Advertenties

Foutmelding Help wat is dit ben ten einde raad!!!!!!

Gestart door kale, 9 maart 2013, 09:43:09

Vorige topic - Volgende topic

kale

De fout melding die ik op mijn dashboard krijg is het volgende df772 en dan krijg ik een inspuitingdefect en het rode lampje stop de auto maar ik kan gewoon door rijden er gebeurd helemaal niks hij stotterd niet hij vertraagt niet wat kan dit zijn mannen wie heeft hier ervaring mee ?

Hij is bij de garage geweest brandstoffilter vervanhen de injectie nagekeken aan de computer gehangen.

Het gaat om een megane uit 2005 een 1.5 dci met 196000 op de teller.
Een fijne auto alleen dit word erg irritant en ik weet het niet meer.
Wie kan mij helpen met dit probleem?

Roadkill (Michiel)

Wat voor storigen zijn er bij de dealer uit gekomen dan?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Heatzone (Mark)

Als het goed is als de auto een foutmelding geeft en het probleem is verholpen dan moet de foutmelding verwijderd worden toch? Heeft de dealer dit wel gedaan?

En wat waren de klachten voordat het brandstoffilter vervangen was?

kale

Voor het vervangen van de brandstoffilter gaf de auto ook diezelfde storing aan en erna nog steeds.
Ik ga hem of naar de dealer brengen of naar carrec in soest
Ik ben het nu zat ik wil hem in de verkoop doen maar dan moet hij wel perfect zijn.

Roadkill (Michiel)

Ik  vraag me dus eigenlijk af waar de auto is uitgelzen, komt bij mij niet over als zijnde dealer want die wist dan ook de melding wat Mark al aangeeft.

En even serieus na 1 storing ben je een auto al zat? Ben benieuwd naar je auto historie dan :D
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

J to the H (Jeroen)

Citaat van: Roadkill (Michiel) op  9 maart 2013, 14:20:32

En even serieus na 1 storing ben je een auto al zat? Ben benieuwd naar je auto historie dan :D

Italiaans, dus hij zou al wel gewend moeten zijn aan storingen.

Maar ik denk dat hij gewoon de auto zat is, en niet alleen de storing.. Hij heeft m ook alweer een jaartje.

matthew

DF772 zal niet op het dashboard gestaan hebben.

Als je een rood storingslampje hebt branden is het niet verstandig om door te rijden, omdat je dan eventueel meer stuk kunt rijden.

Even naar de dealer rijden voor exacte storing beschrijving,want storing inspuiting kan van alles zijn.

BadEend

DF772 drukregeling: parameter bij maximumstop

Er is dus iets mis met de brandstofdruk.

Er hoort nog wel een zogenaamde DEF code bij die aanvullende informatie geeft.
Laat eerst de foutcode wissen en als de klachten weer optreden laat hem dan uitlezen bij de Renault dealer.

kale

Ja even een update ik kom net bij de dealer vandaan die heeft mijn megane uitgelezen.
De code df025 daar staat achter diagnose verbinding voorgloeikastje
De code  df053 daar staat achter functie drukregelaar.

Voorals nog zodra de auto de foetmelding aan geeft gebeurd er helemaal niks de verstuivers zijn al nagekeken mankeert niks aan er is een nieuwe brandstoffilter geplaatst helemaal ontlucht mechanisch mankeert er niks aan.
iemand een idee ?

Ik wil de auto verkopen namelijk omdat ik al een ander heb .

BadEend

DF053 geeft een foutmelding aan van verstuiver cilinder 2.
Waarschijnlijk een defecte/lekke verstuiver met een te grote retouropbrengst.
DF025 wil zeggen dat er een defecte voorgloeistift is.

Als ze de foutcodes gewist hebben en ze komen weer terug is er toch iets niet goed.

kale

Kijk en dat is het hem nou ze hebben niks gewist
Ze zeggen tegen mij dat als ze gaan zoeken het een duur verhaal gaat worden ja dat snapt een kind ook nog wel maar ze zijn niet echt eerlijk want wat jij me nou verteld daar kan ik wat mee maar ik ga niet terug naar zogenaamde echte dealer want die bestaan naar mij idee niet meer alleen maar zakkenvullers want ze praten het geld uit je portomonee .

kale

En nog een vraagje is het ook niet zo dat als je de accu pool er afhaalt en na 5 minuutjes er weer opdoet dat de foutcode dan ook weg is of is dat een fabeltje?

BadEend

Accu 15 minuten loskoppelen is ook een mogelijkheid.
Universele garages kunnen ook foutcodes wissen en uitlezen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev