Advertenties


Controleren distributiesnaar

Gestart door Han S, 2 april 2013, 19:28:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han S

Heren van een goed leven, het voorjaar is in aantocht. Mijn zoon heeft een Megane Coupe van 1996 met een 2 liter motor en ik weet niet wanneer de snaar is vervangen. Is er een mogelijkheid om de snaar te controleren? Kan ik hem ergens bekijken?

Alvast bedankt.

J to the H (Jeroen)

Zit er nergens in de motorruimte een sticker met een km-stand?
Of staat er niks met stift op de carrosserie geschreven?

Roadkill (Michiel)

kilometer stand? qua jaren zal ie er tussen in zitten. Maar persoonlijk neem ik in zo'n geval geen risico en zou hem laten vervangen (altijd goedkoper dan eventuele motorschade
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Han S

Om jullie Renault hartjes een plezier te doen: hij heeft 220.000 km gelopen, maar loopt als een nieuwe en eigenlijk loopt hij mooier en stiller dan mijn Peugeot 206 met maar 43.000 km op de teller. Ik vroeg me alleen af ofe er een simpele manier is om de snaar te kunnen bekijken, een gaatje of een luikje ergens. Ik heb een endoscoop.

Er staat nergens iets geschreven of een stickertje en in het onderhoudsboekje vind ik ook niets. Dit autootje is een groot plezier, gaat als een raket en nadat ik de lambda sonde heb vervangen loopt het als een droom. Starten is niet normaal meer, de motor gaat geen slag rond of hij loopt al.

Hoe ze dat bij Renault flikken is me een raadsel, maar de oude viertjes liepen als prachtig, de oude Estafette die ik had liep ook geweldig mooi en deze oudere Megane doet er niets voor onder.

matthew

Al haal je een kap weg om de distributie te bekijken, dan nog kun je niet goed genoeg oordelen hoe lang deze nog mee zou kunnen.

Het is van belang dat je weet wanneer het is gedaan. Mocht dit niet te achter halen zijn en je wilt de auto nog wel een tijdje rijden, zou ik hem zeker vervangen.
Dan hoef je je daar niet meer druk om te maken.

Han S

Ik neem aan dat de bovenste motorsteun er dan af moet zodat je de hele kap kunt verwijderen?

matthew


Han S


Jacques

#8
Deleted

Han S

Jacques, ontzettend bedankt, je bent een held!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev