Advertenties

Rode OTS Spoiler Megane 2 GrandTour

Gestart door mark, 1 maart 2013, 18:45:11

Vorige topic - Volgende topic

Harm2

Van de week moest mijn Grandtour bij de dealer zijn voor wat andere zaken, toen hebben ze de spoiler gelijk goed vast gezet en de modificatie uitgevoerd. Ze doen dat dus sowieso als een auto naar de werkplaats komt voor een beurt of ander onderhoud.
Huidig: Megane II Grandtour Techline
Ex: Megane I Break RXi, Clio S, 5GTS

Tedo

Nou, ik heb een afspraak bij mijn dealer gemaakt voor het inlezen van een wielsensor op de sedan (nieuw ventiel in gegaan net voor de wissel naar winterbanden), en wat onderdelen besteld voor de grand tour. Maar er gingen geen rode OTS bellen rinkelen hoor.

matthew

Als je alleen onderdelen besteld, zal er ook idd geen koppeling komen.
Daarvoor moet je een werkplaats gerelateerde afspraak hebben, dan wordt er ook gecontroleerd op ots en.

Tedo

Dat zou kunnen. Misschien verwacht ik ook wel teveel, en denk ik dat ze bij het horen van "Megane II grand tour" hun oren gespitst hebben (zo vaak is er tenslotte geen terugroepactie bij Renault, toch?). Ik zal het dinsdag bij mijn afspraak nog eens melden, want op een schrijven van Renault zelf kunnen we kennelijk lang wachten.

mark

Nou als ze bij ons een grandtour zien aankomen rijden dan is dat wel het eerste waar ze aan denken.
Laat maar komen die ots'en.  :P

ordelmania

Met de pasen nog even bij de renaultdealer geweest om m,n (geluksnummer) te checken en de verkoper nog gevraagd hoe dat met de spoiler zit.
Deze wist mij te vertellen dat het om bepaalde series ging.
Ik zou vanzelf bericht krijgen, tot heden nog niks.
Dus nu ga ik er vanuit dat het de mijne niet betreft.
1.6.16v bouwjaar 1-2007
Dit was trouwens bij de renault in Lochem, de auto komt uit Zutphen, ook een vestiging van hun.

Tedo

Je kan het opzoeken door op ovi.rdw.nl je kenteken in te voeren en dan bij terugroepacties kijken.
Ik heb tot nu toe uit elk bouwjaar een grand tour opgezocht, en overal stond hetzelfde.
Tot op heden nog geen bericht van Renault gehad: iemand wel?

ordelmania

Als ik bij terugroepactie kijk dan zal ik per brief geïnformeerd worden.
Slechte zaak van Renault Nederland of Dealer dat dit nog niet is gebeurt.
Nu wil ik wel eens weten wat er gebeurt als ik met de zomervakantie naar Duitsland ga en 150 km/uur ga rijden en de spoiler vliegt er af?
Wie is dan aansprakelijk? want ik weet eigenlijk van niks!!

J to the H (Jeroen)

Ga alsjeblieft niet harder dan 150 rijden... Het is mij overkomen dat ik hem verloren ben.
Als je weet dat het kan gebeuren en je gaat toch zo hard rijden en een motorrijder krijgt hem tegen zijn bakkes.....
Dat wil je niet op je geweten hebben.
Voor zover ik weet hebben alle megane II's deze kwaal, dus jij ook.

Deze kwaal is dat de clips die gebruikt zijn om je spoiler op zijn plek houden niet sterk genoeg zijn.
Na verloop van tijd kan er 1 van de buitenste clips afbreken waardoor er wind onder de spoiler afdekplaat komt en volledig zal afbreken als je hard genoeg rijdt.
Als je zekerheid wil of er een clip kapot kan je de zijkant van de dekplaat even omhoog proberen te tillen, als dit niet wil is het nog redelijk veilig. Zoniet, zeker even ducttapen voordat je naar duitsland gaat of even naar de dealer om te laten herstellen.

Ik heb ergens gelezen dat de clips voornamelijk in de winter afbreken omdat sneeuw en ijs tussen dekplaat en dak beknelt raakt bij het openen van de achterklep.

mark

Als je richting Duitsland gaat zonder de modificatie inderdaad ff goed die spleet afplakken. !-!

ordelmania

Nee hoor, dit zal niet gebeuren.
Ik wil ermee zeggen dat iemand die bijvoorbeeld niet op het forum zit niet van het spoilerprobleem weet.
Niet iedereen komt in bij de renault voor z,n beurten, dus zal dan ook niet geïnformeerd worden.

Vandaar dat ik het een slechte zaak vind dat de eigenaren niet per brief geïnformeerd worden.

Ik zal eerdaags zelf even contact opnemen.

Zal de dealer wel even mijn ongenoegen laten merken.

Groet.

Dominique Reijerink

ook nog altijd geen bericht gehad, maar wel beide buitenste klipjes zijn afgebroken bij mijn gt!

Dus hij zit nog maar met 1 vast, en als de spoiler eraf komt gaat de claim naar renault toe.
In bezit van Renault Mégane II Grand Tour 1.6 16V
Een leeg glas bier is hetzelfde als een bh aan de waslijn, het beste is eruit.

fitz

Bij een neef van mij is tijdens deze meldingsperiode de spoiler eraf gewaaid. Hij wist niks van deze OTS, dus heb ik hem daar op gewezen (bedankt forum). De dealer heeft het na wat aandringen (lees vloeken en tieren) voorgelegd aan Renault Nederland. Renault Nederland heeft het helemaal vergoed/gerepareerd. Dus goed opgelost, alleen zijn ze wel retetraag met mensen uitnodigen naar de garage.

J to the H (Jeroen)

Goed gedaan Fidz! Anders had het je neef rond de 500 euro gekost.

En wow, Dominique, jij hebt echt geluk gehad  !-!.

Karin

Dominique, dan zou ik toch naar een dealer gaan en het laten repareren. Stel dat het eraf valt tijdens het rijden en er gebeurd een ongeluk door (motorrijder, auto) dan voel jij je toch niet prettig omdat jij het wist. En ook weer een heel gedoe om erna de claim bij Renault neer te leggen. Kost weer tijd en stress om het vergoed te krijgen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev