plaatsen, erg mooi geworden  Y !-!
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

J to the H (Jeroen)


Losballos (Ron)

Nou hierbij de foto, alleen komt op de foto het licht niet echt goed over helaas.



Blauw led die via de aansteker gaat, en wit led die aangaat als de binnenverlichting aangaat, daar zal ik nog een keer een filmpje van plaatsen
Wit led is hier niet te zien, ook in de kofferbak een stripje gedaan, echt veel meer licht achterin  !-!
Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

Lennart

Ziet er netjes uit! !-!

weer een goed idee voor mijn persoonlijke ideeen bus :P
assumption is the mother of all f*ck ups

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev