Advertenties


Deur afdekstrips rubber

Gestart door jcavanhees, 6 april 2013, 20:17:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jcavanhees

Ik heb onlangs een Renault Megane Cabrio 2.0 16V, bouwjaar 2000 gekocht. De twee deuren zijn bij de ramen afgedekt met een rubber strip. In deze strip is staal (ijzer) verwerkt. Deze rubber strips zijn gaan uitzetten door de corrosie van het daarin verwerkte staal. De strips zijn gemakkelijk los te maken en naar mijn idee vervangbaar voor nieuwe strips. Ik heb kunnen zien dat aan de bovenzijde van de deur (onder de rubber strip) geen roestvorming aanwezig is.
Kan iemand mij wellicht melden af deze strips nog te verkrijgen zijn, hoe deze strips heten en waar ik deze strips kan kopen?

Dante

Sloop of als je geld teveel hebt, de dealer..? :dunno:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

J to the H (Jeroen)

zijn er megane 1's die deze kwaal niet hebben?

Karin


Dante

Moet zeggen dat mijn Break er heel weinig last van heeft... Maar wel last dus... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

BadEend

#5
Ik heb er ook last van. Grote kans dat de strips van sloop auto's hetzelfde euvel vertonen.
Dus of nieuw kopen of zelf iets fixen.

matthew

Nieuw zitten ze in een complete set met raamrubbers en is vrij kostbaar.

Ik heb destijds bij mijn coupe wel gewoon voor links en rechts nieuwe gekocht.

Tedo

Worden die dingen geen raamlikkers genoemd? Op mijn R19 had ik hier ook last van, en bij de dealer nieuwe besteld. Daar kwam men toen met die naam.

matthew


J to the H (Jeroen)


matthew

Nee, dat is het raamrubber, de raamlikker is de liggende en daar komen altijd de roestvratjes op.

Tedo

Is het niet meer oxidatie (want het leek mij dat er aluminium in zit, bij de R19 in ieder geval)?

J to the H (Jeroen)

Ik ziet het regelmatig rond het hele raam, op diverse plekken.

maar anders zouden ze hier dan wel bij moeten liggen  ;)

Maar helaas zijn deze voor achter..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev