Advertenties


claxon kapot

Gestart door SandyBlueCali, 17 maart 2013, 17:36:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SandyBlueCali

Goedemiddag,

Ik heb een probleempje met mn megane cabrio van 97. De bedrading van de claxon is afgebroken. Ik moet denk ik de airbag en het stuur eraf halen wil ik het weer vast krijgen. maar de vraag is, hoe krijg ik de stekker van de airbag los? En welke torx voor het stuur? EN hoe vast te solderen in die zwarte ring achter het stuur?

Ik kwam helaas niet verder dan dit;



Kan iemand mij tekst en uitleg geven? Kan het ook niet vinden op het forum.

mark

De torx bout is maatje 45 of 50

Ik denk niet dat deze airbag lint nog te solderen valt, dus dat word dan een nieuw lint

Er zal wel iets van een clipje in de airbag stekker zitten, als je die uit trekt dan kan je die stekker los halen
Haal wel de massa van de accu los en laat dit zo staan voor 20 minuten voordat je aan de airbag begint te prutsen, zodat je zeker weer dat er geen stroom op staat of laat het bij een garage doen als je er niks van af weet. Het zou natuurlijk zonde zijn als er ongelukken gebeuren.  !-!

(niet vervelend bedoelt hoor, maar het gaat natuurlijk wel over je eigen veiligheid  ;) )

J to the H (Jeroen)

Die oranje stekker op de airbag module kan je loshalen, gewoon een beetje wrikken, maar probeer hem zo recht mogelijk naar achteren te trekken.

Ook ik zou de accu eerst loskoppelen.


JB

Of ander stuurtje erop voor 30 eurie!!!

mark

Ja maar het lint is stuk dus een nieuw stuurtje gaat ook niet helpen  ;) Hij heeft een nieuw lint nodig.

JB

Of een compleet stuurtje incl airbag en alles....

mark

Ja dan lukt het natuurlijk wel  !-!

matthew

Het lintjer zit in de draaibare doorvoer, dus met een nieuw stuur en airbag heeft die nog niks.

Hij heeft alleen een draaibare doorvoer nodig.

mark

Ja inclusief alles dus ook het lint  !-!

J to the H (Jeroen)

Wat Matthew zegt.

Alleen de 'CLOCKSPRING' vervangen en je bent klaar.





EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev