Advertenties


Waarheen met de gastankdop als je een ander achterbumper erop zet??? Spoed!!

Gestart door Guido, 22 mei 2005, 12:38:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

coupe-monte-carlo

Citaat van: Edgar op  1 juni 2005, 23:10:53


Enige waar ik nog mee zit is dat ik alle schroeven los heb gehad, maar nog steeds die 2 delen niet uitelkaar krijg..  ???

nu begrijp ik wat je bedoeld , ik snap er ook geen hol van, dus heb het maar gesloopt :)
volgens mij is het de bedoeling gewoon de slag los te koppelen, mja die van mij is zo verroest, k twijfel of dat goed gaat, en daarbij heb ik niet graag dat binnen 2 seconden mijn tank leeg is.


Edgar

Gesloopt en een nieuwe erop gedaan?? En als je een nieuwe erop hebt gezet waarvandaan en voor hoeveel?

coupe-monte-carlo

mooi, dan ga ik dat maar even proberen.
zal alleen een nieuw kunststof stuk moeten kopen, waar de zooi aan vastzit in de bumper,
zou dit gewoon bij een garage te verkrijgen zijn? of dealer?

heb de nieuwe bumper nog niet gemonteerd, de oude wel gedemonteerd, na een halve middag aan het kloten te zijn geweest, met die gasaansluiting


coupe-monte-carlo

inderdaad  ;D
heb de bumper er nu eindelijk op zitten, maar had wel een paar uur eerder klaar kunnen zijn, als ik geen gas zou hebben   :-\
k ben nu alleen bang dat ik niet kan tanken, mja dat zie ik dan wel  :)

Edgar

Ik kan tijdelijk ook geen gas tanken maar hij is nog vol... Vanmiddag en morgenmiddag even langs mijn automat vrienden en dan kijken of hun weten hoe je dat netjes los moet halen zodat ik het er weer op kan zetten. Meteen even een gat maken in de nieuwe bumper en dan is het spuiten maar....

coupe-monte-carlo

ik laat de mijne eerst even een tijdje op spanning ziten, aangezien er veel kracht bij te pas kwam, om hem te monteren. heb hem b.t.w ook uit enschede gehaald.

Edgar

De mijne is nu zo een beetje pas. Alleen moet ie nog in een goede grondlaag gespoten en dan mooi opgeschuurd en mooi afspuiten...

Edgar

De gasvulopening in de bumper kun je op de volgende manier verwijderen c.q. verplaatsen:

-Achter de bumper loopt een slang naar de vulopening, hieraan zit een moer welke je eerst los moet draaien.
? *Lukt dit niet vanwege roest, even goed inspuiten met WD40 en dan gaat het goedkomen.
-Vervolgens draai je alle schroeven rondom de vulnippel los en de schroeven aan de binnenzijde van de bumper.
-Nu kun je de 2 zwarte plastic delen van elkaar af trekken en is je vulopning los.
-Het gat opmeten wat er nu ontstaan is dan weet je meteen de diameter voor het gat in de nieuwe bumper.
-Deze met een 7-gaten boor erin maken.
-Vervolgens de 2 plastic delen weer monteren met de gasnippel en vastdraaien op de slang naar de gastank.

En zo moet lukken.

PS Schrik niet als er een beetje gas ontsnapt bij het losdraaien van de moer dit is alleen het beetje wat nog in de slang zit en de
? ? ? tank heeft zijn eigen beveiliging tegen leeglopen aan de verkeerde kant.

coupe-monte-carlo

 :D

ps: die 7gatenboor vind ik niet echt fijn werken hiermee, de dremel daarintegen 10 keer beter, kostte wel wat tijd , maargoed........

Cor

inderdaad een hele mooie oplossing maar je gastankdop moet echt aan de buitenkant van je auto komen
anders komt je auto niet door de apk heen

maatje van me had dit probleem 

Rmc_Jelluh

midden in de achterbumper.. is maar idee..

ik ben zelf nog steeds op zoek naar een andere aan sluiting wel op de originele plaats maar eentje die minder opvalt..

nu heb jij het voordeel dat je (nog ) niet vast zit aan een gat met diameter.. dat er bij mij reeds in zit.. maar je zou kunnen denken aan doppen voor pvc buizen (pijpen) die draai je erin dus valt ie al minder op en dan ff in de kleur spuiten ..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev