Advertenties


klets maar raak DEEL 200

Gestart door Stefan, 15 april 2013, 10:07:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Postma


Renegade (Mark)

- Aandrijfassen zullen aangepast aangezien de megane 2 een andere spoorbreedte zal hebben.
- ECU moet erbij en evt. de tellerunit als deze aan de ecu gekoppeld zou zijn.
- Kabelboom overzetten met zekeringkast of pas maken aan de motor.

Als de versnellingsbak van een 2.0 16v uit een megane 1 aan de motor past en het uit zou houden met het koppel wat de motor levert zou je de voorkant ook kunnen ombouwen met 16v fusee's ed.

Het zal absoluut niet goedkoop zijn om de motor goed lopend erin te krijgen maar, dan heb je wel heel leuk speelgoed :q

Tedo

Megane II? Een blok met 265 pk komt toch uit een Megane III?

Xanquezer (Frank)

Welk type motorblok moet ik nog ff kijken.

zal een deze dagen wel ff paar fotos posten.  kan je het zien.


F4K  (staat erop)   Renault RDP (staat aan de kant v.d. olie filter)

Verder,  turbo en inlaat en uitlaat is aanwezig.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Dante

#94
F4K bestaat niet. Dat zal wel een F4R zijn... Specifiek een F4Rt:
Citeer
F4Rt 2.0 L (1,998 cc or 122 cu in), B x S: 82.7 by 93.0 millimetres (3.26 in × 3.66 in).
  • 2002– Renault Espace, Renault Vel Satis, Renault Avantime, Renault Megane III TCe 180,[2] Renault Laguna II+III, Renault Scenic - Twin-scroll turbo by Mitsubishi with 165-180 hp (with overboost 190 hp on TCe 180) [3]
  • 2007– Renault Laguna GT, Renault Megane Sport - Turbocharged Trophy version delivering up to 265 hp
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Xanquezer (Frank)

F4Rt dus.

F4  kon ik lezen, ik dacht K dat er achter stond, maar goed.


Zal fotos vande week ff uploaden.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

-Jo-

wiki maakt je op dit gebied niks wijzer. De rs motoren zijn zowieso allemaal F4R maar het grote verschil zit hem in de 3 achterliggende cijfers.

bv, een clio rs ph1 heeft een F4R-736. Megane rs (225) F4R-776 enz enz.

Dat knipogen hoef je zeker niet te doen, ivm geloofwaardigheid ben ik ervan overtuigd dat ik er tijd noch moeite in steek.

@Mark, een JC5 bak hierachter hangen is een maat voor niks. Het koppel van zo een turboblok trekt het diff zo uit elkaar, zelfs versterkt lukt het niet.

Een 225 en 250 bak krijg je tussen de chassisbalken, geen probleem. Nadeel is dat het schakelmechanisme met kabels is en deze van lengte moeten aangepast worden. Niks onoverkomelijk, gewoon een leuke uitdaging. Ik krijg zelfs een NDO bak in men clio (230 bak met sper, R26)


Xanquezer (Frank)

Blok komt idd uit 2007.

Maar,  als het een 225 pk blok is,   heb je daarvoor een andere bak nodig ipv. een 265 pk bak ?
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

Waar is je compressor project gebleven?heeft pa hem weer verstopt? :)
hele motorblokken zijn niet zo makkelijk te verbergen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

-Jo-

mijn euro begint hier weet te vallen...

jij bent nu een verhaal aan het ophangen van een motor die Marcel gebruikt heeft om alles op te meten. Dat blok ligt helemaal uit elkaar en moet volledig opgebouwd worden met nieuwe lagers, oliepomp, waterpomp, timing en de hele rimram. De TD03 van dat ding ligt bij mij in de loods. Het betreft een 774 van het eerste type, 225 ph1.

Ik ga hier echt niet meer op reageren...ppfff

Dante

Dat je überhaupt nog reageerde... :P
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Xanquezer (Frank)

Hee, jo,   hoe weet jij dat?


@ chris,  heheh,  haha....  hehe.. :P
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

-Jo-

tjah, hoe zou ik dat nu weten ? Mssn omdat ik contact heb met Marcel en dat blok mij al diverse keren aangeboden werd en ik nu toevallig bezig ben met een poulie voor Marcel zijn dry sump ???

Eerlijkheid duurd het langst, stop met verhalen op te hangen. Ik wist gelijk waar je het over had.

Dante

Gaat dit nog lang door..? Dan pak ik er ff popcorn & een pilsje bij :prut:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Xanquezer (Frank)

Ja,  hij verkoopt zn blok (in delen of compleet)  voor n prikkie :P

Al is het wederopbouw erg duur en langdradig....  want je mist idd heel wat dinger...
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev