Advertenties


Een andere auto......... DEEL 14

Gestart door matthew, 11 april 2013, 22:18:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark29

1800 is goed hoor in deze auto, 1600 is er ook veel dat is onderbemeten.
Als alles is aangepakt, dat is het een fijne auto, is dat niet, dan kan je inderdaad voor kosten staan.
Als hij net nieuwe achterasrubbers, stuurkogels, fuseekogels enz enz nieuwe type bobines heeft. Dan kan je een tijd vooruit.

Paul

De 1.8 heeft bijna altijd de denso bobines, die gaan eigenlijk nooit kapot.
Met een 1.8 kom je goed mee, ik vind hem meer vergelijkbaar met de meg2 1,6.
Mijn oude Laguna 1.8 uit 2001 haalde nog steeds 210 op de teller (en toen op 250.000km gezet)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

nielsjoh

Mooie wagen, veel geluk ermee!

Heb zelf een 1.6 16v in een Laguna gehad, welliswaar een hatchback die iets lichter is dan een station.

Het is zeker geen stoplicht sprinter maar echt onderbemeten vind ik niet, Laguna is ook geen auto om in te scheuren (daarom heb ik nu een coupe met de 2.0 16v gekocht)

En de 1.6 16v in de Laguna is vrij zuinig, maar misschien is een 1.8 nog wat zuiniger.
Ex: Renault Megane Coupe 2.0 8v 1998
Ex: Renault Laguna 1.6 16v 2003
Huidig: Renault Megane Coupe 2.0 16v F4R 2002

juul

Dank allen, hij is wel wat minder vlot weg bij het stoplicht dan mijn 2.0 8v megane, maar dat boeit me niet zo ben niet zo'n race monster.
Aangezien ik de auto nu net iets meer als 24 uur heb kan ik je weinig vertellen over wat er wel gedaan is en wat niet.
Wel is er vorig jaar maart een beurt uitgevoerd, kaartje hing in de auto, morgen even die garage bellen om te vragen naar historie etc...

Voor de rest zijn we tot nu toe zeer blij met de auto en Evi heeft hem ook goed gekeurd ;).

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Tedo op 16 februari 2014, 13:00:13
Heb je gelijk in. De auto's die nu nog rijden zullen of in de basis goede zijn, of goed herstelde.

Een 1.8 16V is in een Laguna ongeveer vergelijkbaar met een 1.4 16V in een Megane.
Dus jij weet het antwoord, Michiel.  ;)
En dan te bedenken dat je een Laguna II ook met een 1.6 16V kon krijgen.

Een V6 is leuker, maar dan zit je weer vast aan een automaat.

Maar wel een heel goede automaat, die je ook als tiptronic kan rijden! (en als er ooit een Laguna komt dan word het een automaat, maar nu vind een Twingo 2 in RS uitvoering ook weer leuk, dillemma's, dileema's (maar goed voor beide nu iig nog geen munten ;) )

@Juul gaat mij er ook niet om of je er stoplichtsprintjes mee wint, maar dacht dat jij er in de zomer ook je 2e huisje achterhangt?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Heb je al eens gereden met een twingo rs? Als je daarmee rijd, met een luxe uitvoering, met stevige stoelen, die is best vlot, en kan je flinke hoeken in bochten.
Als je daar een uur in rijd, heb je totaal niet meer het idee dat je in een twingo zit.

juul

@michiel klopt maar wat ik nu heb is een hele lichte, mag gewoon een witte plaat op.

Tedo

@ Michiel: mijn overburen hebben een Twingo RS cup, die eventueel weg mag.
Helaas driedeurs, anders had ik 'm ook wel gewild.

Roadkill (Michiel)

Tedo, ja leuk, maar geen munten nu voor een andere auto, en wat ik al zei, de vouwwagen mag er niet achter... :(
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Jeremy

Ben al een hele tijd niet meer actief geweest hier, maar wil bij deze nog wel even laten weten dat ik komende week mijn auto in ga ruilen voor een Mitsubishi Lancer sedan uit 2004.
Het is heel wat anders dan de Megane en misschien wel een stapje achteruit qua luxe, maar met oog op de toekomst leek dit mij een verstandige keuze aangezien er veel aan de Megane moet gebeuren in de nabije toekomst (nokkenasversteller, distributie, ophanging, remmen, banden)
Zal de Megane zeker gaan missen want ondanks de vele pech heb ik er toch 4 mooie jaren mee gehad, maar na de proefrit in de Lancer was ik wel gelijk verkocht... voelt degelijker, de gasresponse is veel directer en ondanks dat deze minder pk's heeft voelt de motor veel krachtiger. Moet alleen wel zeggen dat de Megane weer veel beter remt en wat steviger op weg ligt.

Hoe de Megane er nu bij staat:



De Lancer:



De Lancer heeft gelukkig ook genoeg potentie en zal zeker ook subtiel verfraaid worden  ;)

Tedo

Zonde, ik had al zo'n vermoeden. Succes met de Lancer. Het is weer heel wat anders.  ;)

Rogier

Zonde van de mooie cabrio, leuke velgen heeft die trouwens. Veel rij plezier van de lancer.

Dante

Ook hier een verandering in het wagenpark... Vandaag opgehaald !-!:


Als vervanging voor de Coupe die naar de sloop wordt gebracht... Noch m'n monteur, noch ik hebben nog zin om een bakwissel uit te voeren, dus...
De Sedan staat overigens in de verkoop. Daar komt uiteindelijk iets Japans met stuurbekrachtiging voor terug voor de vrouw...:D
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo

Een echte Nederlandse auto. Jij bent ook zo veranderlijk als de nacht hè? Veel plezier ermee.  !-!

Dante

Meh... :nana:
Toen m'n monteur de dag na het Polo Treffen bij een zwaar motorongeluk betrokken raakte & de sedan daags erna niet meer wilde aanslaan, was de wil wel een beetje weg om met beide Polo's door te gaan. Als dan vrouwlief ook nog eens aangaf op korte termijn een Japans koekblik met stuurbekrachtiging nodig te hebben, was de knoop makkelijk doorgehakt. Dus ja, toen ging ik maar eens snuffelen wat er voor rond de 500 aan aparte dingen te koop zijn. Tussen alle taxi's (Sorry Rebecca ;)) & Golfjes 2 kwam ik deze tegen. Met nog geen 109.000km gelopen in 24 jaar, airco & schuifkanteldak af fabriek geen verkeerde keuze.
Het is ook nog een CVT dus nooit meer schakelen :yay:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev