Advertenties


klets maar raak DEEL 200

Gestart door Stefan, 15 april 2013, 10:07:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Dante

Misschien moet je hier wat minder van drinken, Frank... ;)
Krijg je allemaal gekke ideeën van :maf:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Roy (Coup a One)

 Xanquezer (Frank) graag weer normaal ontopic :thx:

Christian de Vriend

@Dante... denk,dat die waarschuwing al te laat is.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Renegade (Mark)

Citaat van: -Jo- op 21 april 2013, 20:51:32
@Mark, een JC5 bak hierachter hangen is een maat voor niks. Het koppel van zo een turboblok trekt het diff zo uit elkaar, zelfs versterkt lukt het niet.

Dan zit je dus toch vast aan de bak die erbij hoort of een ander type die het koppel wel aankan. Waarschijnlijk dus ook aangepaste aandrijfassen of de draagarmen pas maken en daarbij een flinke ingreep aan de voorschermen of cup voorschermen om de wielen nog onder de wagen te kunnen houden ? Als ik het geld en de ruimte had voor zo een projectjes dan zou ik er in ieder geval geen 2x over hoeven nadenken !

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

@ Frank, ik zou graag in 4 weken foto's willen zien dat het blok in jou auto hangt en daarbij wil ik dat op de foto jou kenteken op staat, jou gezicht en de (verborgen) Charger.
Als je dat waar kan maken dan weten we allemaal dat je weer de waarheid spreekt, en nee geen photoshop!  ( we hebben genoeg photoshop kenners hier op dit forum )
Succes!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Rebecca Fontijn

Ipv bier en popcorn heb ik liever alleen een wijntje Dante  _o_

Timelord

Soms kan vertrouwen op de techniek ook verkeerd uitpakken merkte ik zaterdagavond.

We reden weg uit Delft en we waren net onderweg toen ik tegen m'n vriendin zei: toch wel raar, dat Renault niet de radio en het aircogedeelte verlicht heeft.
Een paar seconden later viel het kwartje  :D

Ik heb een automatische verlichtingsschakelaar in m'n auto zitten, zodat in tunnels en zo automatisch het licht aan gaat. Ook in het donker.
Deze stond dus niet meer zoals ik aangenomen had op automatisch.  8)7

-Jo-

Citaat van: Renegade (Mark) op 22 april 2013, 00:04:17
Dan zit je dus toch vast aan de bak die erbij hoort of een ander type die het koppel wel aankan. Waarschijnlijk dus ook aangepaste aandrijfassen of de draagarmen pas maken en daarbij een flinke ingreep aan de voorschermen of cup voorschermen om de wielen nog onder de wagen te kunnen houden ? Als ik het geld en de ruimte had voor zo een projectjes dan zou ik er in ieder geval geen 2x over hoeven nadenken !

Je kan zoals altijd de makkelijke en moeilijke weg kiezen. Wil je extreem gaan dan pas je alles aan van draagarmen tot ophanging. Hou daarbij ook rekening dat de koets, meerbepaald de veerpootkokers, ook moet aangepast worden. De 225 werkt immers met het revolutinaire systeem dat Revoknuckle noemt. De oudere types zitten nog met het McPherson systeem.

In principe is de meest voor de hand liggende oplossing om het subframe en complete ophangingssysteem te behouden en enkel de aandrijfassen op maat te maken. Een 225 blok en bak past probleemloos in een megane I qua ruimte. Het past zelfs in een clio I. De vraag blijft of het verantwoord is om gelijkaardige ombouw te doen, het grote hekelpunt zit hem namelijk in de electronica. Zowel de 225 als de 250 werken met de electronische vingerafdruk, dwz, elke motor heeft zijn eigen managment en is niet onderling uitwisselbaar.

Hoe je het ook draait of keert, ik blijf erbij dat je beter een F7P of F7R ombouwt om het financieel aantrekkelijk te houden. Ik ben ook overtuigd dat de funfactor een pak hoger ligt met een geblazen F7 dan met een stock F4Rt. Om een voorbeeld erbij te halen, de F4R heeft na een mapping ongeveer 220 wielpk's. Een simpele lage druk conversie F7P heeft 200 wielpk's, zonder verder enige aanpassing te moeten doorvoeren. Motorsteunen, sub, bak, aandrijfassen enz enz blijven allemaal behouden.

Christian de Vriend

Dus Mark,als je een 16v hebt,ben je voorlopig wel zoet. :) trust me ;)

Moet zeggen dat ik op het dooie gemak aan het kijken ben wat men
kan doen met zo'n blok,wat het kost ect.. voordeel is dat m'n
remmerij al is aangepast,samen met de ophanging.

Voorlopig genieten van de 16v,wennen aan het vermogen,na 14 jaar
wagens te hebben gehad die gelijk aan of minder hadden dan 90pk
is dit toch even een ander verhaal,maar ook dat went.

Ben benieuwt wat hij nu op de bank doet kwa waardes nu de kat en middendemper weg zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

megcab2000 (Verkocht)

#114
Koop liever gelijk een RS, zie ze al staan voor E8000,- (met ook een nwe motor/turbo).
Lijkt me verstandiger voor je geld,huwelijk,tegenslag.
Krijg je alles juist op de weg, dan mag hij nog naar het RDW voor een individuele typegoedkeuring.
Nog los van de verzekeringtechnische vraag.
De wagen wordt er ook weinig meer van waard.
Nee, dit is smeken om een bodemloze put als particulier.
Megane is verkocht

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Het is alleen jammer dat je er nog steeds veel aan belasting en verzekering betaald, als dat een stuk lager was had ik er waarschijnlijk ook 1.
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

rened

Citaat van: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 22 april 2013, 12:27:57
Het is alleen jammer dat je er nog steeds veel aan belasting en verzekering betaald, als dat een stuk lager was had ik er waarschijnlijk ook 1.


Hoezo veel verzekering?
Bij allsecur 25 euro per maand! En wegenbelasting 54 euro per maand, dus ben je voor 80 euro/maand klaar.
Toch 5 tientjes goedkoper als een diesel :)

-Jo-

Citaat van: megcab2000 (Willem) op 22 april 2013, 12:14:37
Koop liever gelijk een RS, zie ze al staan voor E8000,- (met ook een nwe motor/turbo).
Lijkt me verstandiger voor je geld,huwelijk,tegenslag.
Krijg je alles juist op de weg, dan mag hij nog naar het RDW voor een individuele typegoedkeuring.
Nog los van de verzekeringtechnische vraag.
De wagen wordt er ook weinig meer van waard.
Nee, dit is smeken om een bodemloze put als particulier.


true true...tot je dat std vermogen ook weer beu bent en ook begint te verbouwen. IC, turbo upgrade, koppeling, decat, uitlaat, remap...

Christian de Vriend

Misschien had ik ook voor een RS kunnen sparen,maar ik ben weg van het model van de Megane Coupe phase 1
dus de 16v is een "dream come true" hoe gek het ook klinkt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Rogier

Wat een verhalen weer :D de fantasieën gaan weer heerlijk breed :D Vanmiddag heb ik samen met me collega kraslootjes gekocht, ik moest er nog 1 hebben en dan had ik de 250.000,- dan gaan de fantasietjes wel even spelen, en ik zei tegen me collega als ik het nu win ga ik donderdag na de Renault of VW dealer om een nieuwe auto te kopen :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev