Advertenties


klets maar raak DEEL 200

Gestart door Stefan, 15 april 2013, 10:07:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Op mn werk hebben we zo'n collectieve groep bij de staatslotterij,iedereen legt in en als men wint
word het over de spelers verdeeld,mocht ik ooit geluk hebben,ja dan gaan ik eerst shoppen bij de
renault dealer.

Een twingo RS voor Saskia
een Megane RS voor chrisje :)

bij ophalen rij ik eerst door naar Tuninghouse voor de nodige aanpassingen,en daarna rij ik
door naar Goes voor een afstelling van de ECU
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dennis Postma

Ik denk dat iedereen hier wel eens over fantaseerd.

Maar sorry mensen ik ging echt niet meer bij de Renault dealer langs.

Stefan

Nee, als ik dan toch genoeg heb gewonnen, dan ging ik ook niet meer langs de Renault dealer :neen:

Tenzij ze samen met een Nissan dealer onder 1 dak zitten, want een GT-R ga ik wel halen dan... o-)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

 :D

Nee een GT-R werd 'm ook niet. Voor de weekenden kwam er toch een Lambo of r8.

Dante

Een FF voor mij, een Touran voor de vrouw & een full optional Multivan voor de vakantie. Minimaal... ;)
Daarnaast zou ik de Polo's beter dan fabrieksnieuw maken... :D
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Stefan

Tsja, ook niet gek, maar sinds hij er is, ben ik al gek op een Nissan GT-R..
Echt een toonbeeld van vernuft en techniek verpakt in een aggresieve jas..
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rogier

Voor mij komt er dan een golf 6 R nadeel van alles sport auto's ze zuipen wel je bankrekening leeg :P. En waarom een lambo of een R8 Dennis ? je hoeft toch niet te laten zien dat je geld hebt :P

Stefan

Ja, een Golf 6 R is natuurlijk een typisch voorbeeld van zuinig rijden wat dat betreft... :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Christian de Vriend

De megane RS zou betaalbaarder zijn bij een leuk bedrag.

win ik miljoenen,ja dan is de keuze niet moeilijk,dan staat er een
nissan silvia S15 en een R35 voor de deur.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rogier

Stefan, ik benoem de nadeel na de Golf R he :P als ik zoveel geld zou winnen, zou ik eerst een investeren in een huis voor mijzelf en voor me ouders misschien nog wel voor me broertje en me zusje. daarna pas een auto denk ik :P

Stefan

tsja.. er zijn inderdaad nog meer interessante investeringen die je kan doen met een flink som geld.
Ik zou een flinke verbouwing aan mijn huis en tuin laten uitvoeren, zorgen dat ik wat minder maandelijkse lasten heb, mijn ouders er warmer bij laten zitten en dat soort dingen. Y
Maar een auto staat ook wel op het programma hoor... --

Maargoed, allemaal dromen he.. l-
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

-Jo-

Een paar onderbroeken, een paar sokken...

de rest koop ik wel in verweggistan waar alle dagen de zon schijnt en de taxen om mee te lachen zijn.

Renegade (Mark)

Citaat van: -Jo- op 22 april 2013, 10:28:45
Je kan zoals altijd de makkelijke en moeilijke weg kiezen. Wil je extreem gaan dan pas je alles aan van draagarmen tot ophanging. Hou daarbij ook rekening dat de koets, meerbepaald de veerpootkokers, ook moet aangepast worden. De 225 werkt immers met het revolutinaire systeem dat Revoknuckle noemt. De oudere types zitten nog met het McPherson systeem.

In principe is de meest voor de hand liggende oplossing om het subframe en complete ophangingssysteem te behouden en enkel de aandrijfassen op maat te maken. Een 225 blok en bak past probleemloos in een megane I qua ruimte. Het past zelfs in een clio I. De vraag blijft of het verantwoord is om gelijkaardige ombouw te doen, het grote hekelpunt zit hem namelijk in de electronica. Zowel de 225 als de 250 werken met de electronische vingerafdruk, dwz, elke motor heeft zijn eigen managment en is niet onderling uitwisselbaar.

Hoe je het ook draait of keert, ik blijf erbij dat je beter een F7P of F7R ombouwt om het financieel aantrekkelijk te houden. Ik ben ook overtuigd dat de funfactor een pak hoger ligt met een geblazen F7 dan met een stock F4Rt. Om een voorbeeld erbij te halen, de F4R heeft na een mapping ongeveer 220 wielpk's. Een simpele lage druk conversie F7P heeft 200 wielpk's, zonder verder enige aanpassing te moeten doorvoeren. Motorsteunen, sub, bak, aandrijfassen enz enz blijven allemaal behouden.

Even eens gegoogled op revoknuckle, het is best een interessant systeem moet ik zeggen !-! weer wat leuke dingen bijgeleerd.

Citaat van: Christian de Vriend op 23 april 2013, 10:25:54
De megane RS zou betaalbaarder zijn bij een leuk bedrag.

win ik miljoenen,ja dan is de keuze niet moeilijk,dan staat er een
nissan silvia S15 en een R35 voor de deur.

S15 :love: van mij mogen ze de r35 dan houden

Christian de Vriend

even voor de mede forum gebruikers :)

Dit is een Nissan silvia S15

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev