Advertenties


Ik heb iets nieuws gekocht/gemonteerd! [op mijn Mégane] DEEL 58

Gestart door Stefan, 17 april 2013, 13:20:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

J to the H (Jeroen)

Mark,
Ik heb precies het tegenovergestelde gedaan, bij mijn phase 1 had ik phase 2 achterlichten gekocht.
Inderdaad balen.. stekkertjes anders, dus met krimpkous en schuifstekkertjes in de weer.
Het was geweldig aangesloten echter wel allemaal verkeerd. Het was 1 kermis. als ik mijn knipperlicht aandeed, gingen mijn beide achteruitrijlampen knipperen, en nog meer van dat soort grappen..

Opzich niet erg, waar het niet dat ik hier 's avonds achter kwam na mijn werk, en ik nog 65 km naar huis moest rijden haha.
Nog een middagje knutselen en veel proberen later heb ik alles werkend gekregen.

Maar even een vraagje, waarom wil je de phase 1 achterlichten? ik vind die echt een stuk minder mooi dan de heldere van de phase 2..

mark

Die zijn donker dus het staat wat beter in combinatie met mijn zwarte angel eye koplampen en velgen.  !-!

En die stekkers van de fase 1 soldeer ik gewoon parallel bij de origine stekkers die ik er nu in heb zitten.
Dus als ik die zat ben dan kan ik zo de fase 2 lichten er weer in drukken.  !-!

matthew

Je kunt ze toch ook meten en dan omzetten, want de stekkerverbindingen ligt je er zo uit.
Hoef je niks te solderen, of iets anders te doen.

Het enige nadeel is dat je even moet zoeken op de fase1 achterlichten waar de juiste aansluiting op moet komen, echter als je nog een fase1 hebt om te vergelijken stelt het ook niet veel voor.

mark

Ik meet gewoon de fittingen door, dan zal ik toch wel een heel eindje moeten komen dacht ik zo.  !-!
De fittingen zitten wel allemaal op de zelfde plaats alleen die staan net een stukje verder uit elkaar.

Maar ik zie nog wel wat ik ga doen.  ;)

Tedo


mark

nee die fase 1 vind ik mooier. Die andere vind ik een beetje sjonnie staan op een hb.
Op een coupe zou het wel kunnen maar niet op een hb.  :neen:

Tedo

Vind je? Ik had net even andere achterlichten, maar toch?:



Ieder zijn/haar smaak natuurlijk!

mark

Met een spoiler en die achterlichten staat het al wel wat beter.  !-!
Vind die van jou toch een stuk netter als in die link hoewel het maar een klein verschil is.

maargoed ik heb geen spoiler.  ;)

(hmm..... verjaardags kadeautje  :D  ;) )

Tedo

Toen ik 'm kocht had deze ook geen spoiler, die heb ik er zelf opgezet  ;)
Het is namelijk niet de standaard spoiler die je veel op HB's ziet, maar de iets langere (met een hapje eruit voor als je de ruitenwisser omhoog wil zetten.  8)7

mark

Die spoiler staat bij deze op mijn verlanglijstje.  :D

Tedo

 !-! Het is een vrij lastig te vinden orginele Renault accessoire spoiler.

Dominique Reijerink

In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Tedo

Nee hoor, ik heb die auto al ruim 3 jaar niet meer. Is ingeruild met spoiler (maar met originele achterlichten).

mark

@ Tedo: heb al een site gevonden met dezelfde spoiler.  :P
Ook met dat stukje er uit voor de ruitenwisser.  !-!
Misschien volgende maand bestellen, heb deze maand al genoeg besteld.  8)7


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev