Advertenties


Parrot Unika aansluiten megane CC 2006

Gestart door Lennart, 19 maart 2013, 21:23:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lennart

Hi all,

Sinds afgelopen weekend ben ik trots bezitter van een Megane CC.
Jaarlijks maak ik toch wel wat kilometers en heb dus direct mijn Parrot MKi9200 overgezet van mijn "vorige" auto.
Werkt weer helemaal prima.

In mijn vorige auto had ik ook een Parrot Unika. (extra box om de stuurbediening beschikbaar te maken voor de parrot)
Ook deze wil ik in m'n Megane zetten.

Nu loop ik tegen het volgende aan:
Ga ik op de Parrot site kijken onder updates voor de MKi9200, lijkt het erop dat de auto geschikt is voor de Parrot Unika.
(zie schreenshot)


Echter, als ik kijk op het Parrot Unika gedeelte, lijkt het erop dat mijn bouwjaar/versie auto niet geschikt is.
(zie screenshot)


Wat is nu mijn vraag:
Wie heeft ervaring met de Parrot Unika en Renault en weet of dit mogelijk is?
Daarnaast ben ik benieuwd of iemand weet welke kabeltje op de auto radio de can-High en Can-low is.
(deze zijn nodig om met de stuurbediening de parrot aan te sturen)

Ben benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen !
assumption is the mother of all f*ck ups

Lennart

#1
Beste forum genoten,

Hierbij een update met betrekking tot Parrot Unika en Renault megane 2006 (met een update list radio).

Na wat speurwerk op internet ben ik gaan uitproberen en... Het werkt!!!!
Maar daarbij houdt het wel op, want GOED werken doet het niet!!


Wat heb ik gedaan:
Eerst twee kabeltjes gemaakt.. (Maakt 't testen namelijk een stuk makkelijker):


daarna de Unika box aangesloten op de parrot en getest wat CAN-High en CAN-Low is (met wat hulp van internet)



De dip-switch setting die als enige werkt is "0010":


Na het initialiseren van de parrot unika, start alles netjes op en werkt de "stuurbediening",,, maar:
- Harder en zachter werkt als "opnemen" en "gesprek afsluiten" knop op de parrot afstandsbediening.
- De scroll wheel werkt als vooruit achteruit..
- de knoppen bovenop werken hetzelfde als "harder" en "zachter" op de stuurbediening (dus opnemen en gesprek afsluiten)

Kortom, volume regelen kan niet en veel functionaliteiten die met de afstandsbediening wel kunnen werken ook niet (scherm dimmen enz)

Mocht je dus overwegen een Parrot Unika in je renault van 2006 in te bouwen.... Ik raad het af  8)7

Ik heb mijn Unika box er weer tussenuit gehaald en dus gekozen voor alleen de Parrot.

assumption is the mother of all f*ck ups

Timelord

Bedankt, dan kan ik dat als optie schrappen.

Als ik het echter door een inbouwbedrijf laat inbouwen, dan is het dus beter om het schriftelijk vast te laten leggen dat het echt 100% werkt en anders volgt er geen betaling ?, of herstelling van de oude toestand.

Lennart

In dit topic gaat het over een megane II (phase 2).
Als ik mij niet vergis zou de Unika wel werken op de Meg III, maar niet op eerdere modellen..

Als er een inbouwer denkt het wel te kunnen, zou ik het hem zeker laten proberen. Maar laat inderdaad wel vastleggen dat, wanneer het niet werkt, je niet voor de uren van inbouw unika en de Unikabox hoeft te betalen..

Nogmaals, de parrot werkt prima, maar geloof niet dat hij de unika wel werkend krijgt.
(Mocht het wel lukken, hoor ik het uiteraard heel graag!!!!!!)
assumption is the mother of all f*ck ups

Timelord

Ja ok. Ik heb inderdaad de III (2010).

Het probleem is, dat mijn ab het meer niet dan wel doet, ook al heb ik tig keer de batterij vervangen.
Ik wil gewoon van het gezeur af. Een nieuwe ab is echter wel goedkoper dan een Unika+inbouw, maar
ik ben er bang voor dat het probleem na verloop van tijd weer optreed bij de ab en zo wordt wéér een nieuwe ab uiteindelijk duurder dan een Unika.

Vanaf het begin (ook aangegeven bij de garage, zonder resultaat(logisch)), geeft de cdspeler onwillekeurig errors bij het afspelen van een mp3 cd.
Maar goed, ik ga het toch maar weer eens proberen met een cd, want dan denk je dat je met een stickje vol je hele vakantie andere muziek hoort, maar
uiteindelijk hoor je steeds hetzelfde (soort Radio10). En dan een haperende ab, die (onder het rijden) het doorspoelen ook niet echt vergemakkelijkt, dat is het ook niet.

Monteur merkte trouwens op: die mp3-cd is zeker een gebrande ?

Ik heb hem eens aangekeken en gevraagd: waar koop ik dan geperste mp3 cd's ?  :D :D :D :D :D

Lennart

#5
Dat de AB van de Parrot slecht is, is een feit .
heb in 3 auto's de Parrot MKI9200 gehad, en bij alle drie was/is de AB van de parrot niet optimaal!!
Nieuwe batterij helpt inderdaad wel wat, maar is niet baanbrekend!
Ik heb het gevoel dat de Bluebox redelijk gevoelig is voor alle electronica. Aangezien deze vaak in middenconsole (onder de autoradio) ingebouwd wordt, hier dus redelijk hinder van ondervindt.

Ik weet niet hoe handig jij zelf bent, maar ik heb mijn unika box nog liggen. Je zou eventueel eerst zelf even kunnen testen of het resultaat op de stuurbediening is wat jij er van verwacht.

In iedergeval geeft de website van Parrot Unika aan dat de Unika box goed werkt op de Meg. III.
Wat ik wel zag is dat de unika bij Renault werkt op Mode A,
Dat betekent dat alle functies van de parrot over 4 knoppen verdeeld worden.
(Mode B is 5 knoppen, Mode C is 5 knoppen en D is 7 knoppen)
Dus je stuurbediening kan wel meer knoppen hebben, maar met slechts 4 knoppen kan de de parrot besturen.
Dat betekend dus een aantal combinaties uit het hoofd leren :D

Daarnaast kan je met de afstandsbediening dingen die ik nooit met de stuurwielbediening heb gekund. (Opel op Mode B)
VB: Het switchen tussen dag en nacht verlichting van de parrot (lang ingedrukt houden van de ronde knop)
ook het schakelen tussen de hoofd-telefoon (lang ingedrukt houden van de bel knop)

Uiteidelijk vond ik de Unika een fantastische aanvulling voor de parrot (en mis het nogsteeds). Prima om te schakelen tussen nummers, snel bellen of volume aanpassingen. Maar Heb wel altijd de afstandsbediening erbij gehouden om snel iets op de parrot op te zoeken
(unika is toch een stuk langzamer)
assumption is the mother of all f*ck ups

Lennart

lieve moderator.. Kan je dit berichtje weghalen.. Verkeerde knopje ingedrukt..
En ik kan mijn eigen berichtjes niet verwijderen..

Thanks  8)7
assumption is the mother of all f*ck ups

Timelord

Het belangrijkste is het vooruit en achteruit door kunnen drukken van een nummer. En de pauzetoets.

Ik ben wel handig, bouwde vroeger zelf radio's in, maar sinds ik nieuw rij niet meer eigenlijk.
Ik woon in het Oosten des lands.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev