Advertenties

Beginnende rijder: waar starten?

Gestart door Marshall, 23 mei 2005, 17:45:10

Vorige topic - Volgende topic

Marshall

Heren (en eventuele dames),

Onlangs (vrijdag a.s. wordt ie afgeleverd) heb ik een mooie sportieve gele Renault Megane Coup? uit 97 gekocht met 174k op de teller.
Nu ben ik nog aan het twijfelen over een eventuele doorverkoop aangezien ik het idee heb dat ik er een leuk bedragje op kan verdienen) maar ik ben ook de andere kant op aan het kijken (houden en uitbouwen).
Om van dat laatste uit te gaan: wat zouden jullie aanraden om mee te beginnen? Ik denk nog niet direct aan een flinke evo-vleugel of grote bumpers maar op een wat beschaafdere toon. Bijvoorbeeld de binnenkant van de auto... of sideskirts...

Wat raden jullie beginnende Megane rijders aan om mee te starten?

Thanks
Marshall

Meganez

Ik doe het zelf ook niet, maar desondanks zou ik aanraden eerst voor dikke velgen te gaan. Ik vind dat dat het aanzicht van een auto dubbel zo dik maakt als gewoon standaard. Het is een flink bedrag zo vlak nadat je een auto hebt gekocht, maar het is anders zeker het sparen de moeite waard.

Ik zelf ben begonnen met goedkopere dingen. Heb eerst 1 voor 1 de componenten voor een dikke audio instal gekocht, daarna een evo spoiler, en wil nu op korte termijn spiegels, achterlichtunits en een bumper gaan aanschaffen. Zodra er geld in mijn laadje zit moet 't er meteen weer uit... en voor de rest, hoop ik nog steeds dat ik gewoon de staatsloterij een keertje win? ;D

Marshall

Gelukkig, stap 1 hebben we dan al genomen, want dikke velgen (ook nog eens velgen die ik mooi vind) zitten er al onder... Aanschouw de foto die ik even van de verkopende partij heb geplukt:

Ik hoop eigenlijk niet dat je de staatsloterij wint want dan win ik m dus niet. ;)

Velgen is dus gecovered, Audio neem ik mee vanuit mijn oude auto (een 100NX) alleen geen boomboxen ofzo maar dat hoeft eigenlijk ook niet voor mij.

Maar verder, binnenbekleding ofzo? Er zitten nu standaard Renault stoelen in en ik moet eigenlijk zeggen: ik vind ze lelijk! Met zo'n kringelmotiefje. Is het tegen een redelijk betaalbaar budget mogelijk het interieur van een auto er wat sportiever uit te laten zien?

RikRace

-RENAULT-SPORT-

EyesOnly

JvE

Citaat van: Marshall op 23 mei 2005, 18:18:13

Ik hoop eigenlijk niet dat je de staatsloterij wint want dan win ik m dus niet. ;)

Tegenwoordig hebben ze twee hoofdprijzen ;)

Zelf ben ik begonnen met wat spuitwerk (achterlichtkappen, spiegels en handgrepen)
Daarna achterlichten en mistlampen achter rood gespoten en typeaanduiding verwijderd.
Vorige week heb ik een nieuwe uitlaat laten plaatsen en voor verlaagd met 3,5 cm. Vandaag is de achterkant gezakt. Volgende stap:  velgen

Interieur kun je volgens mij voor ?500,- tot ?1500,- in leer laten zetten.
Andere optie is gewoon voorstoelen vervangen, maar dan hou je de bekleding achter en op de deurpanelen.
"Ongewoner" is de achterbank eruit en een dikke audio erin.

Marshall

Hoeveel bedraagt het plaatsen van een einddemper gemiddeld? Dus totaal, incl montage etc? Een einddemper zelf kun je voor 250,- tot 300,- met gemak kopen toch?
Voorstoelen heb ik inderdaad ook aan gedacht maar stuitte op hetzelfde punt wat JvE ook al meldt: de rest... Voor 500 in leer zetten vind ik wel heel goedkoop... Waar doe je dat?

Sorry voor de vele vragen maar ik ben een complete n00b op dit gebied...

Edgar

Verlagen ong. 100 (alleen voor met veren)
Verlagen achter varierend van 60 tot 300
Spoiler Evo 150 (zonder spuiten)
Sideskirts 300 (zonder spuiten)
Voorbumper 250 (zonder spuiten)
Achterbumper 250 (zonder spuiten)
Lexuslook 150
Spoorverbreders 50
Stoelen vervangen en achterbank eruit van 750 tot zo duur als je wilt en je portomonnee toelaat
Einddemper vevangen universeel 150 merk 350
Middendemper vervangen buis 30 compleet stuk 150
Interieurdelen spuiten 40
Achterkant laten cleanen 100
Zijknipperlichten laten cleanen 200
Motorkap laten cleanen 200
Kofferbak dichtmaken 300
Dubbel uitlaatsysteem 800

Gemiddelde spuiter rekent ong. 100 per deel als je alles brengt in 1 keer, maar 150 per deel is ook niet ongewoon

En dan kun je natuurlijk nog je complete spaarrekening in accesoires kwijt.... Te denken aan neon, LED, Strobes, Sportschijven + Blokken.

Denk bij de prijzen er wel om dat je nog redelijk wat werk zelf moet doen / voorbereiden.

Marshall

Edgar, thanks!!! dat geeft een duidelijk beeld van wat wel kan/wil en wat niet...

Alleen, waarom zou je de kofferbak laten dichtmaken?  ??? :-\ Niet echt practisch of wel?

Denk dat ik zowiezo eens naar een einddemper ga kijken (leuk geluidje toch) en interieur eens bekijken...

Meganez

Ik denk dat Edgar de kofferbak cleanen bedoeld, dus het volledig glad maken er van.

Edgar

Idd ik bedoelde cleanen... ;D ;D

Timo Zuiderduin

ik zou inderdaad beginnen met de kleinere aanpassingen,.. spoilertje, bumper/bumperlip, M3 spiegels etc. die dingen zijn vrij goedkoop via Marktplaats 2ehands te vinden en als je die in de goede kleur laat spuiten kan je gelijk de ongespoten delen van je auto meespuiten (handgrepen, kentekenplaathouder etc.). dan krijg je voor relatief weinig geld al vrij snel een lekker clean resultaat.
aangezien jij de gele kleur koopt en die bij mijn weten niet metallic is valt het vrij eenvoudig zelf te spuiten (metallic is moeilijker) dit spaart ook nog eens een flinke berg geld uit. en dan in de loop der tijd op je gemakkie verder kijken wat er te doen valt aan je auto.

maar,... Mijn tip!!: ga eerst een poosje in je auto rijden zoals hij nu is,.. voor hetzelfde geld bevalt hij je voor geen meter of zitten er een hoop verborgen gebreken aan en dan heb je veel geld uitgegeven aan een auto die je alweer kwijt wilt.

Ryk3rs

17 inchjes en verlagen,
dan heb je al een hele strakke bak

Jan van Heteren

Citaat van: Edgar op 24 mei 2005, 00:45:32
Verlagen ong. 100 (alleen voor met veren)
Verlagen achter varierend van 60 tot 300
Spoiler Evo 150 (zonder spuiten)
Sideskirts 300 (zonder spuiten)
Voorbumper 250 (zonder spuiten)
Achterbumper 250 (zonder spuiten)
Lexuslook 150
Spoorverbreders 50
Stoelen vervangen en achterbank eruit van 750 tot zo duur als je wilt en je portomonnee toelaat
Einddemper vevangen universeel 150 merk 350
Middendemper vervangen buis 30 compleet stuk 150
Interieurdelen spuiten 40
Achterkant laten cleanen 100
Zijknipperlichten laten cleanen 200
Motorkap laten cleanen 200
Kofferbak dichtmaken 300
Dubbel uitlaatsysteem 800

Gemiddelde spuiter rekent ong. 100 per deel als je alles brengt in 1 keer, maar 150 per deel is ook niet ongewoon

En dan kun je natuurlijk nog je complete spaarrekening in accesoires kwijt.... Te denken aan neon, LED, Strobes, Sportschijven + Blokken.

Denk bij de prijzen er wel om dat je nog redelijk wat werk zelf moet doen / voorbereiden.

kweet niet hoe je aan die spuitprijzen komt

maar ik vind ze errugg goedkoop ;)

hou er ook? rekening mee dat niet alle lakken even duur zijn.....en dat er ook vaak uitgeneveld moet worden
Meganomaniac

Michel Veltman

er zitten idd prijzen bij die erg goedkoop zijn...of ik ben afgezet ;D ;)
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev