Advertenties


Glasschade

Gestart door Roy (Coup a One), 12 april 2013, 18:22:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy (Coup a One)

Ik neem aan dat we elk wel eens een steentje of barst in de ruit hebben gehad maar waar ga je dan naar toe als je glasschade hebt Carglass, Autotaalglas of naar GlasGarage, persoonlijk wil je de beste service voor je auto maar welke wordt het dan :?

Juist gezien de markt van aanbieders twijfel ik sterk naar welke ik zal gaan, en daarnaast waar hebben jullie de beste ervaring mee want ik neem aan dat GlasGarage vrij nieuw op de markt is qua glasreparatie ;)

Heatzone (Mark)

Ik heb wel eens gebruik gemaakt van carglas, ze kwamen gewoon op me werk langs op het te maken. Flexibel en snel een afspraak kunnen maken. Enige nadeel is sowieso dat een pitje altijd zichtbaar blijft...

vincent

is vaak toch vestiging afhankelijk of ze netjes werken heb ik het idee
ik persoonlijk ga liever naar autotaalglas hier in utrecht dan  maar dat kan ergens anders wel een vestiging zijn die het werk niet zo netjes doen dan hier 

matthew

Ik zou eerst eens vragen wat je verzekering zegt (als je daar voor verzekerd bent).
Want bij de 1 betaal je een eigen risico en de ander dan weer niet.

Ik heb gewoon bij de dealer laten doen, maar ook weleens bij een glas garant bedrijf vb http://anca.nl/index.php?naam=home

Wat zit er bij je in de buurt en heb je een goed gevoel bij.


J to the H (Jeroen)

#4
En als je gewoon WA verzekerd bent betaald je verzekering helemaal niks.

Maar wat ik wel eens gedaan heb is zo'n mannetje aangesproken die op de parkeerplaats van een Saturn, Mediamarkt, Gamma of blabla staat, en die heeft mijn sterretje (die in mijn ruit 8)7) voor ongeveer 20 euro gerepareerd.

Bij mijn vorige Megane heb ik m ff in de WA+ gegooid (Unive) en daar door carglass een nieuwe ruit in laten zetten (kosteloos in dit geval).
Oké, eigenlijk was dat sterretje nog te repareren, maar de beste meneer wou hem ook wel vervangen (hij krijgt zijn centen wel  Y)

Wat Matthew zegt klopt, als je WA+ of all-risk verzekerd bent, informeer dan goed of je een eigen risico moet betalen voor het vervangen van een ruit, volgens mij is een sterreparatie altijd volledig door je verzekering gedekt vanaf WA+.

Umpire (Robin)

Enorm goeie ervaring met Carglass gehad, zelfs een kadootje omdat ik 'mayor' op Foursquare werd!

{EDIT} Maargoed, dat is Haarlem.. Weet niet of alles hetzelfde is. Heb ook slechte verhalen over CG gehoord. Soort kwik fit, sommigen zijn eerlijk en doen hun werk, anderen niet.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

Lennart

Zelf goede ervaringen gehad met Autotaalglas!

Heb door hen mijn voorruit laten vervangen. Kwamen in de eerste instantie met een verkeerd ruit aan (Niet warmtewerend) en werd meteen gebeld naar het magazijn of het juiste ruit op voorraad lag. Binnen een uur stonden ze weer op de stoep om ruit te plaatsen. (locatie utrecht)

Daarnaast heb ik ook autoinbraak gehad (zijruitje ingeslagen). 's nachts werd keurig een noodruit geplaatst en de volgende dag bij Autotaalglas het definitieve ruit erin gezet.
Mijn achterbank hebben ze 2 keer gezogen en was nog nooit zo schoon geweest.

Niet onbelangrijk... De koffieautomaat op locatie Hilversum is prima en heb je tijdens het wachten een prima kop koffie en internet!!

Zoals al eerder in dit topic vermeld. Wanneer je WA+ of allrisk verzekerd bent, check eerst welke bedrijven er bij jou verzekering aangesloten zijn. Kan je een eigen bijdrage besparen !


assumption is the mother of all f*ck ups

Dante

CarGlass all the way! !-!
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

dennis1985

Ik ga voor mijn airco / glas / standkachel / dak en overige problemen naar Autoklimaat in Woerden.
Ze weten waar zij het over hebben en jarenlange ervaring!!!
dag CC....
halloTCe!!!

Rick Santbergen

Het is simpel werk. Doen ze alle 3 goed.

Roy (Coup a One)

Gisteren was het een sterretje, vandaag echter een door gebarsten ruit 8)7 iemand heeft bewust aan de ruit gezeten want de stomp afdruk was duidelijk zichtbaar ;( Carglass wilde de ruit niet melden met 1 sterretje (omdat er twee aanwezig zijn vervalt dus de dekking bij de verzekering) GlasGarage heeft ons daarin tegen netjes geholpen en wilde de ruit wel als sterretje met uitscheuren melden (het 2e sterretje vervalt daarmee omdat de voorruit dan toch al wordt vervangen) !-!

Daarin tegen vindt ik de reclames die Carglass extreem negatief want bij een sterretje moet u direct komen om erger te voorkomen Y inderdaad v.d. portemonnee van Carglass want die moet gevuld blijven ;)
GlasGarage heeft ons duidelijk laten zien dat erbij een sterretje echter nog niets aan de hand is omdat die vaak bij door de eerste laag gaat, niet door de folie en zekers niet door de tweede glaslaag v.d. voorruit. Wel had ik een enigenrisico maar dat is alles beter dan bij Cargalss de gehele ruit te betalen :) Komende dinsdag wordt het uitgevoerd _o_   

Dante

Gek. Ik heb altijd alles bij CarGlass laten doen & nooit problemen gehad... :dunno:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

J to the H (Jeroen)

Roy, dat ben ik niet helemaal met je eens, ik trek me er ook niets van aan dat ik al langere tijd een sterretje heb maar geloof wel dat niet vullen uiteindelijk tot scheuren leidt, dit om 2 redenen:

1: De ruit is minder goed beschermt, je hebt het zelf al over 2 lagen. met vochtig weer kan er water tussen de 2 lagen komen, en daarnaast bijvoorbeeld met kou, bevriezen, uitzetten en verder scheuren.

2: De voorruit draagt bij aan de stijfheid van de auto, dit betekent dat de ruit continu onder spannig staat. een beschadiging is een verzwakt punt, waardoor de ruit kan inscheuren.

De reclames van Carglass zijn absoluut hoogst irritant. en ja, de airco in de zomer en de verwarming tijdens wintersport haken goed in op de emotie van de consument (wie wil er nu gezeik hebben op wintersport), maar meteen naar een dealer rijden is inderdaad overbodig. Als je een keertje tijd hebt, laten vullen dat ding, en als ie uitscheurt.. ach dan is het als je geluk hebt alsnog gratis om een nieuwe ruit te plaatsen.

Die glasbedrijven willen zoals in Roy's  en mijn voorbeeld meestal wel een beetje creatief boekhouden. Het is voor hen ook extra inkomen.

Losballos (Ron)

Het is toch wel verstandig om de beschadiging zo snel mogelijk te laten herstellen, meer vuiligheid in de barst zorgt ervoor dat deze meer zichtbaar blijft na de reparatie, dus plak het wel snel af als je toch nog even wilt wachten met het laten maken, gewoon stukje plakband eroverheen.

Rozen zijn Rood
Mijn naam is Ron
Dit gedicht slaat nergens op
Magnetron


#RememberTheBuster

Roy (Coup a One)

#14
Gisteren de voorruit laten vervangen inclusief het opnieuw laten aanbrengen v.d. zonneband, eerst was het nog €70,= eigen risico (oude verzekeraar) ter plaatse bij het ophalen v.d. auto koste het me geen eigen risico !-!

Gezien Allians Allsecur is geworden en dus andere voorwaarden _o_

Nadeel dat GlasGarage wel op zijn website als zowel in een eigen folder in de filiaal kenteken graveren bij vervanging v.d. voorruit gratis hanteert niet na komt :neen: wel zeggen ze als er een kentekengravenring in de oude ruit heeft gezeten dan zullen ze deze ook gratis herplaatsen 8)7 vreemd waarom was hij dan niet aangebracht ;) 
Maar inmiddels heeft AutoTaalglas dat gratis aangebracht, wel met de afspraak bij een volgende barst, sterretje of ruitbreuk daar de ruit doen te vervangen (dat noem je dan toch service v.h. huis, terwijl GlasGarage €25,= in rekening wilde brengen voor die service) --

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev