Advertenties


LED verlichting

Gestart door BadEend, 21 april 2013, 01:30:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

J to the H (Jeroen)

Ik heb voor deze set uiteindelijk incl. verzendkosten €130,- betaald.

Ik ga vanavond denk ik wel ff rondtuffen op wat belijnde en onbelijnde weggetjes..
Maar gisteravond met slechts 1 koplamp zag het er al veelbelovend uit  8)

Roadkill (Michiel)

Zo op het eerste gezicht zou ik wel zeggen dat je een prob met de apk hebt, je hebt iig een totaal verkeerd licht beeld met de LED, als je uberhaupt al een licht beeld krijgt...  (maar wel mooi dat je het uit probeert! En ook ik ben gek van LED verlichting, enkel prijstechnisch.... :( )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

J to the H (Jeroen)

Wat pessimistisch Michiel  :grin:.

Ik ga morgen wel even langs een apkstation en vraag ze om mijn koplamp te stellen en of het apk-waardig is.

Ik ben ook nog niet overtuigd, wel van de hoeveelheid licht, maar niet idd evt. strooilicht kan wel eens meer zijn.

Maar ach, ik heb al jaren xenon die er voor de apk uit moet....

BadEend

Hoezo moet die xenon er voor de APK uit dan?

J to the H (Jeroen)

#19
Een poging om betere foto's te maken is mislukt.
Op de foto zie je veel minder licht als in werkelijkheid.
Logisch want de camera past het licht aan aan het meeste licht, en dat is vlakbij.



Wel nog even een filmpje van het licht. Om te vergelijken met groot licht.

Er komt echt een hoop licht vanaf..
Soms wil je iets zo graag dat je erin gaat geloven... ook al is het niet zo... Dat is hier echt niet aan de orde.
Ik heb xenon 8000k gehad waar 100% zeker minder licht vanaf kwam als van deze lampen.

Ik ben benieuwd wat de garage me gaat vertellen morgen.



@badeend, Xenon moest eruit vanwege teveel strooilicht...

BadEend

Aan de linkerkant van de weg lijkt er vrij weinig licht te zijn.
Die LED's van 1800 lumen in die link in een vorig bericht van mij zijn ongeveer even duur exclusief verzendkosten.

Felix

Jeroen. Probeer je witbalans, sluitertijd en diafragma eens vast te zetten bij de verschillende foto's die je maakt. Dan pas kan je de foto's goed beoordelen op kleurtemperatuur, helderheid etc  ;) Anders heeft elke foto zijn eigen instellingen, en dan zie je het verschil nog niet  ;)

Waar heb je die LED's nou gekocht eigenlijk?

J to the H (Jeroen)

Ik heb uiteindelijk een bedrijfje in amerika gevonden die deze spullen verkoopt aan handelaren. Ik moest l*llen als brugman om 1 setje te krijgen, want hij verkoopt normaal alleen per 10 of meer.

Ik sta aan de rechterkant in de berm, daar zijn veel obstakels die oplichten en aan de linkerkant is enkel vlakke weg.
Als ik links had gestaan was het net andersom...

Als ik weer een keer zin heb, ga ik weer foto's maken...

Stefan

Lichtopbrengst lijkt me in het filmpje toch niet helemaal geweldig eigenlijk.. :neen:
Ze schijnen meer als een soort mistlampen kwa bereik.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

BadEend

Daar lijkt het idd op en aan de linkerkant van de weg lijkt het helemaal donker te zijn.

@JtoH
Als je met die xenon verlichting niet door de APK komt vanwege strooilicht zou ik die niet gebruiken op de openbare weg.

J to the H (Jeroen)

Zoals ik zei, licht is meer dan voldoende. Sowieso meer dan mijn halogeenverlichting.
Geloof het, of geloof het niet, ik ga het niet verdedigen..

Vandaag bij de garage geweest, ze zullen niet apk goedgekeurd worden omdat er geen brandpunt aanwezig is.

Tot zover mijn bevindingen.

Ik blijf ermee rijden tenzij medeweggebruikers gaan seinen omdat ze verblind worden.
Bij de apk wissel ik het tijdelijk om.


mark

@ jeroen Als ik die foto zo zie dat je lampen op de garage deur schijnen, dan heb je totaal geen lichtbeeld en werkt de led dus gewoon als grootlicht. Vandaar dat de leds ook geen apk goedkeur zullen krijgen.  ;)

J to the H (Jeroen)

Klopt helemaal Mark,

Hoop dat ik ermee kan doorrijden met mijn koplampen naar beneden gesteld, zonder mensen te verblinden..
Zoniet, jammer dan, toedeledokie  !-!

BadEend

Hoeveel ledjes zitten er op de lamp die jij gekocht hebt?
Heb je daar eventueel een foto van?

J to the H (Jeroen)

Hij ziet er exact zo uit als in jou link, alleen ietsiepietsie kleiner.

Hier 2 foto's:




EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev