Advertenties


klets maar raak DEEL 198

Gestart door Dennis Postma, 1 maart 2013, 19:02:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dante

1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Roadkill (Michiel)

Ja en een oplaadpunt krijge je dan ook op je woon adres en op je werk (a 800 euro per jaar/per paal hoorde ik vorige week bij fifth gear op discovery...) Maar zijn leuke bakkis, net als de twizzy, waar ik laatst een leuk filmpje ergens van zag in de sneeuw (kan je erg leuk mee driften :D )
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Rogier

er zit wel een grappig gezichtje in de neus :P

Tedo

Ik zeg: naar Renault Sport met dat ding:


Ard Klok


Tedo


Stefan

@ Tedo
Nog steeds lelijk.. ;(
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Blijft een kwestie van smaak. Ik vind het wel een leuk ding.

Zowiezo lijkt electrisch rijden mij wel interessant. Voor woon werk verkeer zou het voor mij in ieder geval goed te doen zijn. Alleen heb ik niet zo'n vertrouwen in de vrijstelling van belasting bij diverse auto's. Vooral in deze tijden van crisis. Het natuurlijk makkelijk verdienen als ze deze vrijstelling af zouden schaffen. Je zult nu bijvoorbeeld een Ampera/Volt rijden. Lekker belasting vrij. Maar wat als dit er af zou gaan, dan zit je ineens met een hele zware auto.

Maar qua techniek vind ik het allemaal erg interessant.

Tedo

Nieuwigheden worden vaak gesubsidieerd om mensen over de streep te trekken/te compenseren.
Maar als de overheid merkt dat "iedereen" het gaat doen, worden dat soort voordelen weer geschrapt.
Zo gaat dat altijd, dus zal in de toekomst met elektrische auto's ook wel zo gaan. Plus dat er tegen die
tijd vast ook (meer) accijns op elektriciteit zit, net als bij brandstof nu.
Aan de andere kant zullen elektrische auto's dan weer de helft kosten van de prijs nu, en kan je die op
elke hoek van de straat inpluggen om 'm (tegen betaling) op te laden.

Dante

Dan zullen ze toch wat aan de actieradius of laadsnelheid moeten doen.  Actieradius Zoe: 210km. Actieradius Ampera: 80km (zonder bijladen. 500km met range extender = 1.4-16v benzenemotor 8)7 + 420km op benzine). Ik zie mezelf niet 1100km naar Italië afleggen in bv. 5 etappes van 210km + 4x8h laden, als ik het met een normale benzineauto in 13h kan rijden... :neen:
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Dennis Postma

Het is natuurlijk iets wat ook nog volop in ontwikkeling. Ik verwacht dan ook dat de actieradius nog wel op zal lopen. Maar voorlopig zie ik het inderdaad ook niet als iets voor de lange afstand maar voor in de (grote) stad is het een goed alternatief. Zeker wanneer er meer oplaadpunten bij de parkeergelegenheden worden aangelegd.

Rebecca Fontijn

@stefan ik vind em lekker wel leuk  Y

Tedo

Dat is nog een ander voordeel van die huuraccu's; als je een lange reis maakt, kan je de lege accu onderweg laten wisselen voor een volle bij speciaal daarvoor ingerichte stations. Dat duurt ongeveer net zo lang als tanken. Uiteraard zijn er nu nog nauwelijks van die stations, maar in de toekomst....
Terwijl jij verder rijdt, wordt de lege accu weer opgeladen en bij een volgende auto geplaatst.

juul

Moet je wel bij de laadpalen kunnen.
Hier staan ze bij het winkelcentrum, en zijn ze in de buurt aan het verbouwen. Hebben ze alles (schaftkeet en derg.) ervoor gezet
en een hek er omheen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev