Advertenties


ipad in dash

Gestart door St3pHaN, 8 april 2013, 00:55:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

St3pHaN

Hey meganeriders,

Ik ben van plan om een ipad mini in mijn dashboard in te bouwen.
Nu zit ik te twijfelen of ik hem in het dubbeldin gat wil plaatsen of op het dashboard bij de klok.
Als ik hem in het dubbeldin gat ga zetten stuit ik op een paar problemen...
Waar laat ik mijn radio enz... En het gat moet vergroot worden..
Nu zag ik op internet dat er voor de megane 2 een console is die op het dashboard is geplaatst..
Op de plek waar de huidige klok zit zeg maar..
Je hebt gemotoriseerde die zelfs uit je dashboard komt.
Nu vraag ik me af of dit los ergens te bestellen is?
Ik vraag me ook af hoe dat plastic console heet omdat ik niet in mijn huidige console wil zagen wil ik er een bestellen of bij de sloop halen, zodat ik een beetje kan hobby-en met plamuur , polyester enz.
Ik weet nog niet hoe ik het precies ga doen, dus misschien kunnen jullie me op ideeën brengen.
Of zijn hier al mensen die zo iets al hebben ingebouwd?

Felix


rened

er zijn op google verschillende projecten van te vinden...
op youtube staan er ook wat filmpjes van.
Lijkt me ook een mooi alternatief, een ipad of android tablet is een stuk goedkoper als een deftige autoradio met die opties.
Alleen het conventioneel radio luisteren weet ik nog niet of dat gaat. Zijn er bv bluetooth radio ontvangers voor de ipad/tablet?

helaas is in het dash de ipad mini te breed, maar een 7" tablet zoals de kindle is wel pas te maken.

Tedo


Felix

Volgens mij zijn er ook dubbel DIN radio's met Android. Ik heb verder geen ervaring met die dingen, wel met chinese tablets, en die kunnen nog wel eens twijfelachtig werken. Als je er een aanschaft zou ik dus goed letten op ervaringen en welke hardware er is gebruikt.

St3pHaN

Klopt een 7 inch tablet is een stuk makkelijker omdat de dubbeldin dezelfde maat heeft, ik heb al veel projecten gezien op YouTube.
Maar niet in een compacte auto/dashboard als de megane, de ruimtes zijn zeer klein.
Inbouw vind ik veel mooier dan een zuignap tegen je raam!  :D
Ik ga vandeweek naar een sloop megane om toch het middenpaneel te halen om daar een beetje mee te hobby-en.
Ik stuit dan op een probleem, waar laat ik in godsnaam de radio.
Ik heb niet de standaard radio en geen stuurbediening...

Dante

Waarom gebruik je die tablet niet als radio..? :dunno:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

St3pHaN

Citaat van: Tedo op  8 april 2013, 08:31:43
Bedoel je zoiets?:

http://trendcar.ru/product/winca-a138n-renault-megane-2/

Inderdaad zo iets, maar dan alleen het paneel...
Als de unit los te koop is maakt dat een stuk goedkoper dan een unit compleet met systeem...
Dit lijkt me wel het makkelijkste om mee te werken.

St3pHaN

Citaat van: Dante op  8 april 2013, 10:23:16
Waarom gebruik je die tablet niet als radio..? :dunno:

Dat doe ik in principe nu al met behulp van de CarComm Dock inc aux via de lightning adapter. ( geluid en opladen tegelijk)
Maar ik zit ook nog met me sub enz... Die ik alleen via de headunit kan aansluiten..

rened

dat is het probleem niet, op de headfone aansluiting van de ipod je versterker aansluiten.
Dan moet je alleen een 6 kanaals versterker kopen omdat de voorste boxjes ook versterkt moeten worden.
Enkel fm radio ontvangen lijkt me nog lastig.
Voor android zijn er ook van die programmatjes die dan gelijk een CAR sterio user inferface hebben, dus met bluetooth bellen, navigatie ed,
weet niet of dat er voor apple ook is?

St3pHaN

#10
Het zou in feite mogelijk zijn, al moet ik wel zeggen dat Android makkelijker is en meer open source is.
Via de dockconnector zelf werken is denk ik toch iets fijner omdat deze geluidsignaal en voeding geef aan de device wat dus een kabel minder is.
FM Radio vind ik niet zo heel belangrijk omdat ik vrijwel altijd me eigen muziek luister.
De projecten die je op YouTube zie, zijn allemaal vrij grote dashboards met veel ruimte waar je dus makkelijk iets kunt bouwen met behoud van je huidige headunit , dat is met de Megane toch wel andere koek.
Idee van je is eigenlijk niet zo gek, alleen zijn de geluidsinstellingen bij Apple vrij bagger, met een goede headunit ken je veel fijner afstellen.

Dante

FM..? Zorgen dat je een Data-SIM in je tablet doet & je hebt zowat alle radiozenders & streams van de wereld !-!

Zo luister ik geregeld Italiaanse radio of live voetbalwedstrijden... :D
Gratis, nou ja, binnen m'n databundel dan...
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Rogier

Moet je wel een flinke databundel nemen om dagelijks internet te kunnen streamen.

St3pHaN

Streamen is inderdaad geen optie :p
Zit met me telefoon elke maand erover ( 1,5gb ) hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet ik stream niks , maar toch is er iets wat veel data verbruik.
Het ipad idee is puur omdat het mooi is , het is de 3G model dus met navigatie..
Alleen om het idee uit te werken is andere koek.
Als ik de huidige radio op een andere plek kan plaatsen dan ben ik eigenlijk al een heel eind.
Maar waar moet je die in godsnaam wegstoppen , er is al zo weinig ruimte..

rened

heb een keer 10min radio gestreamed, gelijk mn (zakelijke)databundel op...
dus om dan 2 uur per dag in de auto te streamen.... en anders kun je geen koen en sander meer luisteren :)

radio in dashbordkastje maken? of eronder hangen? valt best mooi weg te werken hoor, en kabels zijn dan ook niet te kort.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev