Advertenties

Rode OTS Spoiler Megane 2 GrandTour

Gestart door mark, 1 maart 2013, 18:45:11

Vorige topic - Volgende topic

Dominique Reijerink

ik ben het idd met je eens Karin, ik gaat maandag bellen naar renault nederland zelf.
Dit is verder wel erg slordig van renault vindt ik persoonlijk, ik gaat dan ook proberen om wat meer los te kunnen peuteren.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

Benjamin Renon

Ik vind jullie wel erg kort door de bocht gaan. Als je als importeur ruim 20.000 auto's aan moet schrijven vanwege deze actie, verwacht je dan ook dat deze allemaal op hetzelfde moment op de mat vallen? De grand tours binnen deze actie kunnen al lang weer meerdere malen doorverkocht zijn of ergens staan. Als deze melding niet geplaatst was, wist je niets. Als je wagen bij een Renault dealer in onderhoud is wordt deze meestal gelijk meegenomen met het onderhoud wat nodig is.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Tedo

Kort door de bocht? Als Renault een reclame actie als "ruil nu uw auto in!" wil doen, is die zo uitgerold hoor. Dan staat ook je naam en kenteken op de begeleidende brief.
En ja: auto's zijn doorverkocht en velen zijn ook niet meer dealer onderhouden (mede omdat veel dealers je het gevoel geven dat je met een "oude" auto niet meer welkom bent, en ze liever leasewagens in onderhoud hebben). Ik kom ook niet vaak meer bij mijn dealer, maar sta er wél ingeschreven in hun systeem (getuige dat ze met reclame ook weten te vinden).
Maar dan nog: ze staan toch op naam? Is bekend bij het RDW. Kleine moeite om iemand (stagiair) alle nog rijdende/bestaande grand tours van de oorspronkelijke 23000 te laten opzoeken en alle eigenaren dezelfde standaard brief sturen met iets daar in als "meldt u bij uw dealer voor kosteloos herstel".
Dat had m.i. allang gekund binnen de tijd dat het nu bekend is. Dus lijkt het er een beetje op dat Renault het liever niet aan de grote klok hangt, en alleen mensen die er toevallig achter komen service't. Uitgezonderd garage's die het wél zelf melden, zoals die van Mark.

matthew

Idd kort door de bocht.
Renault is ook verplicht om iedereen deze mededeling te doen, dus iedereen komt aan de beurt!!!!!!

Renault heeft idd nog niet iedere Grand Tour rijder aangeschreven, maar ze vallen er allemaal in.
Als je dealer onderhouden bent wordt het gelijk gedaan bij een werkplaats bezoek.

Als het hier niet was mede gedeeld had niemand het geweten.

Met zulke reacties ben ik geneigd geen info meer te geven.

Dominique Reijerink

Mijn wagen is dit jaar alleen al 5 maal bij de dealer op bezoek geweest...
allemaal kleine rot dingetjes, en 1 vrij groot euvel dat opgelost moest worden.

Allemaal netjes opgelost, maar er is niet 1 maal wat gevallen over een spoiler?
Ik vindt dat niet netjes, als er paardenvlees in je hamburger zit is alles de zelfde dag nog uit de schappen.
En dat is niet schadelijk  :neen: Maar wil er geen kwaad bloed mee zetten hoor ;)
Renault heeft ook zijn pluspunten, maar die zijn niet van de dealer

Ik rijd nu vanaf december met een megane, en nog nooit zo bedrogen gevoeld bij een dealer.
Hier voor altijd al dealer onderhouden geweest bij Hyundai, uiteraard een Getz 1.3  8)
Nooit geen klacht gehad over de dealer zelf.

Tedo

@Dominique: ik denk dat Matthew en Mark bij heel anders ingestelde (lees: meer klantgerichte en service gevende) Renault garage's werken als die waar wij komen. En dat is jammer, want ze vertegenwoordigen allemaal hetzelfde merk.

@Matthew: jammer dat ze er zo over denkt, jouw mening is misschien anders dan die van ons (en dat mag/kan), maar verplaats je ook eens in de leek, die bij een onverschilligere garage komt.

Maar goed, het speelt pas krap twee maanden: we wachten rustig af.

Dominique Reijerink

Ik weet uiteraard dat lang niet elke garage hetzelfde is, maar ook bij mijn garage is een vent (werkplaatschef) niet tevreden
Hij is van de oude stempel, en hij heeft mijn auto ook aangenomen ter reparatie en dat ging super.
Hij liet me weten dat hij totaal niet eens is met de manier dat de showroomverkopers omgaan met de klanten.

De auto wordt verkocht aan je en de service stopt gelijk. Ik had een paar vragen na een kleine reparatie en werd gewoon afgewimpeld.
Sindsdien heb ik er niets anders als klachten over, maar de werkzaamheden aan de auto worden wel goed uitgevoerd i.i.g.

J to the H (Jeroen)

Even een paar feiten die hierop van toepassing zijn:

Deze modellen rijden al vanaf 2003 (!!!) Rond. Laat de eerste klachten na de vorstperiode zijn gekomen. Dat is toch ruim 9 jaar.

Dit is geen klein probleempje maar levensgevaarlijk. Ik weet nog steeds niet of ik iemand vermoord heb toen ik die van mij op de snelweg verloor.

Op het internet staan al jaren vele van deze horrorverhalen.

Dit is niet aan dealers te verwijten maar Renault.  Zij hebben jaren gewacht met de ots.om dit maar zo lang stil te houden.

Toen ik bij mijn dealer kwam met spoilerloze auto was van garantie of kosteloos herstel absoluut geen sprake.

Dus om maar ff 'kort door de bocht' te zijn: goed dat renault er nu wat mee 'begint' te doen, maar het is mijns inziens heel erg laat.

Tedo

Ik denk ook dat veel grand tour eigenaren hun spoiler al eens kwijt geraakt zijn, of de kans groot is dat dit eens gaat gebeuren. Ik was 'm in 2010 ook bijna kwijt, maar hij hing er gelukkig nog bij (waarschijnlijk door mijn eigen modificaties bij montage van een spoiler over die afdekplaat).
Ik had toen ook een nieuwe afdekplaat nodig (die ook nog gespoten moest worden), maar geheel voor eigen rekening natuurlijk.

Mijn verontwaardiging gaat ook uit naar Renault NL, die er in het geval van promoties/reclame als de kippen bij is, maar er nu te lang over doet (vooropgesteld dát er een schrijven aan zit te komen).
De dealers kunnen er minder/niets aan doen, al is de een veel proactiever dan de ander.

matthew

Als er eem rode of blauwe ots op zit terwijl je een werkplaats bezoek hebt gehad, dan diendt de ots ook uitgevoerd te worden en is de taak van de dealer dat te controleren.
Want als ze een ots missen krijgen ze "strafpunten" van Renault.

Deze ots is nog niet zolang dus in de tijd is Dominique er niet geweest.

En Ja Tedo wij werken idd wel zeer service gericht.
Wij zijn ook altijd langer open dan de standaard 5uur sávonds en zaterdag ook wpl los, en zoveel mogenlijk de klant goed willen helpen.

Dominique Reijerink

Ik ben in alleen de afgelopen weken al bijna elke week al bij de dealer geweest voor mankementen die nog onder de garantie vallen.

Ik spreek hier over de afgelopen 6 weken, maar ik gaat daar niet verder moeilijk over doen.

Wel heb ik intussen renault nederland gesproken, en die zeggen dat de brieven eerdaags in de bus kunnen vallen.
mensen die aangemeld zijn via de dealer voor MyRenault (net als ik) horen de melding al binnen hebben gehad.
Ikzelf heb de melding ook nog niet gehad, en daar was deze vriendelijke meneer zeer verbaast over. Dat zou niet mogelijk kunnen zijn??

Om het kort te houden, mocht je spoiler deels loszitten kun je een afspraak maken bij de renault dealer. Anders kun je de brief gewoon afwachten, of het moet je echt dwars zitten dan kun je uiteraard alsnog de dealer bellen.

mark

Wel vreemd dat de dealert er niet zelf over begint  l-.

Als ik een order in mijn handen krijg gedrukt dan staat er meestal al wel ots uitvoeren op, zoniet dan kijk ik ff of die de ots al gehad heeft.  ;) Maargoed onze service als oving groep gaat meestal nog wel een stukje verder dan die van de andere dealers.

En zo is dat per groep verschillend jammergenoeg.  :rant:

Dominique Reijerink

Misschien zegt van kerkhof en Visscher je iets?? Ik weet niet hoe hun verder te boek staan, mijn schoonpa koopt altijd nieuwe auto's en hij heeft echt nooit iets te klagen.

mark

ja die ken ik wel, maar die zitten niet bij ons in de buurt dus daar krijgen wij ook nooit auto's van die ons met een bezoekje komen blij maken  :P .

Dominique Reijerink

haha, dat is mijn dealer. Daar hebben we de auto gekocht met veel moeite, want ze wouden helemaal geen grandtour verkopen aan ons.
Eigenlijk geen enkele auto behalve 1 die leek op de getz qua grootte, en we wilden een flinke stap vooruit in ruimte.

Na lang aandringen van de verkopen hebben we hem maar afgekapt, en nogmaals vermeld dat wij op zoek zijn naar een station...
Het leken wel knolgekke dagen daarzo :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev