Advertenties


klets maar raak DEEL 198

Gestart door Dennis Postma, 1 maart 2013, 19:02:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Postma

Het geld groeit me niet op de rug. :q

Rogier

Dat is nou jammer, toevallig ook geen geldboompje in de tuin staan ? en anders een leuk geschenk voor papa zodra de kleine er is.

Dennis Postma

Haha, nee helaas.

Ik vind het gewoon een geinig ding. Qua actieradius zou de Twizzy wel voldoen voor het woon-werk verkeer in mijn geval. Maar qua top snelheid voldoet ie niet. Een groot deel van de route bestaat uit 100 km/u wegen (n50 & a28 bij Zwolle). Het 'topmodel' van de Twizzy gaat maar max 80 km/u.

Tedo

Voor mij zou een Twizy wat dat betreft wel kunnen, alleen; hoe breng je er voor werk twee kids mee naar school? Maar er komt een tijd (en die maken we hier allemaal nog mee) dat iedereen elektrisch rijdt.

Dennis Postma

Ik denk niet dat straks alles electrisch rijd, (maar zeg nooit nooit). Maar wel dat er veel meer keuze zal zijn uit welke brandstof je kunt kiezen bij aankoop van je voertuig (electrisch, benzine, diesel, waterstof?)

Tedo

Benzine en diesel raakt hoe dan ook een keer op. Dus....

Dante

Oh..? Volgens mij maakt de aarde nog steeds aardolie aan, alleen moeten we er wat harder naar zoeken ;)

Oh en habemus papam _o_
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Felix

Aardolie aanmaken? Dat proces duurt miljoenen jaren, en onder zeer specifieke omstandigheden.

mark

Ik denk dat waterstofgas een hele goede kans maakt als vervanger voor benzine  als ze het nog wat verder ontwikkelen.  !-!

Dante

@Felix: Wordt het nog steeds aangemaakt door de aarde, toch ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Felix

Maar dat staat niet in verhouding met hoe snel wij het opmaken ;)
Lang verhaal allemaal. Maar ik denk dat dankzij ons intensieve landgebruik er weinig kans is op nieuwe aardolie, ook al zou je daar miljoenen jaren op moeten wachten.

ShiftGear ( Erwin de Rijke )

Nee hoor benzine als diesel motoren zal altijd en eeuwig van brandstof kunnen voorzien, alleen zijn het wel alternatieven.
Denk oa aan koolzaadolie, waterstof waar benzine motoren gemakkelijk op kunnen draaien, biogas.
In Zeeland komt een nieuw fabriek die van algen brandstof maken, oftewel: brandstof is er genoeg op aarde, we zijn mans genoeg om dat zelf te maken.
Weet je wat het allemaal is? Het is allemaal verzinsels om steeds aan geld te komen.
Denk aan de bullshit van de aarde opwarming: allemaal excuses om de mensen meer te laten betalen aan de regering en banken, tuurlijk fijnstof is niet goed voor onze longen, en zuur niet Goed voor de natuur, maar uiteindelijk overleeft de natuur weer wel! En wat weten wij nou van de aarde af? We studeren pas 100jaar en roepen nu al dat het water stijgt, Miss is dat al 5000 jaar al zo?
Maar om terug te komen op de bovenstaande berichten: we blijven gewoon door rijden met diesel en benzine, alleen hebben we straks meer keus!
Proud to be Loud!
Knetterpuupe!

Renegade (Mark)

Citaat van: Jeroen op 13 maart 2013, 13:20:55
Heb je dan weleens elektrisch gereden Mark?

Ik heb al eens elektrisch gereden ja :) in een nissan leaf en een omgebouwde mini, vond er echt niks aan. Het enige leuke is dat je meteen een bak koppel beschikbaar hebt, voor de rest houd het wel op en is de hele ervaring van het autorijden compleet verdwenen.

Dante

#178
Citaat van: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 14 maart 2013, 02:44:03
Weet je wat het allemaal is? Het is allemaal verzinsels om steeds aan geld te komen.
Denk aan de bullshit van de aarde opwarming: allemaal excuses
:ws:

Global warming my ass idd :neen: Leesvoer die het tegendeel bewijzen hier, hier & hier.
Enne FYI, NCPA & NewScientist zijn geen roddelbladen ;)
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

mark

Op het werk hadden we voor een paar maand zo'n fluence als demo auto. Ik heb er ook een paar keer mee gereden.
Dat ding is best snel, daar krijgen de meeste sportwagens het nog moeilijk mee. Maar het hele gevoel is verdwenen inderdaad.  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev