Advertenties


Hoe zit de uitlaat precies vast?

Gestart door KuikenXXL, 21 april 2013, 22:21:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

KuikenXXL

Hallo,

Samen met vrouwlief hebben we een Megane Scenic I uit 1997.
Nu zijn de uitlaatrubbers aan hun eind en is de klem die de einddemper klemt om de middenpijp totaal weggerot..
De uitlaat is dus naar beneden gezakt. ik heb onder de auto gekeken, maar kom er niet achter, HOE je nou precies nieuwe rubbers aanbrengt?? ze zijn niet geschoeft maar lijken een soort systeem te hebben qua klemmen. ik snap het niet. wie kan me uitleggen hoe ik die rubbers vervang?  _o_

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Rien van der Laan

Roy16v

met waterpomp tang de haakjes vlak maken,uitlaat omhoog drukken,rubbers wisselen en haakjes weer ombuigen.
succes

mark

En ietsje vet/kruipolie helpt ook.  ;)

fitz

Ik weet niet beter dan dat je ze een kwart slag moet draaien en dan trek je ze zo los. Maar misschien is dit een type dat ik niet ken.

Renegade (Mark)

Op de einddemper zitten over de bevestigingspunten kunststof busjes met aan beide kanten een "kraagje", het uitlaatrubber klemt op dit kraagje. Deze krijg je los door de bevestigingspunten even in de vetten en flink aan de uitlaat te trekken terwijl je met een tang/schroevendraaier/wat je ook kan vinden tegen de onderkant van dit busje drukt. Als je geluk hebt komt het rubber met het busje er nog in van de demper af, deze kun je erna uit het rubber drukken door hem iets samen te knijpen. Blijft het busje om de demper zitten moet je deze er ook nog even af halen als ze niet bij de nieuwe rubbers zitten om de nieuwe demper op te kunnen hangen. Hoe de rubbers erna aan de bovenkant los komen wijst zicht helemaal vanzelf !-!

KuikenXXL

Dank jullie voor het advies..gaat vast goedkomen. Was kennelijk ook "te voorzichtig"  :)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev