Advertenties


Raspend geluid vanaf vliegwiel?

Gestart door Tedo, 20 maart 2013, 22:04:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karin

Balen man. Zulke kosten zit je ook niet op te wachten.

Heatzone (Mark)

Dat is erg zuur Tedo!

Ik vraag me dan af, die bout moet ergens vandaan komen toch? Die wordt niet gemist op de plek waar hij vandaan komt?

Tedo

@ Karin, niet echt nee. De teller staat voor 2013 nu al op 1800 euro, en dat pas voor één auto. Maar ja: dat hoort óók bij autorijden.

@ Mark: als ze kunnen achterhalen waar de bout vandaan gekomen is, horen we het nog. De versnellingsbak wilde trouwens nauwelijks loskomen.

Karin

Tedo, kan ik je een handje geven, voor mij staat het dit jaar op 1600 euro.

Roadkill (Michiel)

Ah het was dus gelukkig iets kleins (maar dan jammer genoeg met grote kosten ;) )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Tedo

Tsja, de bak moet er voor uit. Dat veroorzaakt de meeste kosten. En als het dan toch los ligt, maar gelijk koppeling en drukgroep vernieuwen.
Ik ben wel blij dat ik er nog maar een paar honderd meter mee heb gereden nadat het gebeurde.

Dante

Vergeet je druklager dan niet meteen mee te vervangen... ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Tedo


matthew

Balen Tedo.

Bout kan er van boven af wel tussen vallen op maar 1 plek en dat is bij de bpd sensor.

Dus dan zou je daar in de buurt een bout moeten missen. Denk daarbij aan een bout van bdp sensor zelf of van thermostaathuis.

Een bout van de versnellingsbak zelf geloof ik niet in.

En zoiets gebeurd echt zelden, we hebben 1x een nieuwe auto gehad die na paar honderd kilometer de motor stuk had.
Oorzaak er zat een boutje in de motor die er niet thuis hoorde, foutje in de fabriek.

Tedo

Net terug van de Ardennen, maar we hebben de sedan vrijdag weer rijdend kunnen ophalen. Er was een bout uit de drukgroep losgeschoten of afgebroken, en in het vliegwiel terecht gekomen. Deze werd door de bout langzaam van zijn tandjes ontdaan (ik heb het gedemonteerde vliegwiel mogen zien).
Zoals Matthew al zei: puur pech, komt zelden voor.


Er zit nu een vliegwiel van een demontage auto in (scheelde aanmerkelijk, en voor een vliegwiel maakt het niet veel uit), en een nieuwe koppeling en drukgroep. Onderweg naar huis had ik het idee dat de auto lichter koppelt en beter schakelt dan daarvoor. De bak is er natuurlijk ook onderuit geweest, en misschien zat die daarvoor toch ook niet helemaal lekker. Maar hopen dat de pechduivel nu iemand anders kiest...

matthew


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev