Advertenties

Uitlaatsysteem Renault Megane II

Gestart door Kikkertje, 6 maart 2013, 07:11:19

Vorige topic - Volgende topic

Kikkertje

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw op het forum en heb gelijk een brandende vraag. Ik zal me eerst ff voorstellen. Ik ben Michael en woon in Fijnaart. Aanstaande zaterdag kan ik mijn Renault Megane II Phase II Tech-Line uit 2008 ophalen. Ik wil natuurlijk een mooi geluid krijgen met een andere uitlaat. Nu heb ik al wat op het forum gelezen en op google, maar word er niet echt wijzer van. Hoe zit het met een katvervanger en de apk? En waar kan je een katvervanger bestellen? En de middendemper wil ik ook vervangen, ipv de katvervanger als die apk afkeur is, maar waar kun je zo'n middendemper vervanger of soundpipe kopen? Er komt natuurlijk zo ie zo een andere einddemper op. En wat is de meerwaarde aan koppel en pk van een katvervanger, middendemper vervanger en einddemper? Sorry als het toch ergens op het forum, want heb dan gewoon niet goed genoeg gezocht.

Alvast bedankt voor de reacties !

Groeten Michael

Felix

Hoi Michael, welkom.
Wat voor motor ligt er in? Weet niet of dat veel uit zal maken, maar ben vooral benieuwd :D

Kikkertje

Er ligt een 1.6 16V in met 110 pk.

Roadkill (Michiel)

Laatst bij wheeler dealers een Subaru impreza met een ander luchtfilter en andere uitlaat gezien op de rollenbank, die had dus minder pk en koppel dan met de standaard set up..... Kat vervanger zou ik niet doen, zet er dan een sport kat onder, wel van een dan als goed bekend staant merk. Uitlaten heb je keus genoeg in, van Sebring tot custom made, tot aan home made met van die universele componenten waar je een complete uitlaat van in elkaar kan mecanoën
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Kikkertje

Ja die uitzending heb ik ook een keer gezien ja. Maar waar kun je een sport kat bestellen? En is dit voor de apk geen probleem?

Christian de Vriend

je kan eventueel een sport eindemper nemen met een elektrisch bediende
klep,daar rij ik en erwin (ook megane 2 techline rijder) ook mee

je kan dat gerust alles weg halen,echter adviseer ik wel de midden
demper te laten zitten,als die weg is,word het wel TE veel lawaai.

de elektrische klep kan je met een afstandsbediening open,half en dicht
zetten,het blokeerd niet de uitlaat,de uitlaatgassen gaan dan door de
isolatie heen,op deze manier kan je lekker brullen maar als je ff
stil wilt zijn,gooi je de klep dicht.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Kikkertje

Ja ik heb me schoonvader daar weleens over gehoord. Maar wat zijn daar ongeveer de kosten van?

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Hier een video met mijn uitlaat, ik demonstreer hier de klep dat in mijn einddemper zit, let wel mijn geluid is nu wat beschaafder met een andere middendemper zoals Chris mij toen heeft geadviseerd.

Ik heb er ook een andere kat onder zitten van een Nissan Skyline, en daar mee begon de leuke ellende! Hij knetterd!!!!  !-! :q
mijn gehele uitlaat vanaf de spruitstuk tot einddemper is 2,5" dik.
de midden demper die ik er op heb laten zetten is ook van die diameter, doch de flow is het zelfde gebleven hetzij dat het geluid gelukkig niet meer op een Honda lijkt.
ik heb ook een Katvervanger en daarmee merk ik dat ik boven in de toeren meer effect heb, met de kat juist weer andersom!

by the way, mijn auto is te koop!  ;)
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Kikkertje

Ja ik had je fimlpje al gezien en vind het geluid echt mooi. En als je dan met die demper het geluid zachter kan zetten zeg maar dan is het echt geweldig. Maar waar heb jij die uitlaat gehaald en tegen welke kosten? En heb je nog veel aan moeten passen aan die kat van die skyline of paste die rr zo onder?

[EDIT] Geen berichten direct boven jouw bericht quoten svp :police:

Karin

Kikkertje, een tip. Met antwoorden op een voorgaand bericht hoef je niet te quoten. Dat is alleen handig indien bladzijde geleden of in een ander topc.

Christian de Vriend

Ik zou eens contact opnemen met Tuninghouse,wellicht is dit bedrijf ook sponsor van de RMC,erwin en ik hebben dat daar laten doen
mocht je het te ver vinden om te rijden,dan kan je allicht wel de demper daar los bestellen.

demper (met afstandsbedieningen,schakelkastje en complete demper) zat als het goed is rond de 200 euro
wees ook niet bang dat die klep blijft hanger,zeker als je het een beetje vet houd,heb je er lang plezier van.
ik heb hem 3,5 jaar onder mn auto gehad,zonder enige problemen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Kikkertje

Na weer wat verder zoeken op google heb ik een universele sportkat gevonden van powersprint. Weet alleen niet of deze er onder past. Deze is het http://www.nltuning.nl/virtuemart/rvs-uitlaat-onderdelen/rvs-sport-katalysator-200-cpsi/

Heb de volgende set up in me hoofd: sportkat - middendemper - einddemper met klep.

Heb tuninghouse een mailtje gemaakt dus ben benieuwd.

Roadkill (Michiel)

Ga nou niet voor een universele, haal meteen een goede...
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Kikkertje

Ja ik kan er weinig over vinden voor een megane. Heb jij misschien een website waar je die kan bestellen?

keesos

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev