Advertenties


Renault Megane Classic 1.4e LPG-G3***Nieuw probleem

Gestart door jorritmg, 16 april 2013, 22:20:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BadEend

Heb je de renault dealer er al op aangesproken?

jorritmg

Jazeker, hebben niks fout gedaan volgens hun.
Is maar in 10% van de gevallen de katalysator dus kijken ze daar niet naar.......

Contact met renault nederland op genomen en word deze weer nog gebeld.



jorritmg

Vraagje

Auto rijd perfect maar hij gaat niet over op gas :(

*heb hem al opnieuw ingeleerd.
*260.000km op gas gereden.
*hoort het relais klikken en het lampjes blijft dan groen branden
*eurogas g3
*ruim week zonder accu gestaan.
*reed voor motorwissel probleemloos op gas.
*gasklephuis is mee gegaan van oude motor.

Ideeën?

BadEend


jorritmg

In de auto bedoel je?

Zo ja dan denk ik het wel zou niet weten waarom die ineens niet goed meer zou werken daar is niks mee gedaan door mij(misschien in garage wel toen ze hem deden uitlezen?)

Maar heb hem zelf weer in geleerd en de lampjes bij de schakelaar werken dan ook gewoon goed.
Kan er iets kwijt zijn in de lpg computer of in de auto ecu omdat de accu zo lang eraf is geweest?

BadEend

In de auto bedoel ik idd.
Weet je wel zeker dat de auto niet op LPG rijd?
Als het lampje van de LPG schakelaar constant groen brand rijd hij namelijk op LPG.
Als deze knippert op benzine.

jorritmg

Ik reed paar dagen naar rotterdam met nog ongeveer 10l benzine en ik dacht op gas te rijden tot ik zag dat na 100km ik nog evenveel gas had volgens mijn benzine/gas meter.
Toen ik dus even het gas uit zette schrok ik toch wel dat mijn lampje gelijk aan ging en ik snel moest tanken.

Kan het zijn dat de gastoevoer/leiding naar het gasklephuis er niet goed op zit en daarom wel aangeeft op gas te rijden maar dus niks toe voert?
(twijfel namelijk klein beetje over die aansluiting)

BadEend

#52
Als je het contact aan zet zie je hoeveel benzine erin zit.
De LPG meter kan zomaar onder het rijden op reserve gaan en daarna weer de goede stand aangeven. (Het blijft immers een Renault. :P)
De ene keer daalt de LPG meter geleidelijk en de andere keer niet. (feit is gewoon dat die onnauwkeurig aangeeft.)

Als je overschakelt van benzine naar LPG en vice versa duurt het even voor de meter de goede stand aangeeft.

Fubar (Marcel)

Goed uitgelegd, precies zoals je het zegt, vervelend, maar je kunt er aan wennen.
Oplossing voor dit probleem: bij iedere (LPG)tankbeurt bonnetje bewaren, aantal liters en km-stand noteren/bijhouden  :coffee: en zo nodig het verbruik berekenen (gem. 1:11 Y). Zo weet je aardig nauwkeurig wanneer je LPG tank -zga- leeg is, ongeacht het af en toe  gepingel van de LPG meter.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Fubar (Marcel)

LPG

9,12 l/100km
75.908 km en 6.922 l

Kosten

6,21 €/100km
75.908 km en € 4.717,11
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

jorritmg

Klopt het duurt ff voor de meter goed staat maar dat wist ik al xD

Maar het probleem is dat die niet over gaat terwijl die dat wel aangeeft.

BadEend

#56
Je zegt dat je hem hoort overschakelen en dat het lampje dan groen blijft branden.
Dan zou hij in principe op LPG moeten rijden.
Waaraan denk je te merken dat hij dan niet op LPG rijd?

J to the H (Jeroen)

Omdat hij de auto op benzine overschakelde en opeens zoveel benzine mistte dat zijn lampje ging branden.

Citaat van: jorritmg op 13 mei 2013, 01:38:13
Toen ik dus even het gas uit zette schrok ik toch wel dat mijn lampje gelijk aan ging en ik snel moest tanken.


Andere mogelijkheid:

Misschien had ie nog net genoeg benzine in de tank om het lampje niet te laten branden, maar na een aantal keren starten op benzine daalde het niveau zodat het lampje wel ging branden toen hij naar benzine schakelde.

BadEend

Bij het overschakelen van LPG naar benzine heb je kans dat de benzinemeter daalt tot in reserve.
Deze zal dan na een tijdje weer omhoog komen.

Je kunt het beste uitgaan van het benzinepeil zoals de meter die aangeeft zodra je het contact aanzet.

jorritmg

#59
Vandaag weer retourtje rotterdam/maassluis gemaakt en alweer geen gas verbruikt en wel benzine terwijl de meter en lampje gas aangeeft dus hij rijd niet op gas.

Vreemd symptoom: topsneldheid was 146km/h uit fabriek en dat deed die ook eerst maar nu haalde ik ineens 167km/u op de gps meerdere keren.....
Word er nu dan soms toch een kleine hoeveelheid gas in gespoten en ook benzine ?

heb ook de gascomputer open gemaakt en zag wat verontrustende dingen:

Doorgebrand?

Die witte is al is een keer vervangen denk ik ?

Ik heb er ook wat witte aanslag en bruine aanslag af gehaald (roest?)
Kan het zijn dat hij hierdoor wel aan staat maar niet omschakeld?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev